Start campagne voor inductiekoken
 
Nederlanders die een nieuwe keuken kopen, moeten worden geadviseerd om voor inductie te kiezen in plaats van voor gaskoken. Hiervoor hebben Milieu Centraal samen met 1.800 keuken- en elektrowinkels de campagne 'Koken met een stekker' opgestart.
 
Tot de winkels die het inductiekolen promoten, behoren bekende elektronicazaken zoals BCC en Media Markt; en ook keukenretailketens als Keukenkampioen en Bruynzeel Keukens.
Hoewel koken op inductie de afgelopen decennia aan populariteit heeft gewonnen, kiest 43 procent van de consumenten nog voor de aanschaf van een gaskookplaat. Het doel van de campagne is de voordelen van inductie onder de aandacht te brengen en de vooroordelen hierover weg te nemen.
Bruynzeel Keukens hierover: “In Nederland gaan we stap voor stap van het aardgas af. Dit heeft als gevolg dat steeds meer huizen gasloos worden. Er wordt dan ook veel meer dan vroeger gekookt op inductie, een alternatief voor koken op gas. Koken op inductie heeft dus de toekomst. Veel mensen kiezen voor inductie omdat het een aantal voordelen heeft. Allereerst is het een zuinige manier van koken. Daarnaast kun je de temperatuur snel en goed regelen. De kookplaat zelf wordt niet heet en de plek waar de pan staat (kookzone) koelt snel af als je de pan eraf haalt. De kookzones reageren alleen als er een pan op staat. Er zijn geen vlammen en dus ook geen verbrandingsgassen: de lucht in de keuken is daardoor schoner. Ten slotte is de kookplaat gemakkelijk schoon te maken.”
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wordt duurzaamheid belangrijker voor uw bedrijf?