Beleving staat centraal in Keulen
 
Impressie LivingKitchen
Diverse Duitse keuken- en apparatuurfabrikanten lieten zien de LivingKitchen in de Messe Köln zeer serieus te nemen. Wat 'beleving' betreft stak deze editie zelfs Milaan naar de kroon. Staat bij de Eurocucina 'design' centraal, in Keulen is dat 'koken = leven en genieten'. Een eerste impressie van dit door Nederlanders druk bezochte event.…
 
Tal van beursdeelnemers, waaronder Leicht en Almillmö, maar ook Neff en Bosch, zorgden voor een sfeervolle aankleding van de gepresenteerde keukens en apparatuur. En natuurlijk werd -van Miele tot MHK en Hansgrohe- de kookbeleving met kookdemonstraties ondersteund.
Nobilia had als beursthema in haar wel zeer ruime stand ‘Küchenkultur 2017’ als thema gekozen om haar eye catchers te tonen, zoals het model ‘Touch’ in zwart en ‘schiefergrau’ laklaminaat, gecombineerd met ferro bronze.
Rotpunkt benadrukte de rol die de keuken tegenwoordig in mag nemen: ‘Center of Life’, met onder meer Industrial style. En Nolte koos zelfs voor een omgeving van klassieke architectuur: beschilderingen met Corinthische zuilen en koepelplafonds.

Big Carlos
Voor Next125 was LivingKitchen het podium om haar nieuwe programma, intiem uitgelicht, te tonen. Ditmaal werd, als opvolger voor de reeks Next125-dieren, de ezel ‘Big Carlos’ gekozen. “We willen opnieuw met de juiste beleving, laten zien dat we ook dit jaar alles nog beter doen, zowel in de presentatie als in de assortimentsbreedte”, vertelt Sjoerd Koehorst. Dat wordt onder meer uitgewerkt binnen de verschillende kleurconcepten, met zelfs Jaguar-groen. Datzelfde geldt voor Schüller C, dat als thema had ‘Experience kitchens, design the future’. Binnen het Colour Concept werden interessante kleuren als grijs en pasteltinten prominent naar voren gebracht.

Plafondregalen
Pronorm koos duidelijk voor thema’s die rechtstreeks zijn overgewaaid uit Milaan. Daardoor maakten boeiende elementen als open regalen, met name als plafondregalen, en indirecte verlichting de presentatie tot een sfeervol geheel. Daarnaast werd een derde variant greeploos gepresenteerd: de P-Line.
Alno is opgericht in 1927 en bestaat dus 90 jaar. Het kwam daarom met de Alno 90 in een Bauhaus-stijl, in een limited edition: er worden slechts 1927 exemplaren vervaardigd. “Ter gelegenheid van het 90 jarig bestaan kunnen we terugkijken op allerlei hoogtepunten en zetten we opnieuw een volgende stap: deze Alno 90. Het traditionele meubel wordt op een moderne wijze geïnterpreteerd en krijgt daarmee een tijdloze uitstraling. Op een contrastrijke manier worden klassieke vormen en moderne materialen gecombineerd, om onze historie en de nieuwste technieken te benadrukken.”
 
Marmer
Binnen de aandacht voor chique en sfeervol kon Kemie optimaal inspelen op de hernieuwde aandacht voor marmer. “Daar liggen immers ook onze roots als Kemie: Kempische Marmer Import & Export. En marmer is een prachtig product, mits je de juiste informatie erover bijlevert. Vergelijk marmer met een oldtimer zonder airbag: je kiest voor emotie, maar je beseft wel dat je er op de juiste manier mee moet omgaan.” Met de inmiddels begonnen nieuwbouw in Helmond is Kemie een boeiend jaar ingegaan.

Noviteiten
In de komende KIM-edities kunnen we uitgebreid ingaan op de noviteiten die in Keulen gepresenteerd werden. Want die waren er volop. Zo gebruikt Dekker in haar in haar kraan-bak combinatie een nieuwe coating van pvd (physical vapour deposition) en is Lapitec ook leverbaar in een zwarte uitvoering.
Miele komt met haar nieuwe SmartLine, met kookelementen van 38 cm, inclusief kookplaatafzuiging. “Deze fraaie elementen zijn geheel naar eigen wens te combineren. Doordat ze allemaal voorzien zijn van zwart keramisch glas en touchbediening (SmartSelect) passen ze perfect bij elkaar. Behalve de inductiekookplaat, die over twee PowerFlex-kookzones beschikt, zijn alle elementen 38 cm breed.” De elementen zijn vanaf juni 2017 leverbaar.

Digitale verkoopondersteuning
Vervolgens is er de nieuwe lijn van Küppersbusch met 60 cm ovens, combineerbaar met 45 cm, voorzien van een led-display en designstrips (onder meer in koper), keuze uit de tinten wit, zwart en grijs en natuurlijk in en connected uitvoering. Daarnaast is ook de nis 78 wijnkoeler een interessant nieuw product van Küppersbusch. Bijzonder is ook de presentatie van de digitale verkoopplek-ondersteuning van KüchenTreff. En natuurlijk was LivingKitchen ook de locatie voor de eerste presentatie van het nieuwe apparatuurmerk Unito. Met name was er aandacht voor de afzuigsystemen, die zelfs in hoogte verstelbaar zijn tot boven de kookplaat. Maar Unito levert ook kokend-water-kranen. “Voedingsdeskundigen, kookenthousiasten en technologische experts zorgen, samen met 50 jaar ervaring in productontwikkeling, voor een unieke combinatie die het Unito-team en de Unito-producten zo speciaal maken.”
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken