Coolblue winkelconcept
 
Op 1 maart maakte Coolblue de jaarcijfers over 2016 en haar plannen voor 2017 bekend. Het bedrijf zag de omzet met 55 procent toenemen naar 857 miljoen euro. Het EBITDA groeide naar 19 miljoen euro, aldus directeur Pieter Zwart. 'De e-commercemarkt is sterk gegroeid en Coolblue groeide nog harder.'
 
Pieter Zwart: “We hebben afgelopen jaar onze winkels en processen verbeterd.” Tevens werd afgelopen jaar de Coolblue Bezorgservice voor witgoed opgestart. “Ook voor dit jaar 2017 hebben we grootse plannen. We verwachten een omzet van 1,2 miljard euro; we willen dan ook met 1.500 medewerkers uitbreiden. Zo gaan we in Tilburg ons grote centrale magazijn opnieuw sterk uitbreiden, met 33.000 vierkante meter naar een totaal van 88.000 vierkante meter. We gaan tevens een nieuwe winkel bouwen. Niet zomaar een winkel, maar volgens het nieuwe Coolblue winkelconcept. Het wordt erg groot en echt het paradepaardje van Coolblue.”
Ooit is Coolblue in 1999 begonnen als studentenbedrijf, zo kijkt men terug. “Nu zijn we een webwinkel met meer dan 325 specialistische shops en acht fysieke winkels in Nederland en België. We geven advies met verstand van zaken en we hebben een obsessieve focus op klanttevredenheid.”
Het assortiment omvat onder meer de segmenten Huishouden en wonen, Tuin en gereedschap, Koken en tafelen, Computer en tablets, Verzorging en gezondheid, Telefonie; en Beeld en geluid.
 
 
Delen
 
 
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wordt duurzaamheid belangrijker voor uw bedrijf?