H.O.M.E.D. nieuw concept binnen Hubo
 
Met H.O.M.E.D. start Hubo met een eigen concept op het gebied van raambekleding en decoratie. Op dit moment is de eerste pilot-store van HOMED, zoals het er nu uitziet bij Hubo Heijink in Zutphen, in voorbereiding.
 
Met HOMED biedt Hubo ondernemers die graag wat willen op dit gebied, maar voor wie een Decorette shop-in-shop niet haalbaar is vanwege gebiedsbescherming, een fraai eigen concept, volledig ontwikkeld met de bouwmarkt als uitgangspunt. “HOMED wordt nergens een op zichzelf staande winkel, maar is altijd onderdeel van een Hubo. Wel krijgt het echt een eigen gezicht qua sfeer en identiteit. Een onderdeel van Hubo, maar als consument krijg je wel het gevoel dat je in een andere winkel stapt. Intiem, een huiskamergevoel, met plekjes waar klanten kunnen zitten, zich laten inspireren”, vertelt Angela van Dongen, formulemanager bij Decorette en HOMED.

Drie werelden
Het concept HOMED wordt ingedeeld in drie werelden. Puur wonen, met producten in basis en naturel tinten, de witte wereld, met een romantische uitstraling, waarin tevens de deuren en displays met horren en dakramen zijn geďntegreerd. En als derde industrieel wonen, met een fraaie presentatie in zwart, met daarnaast de traprenovatieproducten en zonwering. Samen beslaan de drie werelden, in combinatie met Hubo maatwerk (horren deurbeslag, woningtextiel, velux dakramen etcetera) zo’n 200 m2. “Puur HOMED zou al op 100 m2 kunnen.”

Modulair en stapelbaar
De conceptpresentatie bestaat uit modulaire, stapelbare onderdelen waarin alles wordt gepresenteerd en die afhankelijk van de winkelruimte hoger of breder geplaatst kunnen worden en waarbij per winkel gebruik gemaakt wordt van de bestaande winkelelementen. Het assortiment is samengesteld met de Decorette-ervaring in het achterhoofd. “Dankzij deze shop-in-shops weten we wat werkt en op basis daarvan hebben we leveranciers geselecteerd die de HOMED-shop gaan vullen. Qua productniveau zitten we met HOMED in het middensegment, waar we ons met Decorette vooral op het midden- en hogere segment richten. Er is bewust onderscheid, zodat de formules elkaar niet in de weg zitten.”
Ondanks dat onderscheid in formules, staan sommige Decorette-ondernemers niet te juichen met de komst van HOMED in hun regio. Van Dongen: “Voor sommige ondernemers is het lastig, voelt het toch alsof er een concurrent bijkomt. Maar wij realiseren ons, dat als wij Hubo-ondernemers die hun zinnen op een decoratief concept hebben gezet, niks aanbieden, ze op zoek gaan naar een andere formule. Die concurrent komt er sowieso, door zelf een concept te ontwikkelen houden we nog enigszins controle als het gaat om het onderscheid ten opzichte van Decorette.”

Doorontwikkelen
Los van de komst van HOMED, blijft Hubo zich doorontwikkelen en wordt er momenteel hard gewerkt aan een concept voor keukenpresentatie, een nieuwe assortimentscategorie binnen Hubo. Ook het opgeruimde huis’ staat in de startblokken, een concept vol opbergmogelijkheden voor de zolder, onder de trap of in de garage of schuur. Inclusief een opruimcoach, wat natuurlijk prima past bij de slogan Hubohelpt. De laatste wordt hoogstwaarschijnlijk een concept dat geschikt is voor iedere Hubo, de keukenpresentaties zullen een optie voor een deel van de Hubo-ondernemers worden.

“We zitten niet stil”, lacht manager marketing & fornules Miriam de Bruin. “”Er gaat nog van alles komen met volop kansen voor onze ondernemers. Aanvullingen zijn, zeker voor de grotere ondenemers, ook nodig om te blijven groeien.” Waarbij ze aanvult: “Hubo’s hebben natuurlijk een grote gemene deler, maar ook voor de afzonderlijke Hubo-ondernemers bieden we genoeg kansen zich onderling te specialiseren en te onderscheiden.”
 
 
Delen
 
KWM• Karwei Management | 2018 - augustus |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wordt duurzaamheid belangrijker voor uw bedrijf?