Consument laat onderhoudsbedrijf merken kiezen
 
Particulieren die professionals inschakelen voor onderhoudswerk willen meestal niet zelf de verantwoordelijkheid dragen voor product- en merkbeslissingen. Men vertrouwt hiervoor liever op de expertise van de onderhoudsprofessional.
 
Onderhoudsbedrijven in Nederland worden ook in 2018 gezien als voornaamste beslisser in de onderhoudsmarkt. Particulieren willen echt wel graag voor aanvang van een onderhoudsklus weten welk type product en merk gebruikt gaan worden door de schilder. Dit blijkt uit een online onderzoek uitgevoerd door USP Marketing Consultancy onder 500 particuliere woningeigenaren in Nederland, in opdracht van Koninklijke OnderhoudNL, de grootste organisatie van onderhoudsbedrijven in het vastgoedonderhoud in Nederland.? ?De uiteindelijke product- en merkkeuze wordt veelal aan de professional overgelaten. Waar minder dan een vijfde van de woningeigenaren aangeeft wel zelf verantwoordelijkheid voor product- en merkkeuzes te willen dragen, geeft ongeveer de helft van de Nederlandse woningeigenaren aan deze keuzes liever aan de onderhoudsprofessional over te laten. De onderhoudsprofessional blijft dus met name gezien worden als dé specialist, die de kennis en kunde beschikt om particulieren te adviseren.
Particulieren geven echter niet de totale controle uit handen. Ongeveer de helft van de respondenten geeft aan het (zeer) eens te zijn met de stellingen dat zij vooraf willen weten met welke merken en producten de professional werkt. Het type product is voor de particulier iets belangrijker dan het merk dat het onderhoudsbedrijf die voor hen de klus uitvoert gaat gebruiken.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken