DGN kiest voor Hubo nieuwe stijl
 
Doe het met Hubo in plaats van zelf
Hubo Helpt. Zo luidt de nieuwe strategie van de bouwmarktformule nieuwe stijl. Onlangs opende in Woudenberg de testwinkel van Hubo, een voormalige Multimate bouwmarkt met als huidige visie 'zorgeloos wonen'. Waarbij Hubo voor zichzelf vooral een rol ziet als 'keizer van de service' en het accent niet langer op prijs ligt.
 
Pas een paar jaar geleden had DGN Retail nog drie bouwmarktformules; Fixet, Multimate en Hubo. Een paar jaar verder en enkel Hubo blijft van het drietal nog over. Na de overname door Euretco in 2014 ging er al een streep door de Fixet-formule. Hoewel Multimate in eerste instantie hetzelfde lot leek beschoren, werd de keuze deze formule te schrappen toen nog vooruitgeschoven. Inmiddels is het voor DGN echter duidelijk: Hubo is dé formule en binnen nu en een paar jaar (in 2020) moeten alle DGN-winkels Hubo worden. Natuurlijk zijn er onder de huidige Multimate-bouwmarkten twijfelaars, maar bij de DGN-organisatie zijn ze overtuigd van de visie met één sterke formule door te gaan.

Die sterke overblijver, Hubo dus, legt de focus niet op prijs, maar zal zich vooral profileren op service. Op de klant die niet langer alles wil ‘doehetzelven’ - vanwege geen zin of geen tijd - maar zich door Hubo laat ‘ontzorgen’. Met die nieuwe strategie hoopt Hubo in 2020 de helft van de specialistische dhz-markt, zo’n 300 miljoen euro, naar zich toe te trekken (in 2016 225 mjl). “Waar de winkels van onze concurrenten vaak onpersoonlijk zijn, acteren wij met 220 winkels veelal in dorpskernen. Een naam als Harkema is soms nog bekender dan de formulenaam zelf. Die voorsprong willen we maximaal benutten door er ons strategisch uitgangspunt van te maken: een eenduidige formule met maximaal lokaal ondernemerschap. Elke Hubo is uniek. Het voordeel is dat iedereen elkaar kent. Ga je op vakantie? Dan kan de vloer er in liggen als je weer thuiskomt. Het komt al voor dat er voor een woonblok een contractje wordt gemaakt met Hubo voor het verrichten van het onderhoud. We zijn geen aannemer, maar we zitten daar wel net onder”, aldus marketing- en formulemanager Roderik Visser in Retailnews eind november.

De nieuwe testwinkel in Woudenberg opende zijn deuren in november. Formule-directeur Gertjo Janssen: “Met de opening van HuboXL/Decorette Woudenberg slaan we een nieuwe weg in waarbij de visie ‘zorgeloos wonen’ centraal staat. Rijzend uit verandering in keuzes, houding en cultuur.” Focus op meten, maken en monteren aan huis. Met een zichtbare werkplaats in de winkel en ruimte voor integratie van de formule Decorette. Ook wordt er hard gewerkt aan een webwinkel, die naar verwachting in april de virtuele deuren opent. De eerste testwinkel Hubo XL nieuwe stijl in Woudenberg telt 2.200 vierkante meter. De volgende testwinkels worden wat kleiner, zodat het concept ook in een compacte omgeving getest kan worden.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2017 - december |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken