Nieuwe showroom 'Boretti 3.0'
 
Boretti hoefde niet te wachten op de Eurocucina om haar 'Italian style' te introduceren. Boretti koos met de opening van haar nieuwe showroom in Amsterdam al eerder dit jaar voor een concept Boretti 3.0.
 
Directeur Bob Schmeitz: “Wie een fornuis wil kopen, doet dat maar; wij verkopen een merk. Ik wil het leven van mensen verrijken.” Boretti wil ‘the Italian lifestyle’ vertalen naar de woning van de consument. “Want het fornuis is het warmste onderdeel van je huis, waar in de keuken alle successen en de sores van het gezin besproken worden. Zo willen we bij onze wijnkoelers de consument ook iets bijbrengen over wijn, in plaats van te praten over een apparaat. Datzelfde geldt voor onze Gelatiera, onze award winnende ijsmachine. Dat zijn zulke mooie voorwerpen, dat je ze wil laten zien en je ze niet in de kast neerzet. En het thuis maken en aanbieden van ijs verrijkt je leven. En alles is ‘easy to use’ met een ‘iconic design’.” Het wordt omschreven als: ‘Bereikbare luxe, met een hoge gevoelswaarde’. “Vergelijk het maar met een Vespa die iedereen wel wil hebben. Die uitstraling willen we meegeven aan al onze producten van onze olijfolie, pasta en pastasauzen tot de huisbarbecue; en van de kleinhuishoudelijke apparatuur tot het fornuis en de schouwkap. We verkopen nu lifestyle: ‘passione in cucina’.” Binnen kleinhuishoudelijk introduceert Boretti ieder kwartaal twee tot drie nieuwe producten. Dit jaar is dat onder meer een compleet nieuwe lijn aan snijplanken, keukenmessen en stijlvolle kookschorten.
Bob Schmeitz: “Onder passie in de keuken verstaan we ook de daarbij passende apparatuur, met aandacht voor temperatuur, tijd en functie, zoals kookboeken het verwoorden. Dat is terug te vinden in de knoppen van de Boretti apparatuur. Veel producenten zijn met gewikkelde apparaten bezig onder de noemer: omdathetkan. De apparatuur heeft momenteel zoveel functies en mogelijkheden dat de consument ervoor terugschrikt. De ontwikkelaars daarvan koken zelf niet. Wij willen met onze apparatuur terug naar de basis en terug naar het kookgenot. Met ook voor de keukenretailer een overzichtelijk geheel van duidelijke apparatuurlijnen, met tailor made folders voor die retailer.”
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google