Kracht van de retail
 
Sinds het einde van de crisis is de banencaroussel weer vol op gang gekomen. In tal van bedrijven zijn functies opnieuw ingevuld; ook met personen van buiten onze branche. Dat is enerzijds zeer verfrissend, maar anderzijds ontstaat het gevaar van het herhalen van oude fouten uit het verleden. Een van de verontrustende aspecten is dat een aantal producenten alle aandacht en energie weer eens zegt te gaan richten ‘op de consument’. Met onder meer directe communicatie naar die consument en online verkopen. De relatie met de retail wordt daarin als een bijzaak beschouwd. Die fout is al eerder gemaakt; en veelal moest die visie weer snel worden bijgesteld. Dat blijkt ook uit het thema van deze editie: de kracht van de retail. Uit onderzoek blijkt, dat ondanks alle inspanningen van pr-bureaus de naamsbekendheid van die A-merken bij de consument is afgenomen. De naamsbekendheid van de retail is bij diezelfde consumenten juist toegenomen. De consument gaat voor de aanschaf van zijn of haar keuken of apparatuur duidelijk naar een vertrouwde winkel. En daar in de showroom wordt uiteindelijk gekozen voor een bepaald product van een bepaald merk. Het is voor de A-merken dus van groot belang om juist onder de aandacht van de adviseur/verkoper in de retail te blijven.
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Keukenontwerpers
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken