Ze weten te veel
 
Het is wat met de consument van tegenwoordig. Hij (of zij, of de transgender) stapt tegenwoordig met veel meer kennis de winkel binnen. Als ie niet al online gekocht heeft. De machtspositie is radicaal veranderd. Kennis is macht, dus het is de goedgeïnformeerde consument die het laatst lacht. Gewapend met een rugzakje vol termen als ‘Somfy RS 100 motor, in de massa geverfd acryl en gesmede armdelen’ overtroeft hij de verkoopmedewerker. Een decennium geleden was dat wel even anders: je kon de klant nog van alles bijbrengen, waardoor het aanzien van de verkoper al snel tot deskundige hoogte kon stijgen. De consument was afhankelijk van het advies van de specialist. Als dealer had je al gauw een streepje voor. Vandaag de dag is de consument dus beter ingelicht, en dat is bijna irritant, soms. Maar ja: je googelt even op ‘zonwering’ of ‘rolluik’ en er gaat een wereld voor je open. Je maakt wat belangrijke aantekeningen om vervolgens je spreekbeurt te houden bij de dichtstbijzijnde zonvakker.

Of: de informatie komt vanzelf, spontaan op je af. Dat laatste ervoer ik tijdens het schrijven van deze column. Is het u wel eens opgevallen, waarde lezer, hoe makkelijk er tijdens de reclame op tv over de perikelen van de schaamstreek van de vrouw wordt gesproken? Ik heb de gehaktbal nog maar koud binnen of ik word al geconfronteerd met een dame die last heeft van ‘vaginale schimmel’. Ik had er nog nooit van gehoord. Eet smakelijk. Gelukkig is er een oplossing. Frappant genoeg maak ik in hetzelfde reclameblok kennis met een uniek maandverband, speciaal voor de sportende vrouw. Het schijnt dat je deze lap niet eens voelt zitten, laat staan ziet zitten. Mijn kennis is weer bijgespijkerd. Hoop informatie. De kers op de taart volgt echter later op de avond: OB heeft het gat in de markt (of andersom) en komt met ‘tampons in 3D kwaliteit’. Het einde van het 2D tijdperk?
Mijn vriend is eigenaar van de plaatselijke Etos alhier, ik twijfel nog of ik hem moet bellen. Even bijspijkeren, anders staat ook hij 1-0 achter morgen als verkoper.

Ach, een zonvakker heeft het zo slecht nog niet…
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2018 - februari |
Categorie: Zonwering, Retail
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken