Seniorensegment verdient meer aandacht
 
Patricia de Wilde over Well-Fair Aqua
De Wilde Tegels en Sanitair te Nunspeet is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een bedrijf met 60 tot 80 mensen in de buitendienst -inclusief zzp'ers- en 14 medewerkers in de binnendienst. Recent kon het aantal medewerkers nog met een aantal jonge collega's worden uitgebreid. Het bedrijf komt momenteel met name 'in the picture' door haar belangrijke rol binnen het Well-Fair Aqua concept.
 
Het doel van Well-Fair als geheel is om mensen zo lang mogelijk zelfstandig te laten genieten van het leven, met eventueel trapliften en in hoogte verstelbare bedden, maar ook met comfortsanitair.
Patricia de Wilde vertelt over de start hiervan: “In 2014 werden we door Jaap Frens, directeur van Well-Fair, benaderd om mee te denken en mee te werken aan een Belevingswereld in ‘Hotel De Hoeve van Nunspeet’. Een jaar later richtten we samen met hen een bv op: Well-Fair Aqua. In het hotel werden dertig kamers ingericht tot een Belevingswereld. Daar kunnen mensen zien, maar door een overnachting in de betreffende kamers ook zelf beleven, welke mogelijkheden er zijn om een thuisomgeving zo aan te passen dat lang zelfstandig thuis blijven wonen een realistische optie wordt.”

Showroom-hotel
De Wilde Tegels en Sanitair zorgde binnen het project voor het ontwerp en de inrichting van de badkamers van alle dertig ingerichte voorbeeldkamers. Met sunshowers en douche-wc’s, maar ook met gemakkelijk toegankelijke inloopdouches, zitjes en handgrepen. “Het gaat niet om badkamers voor mensen met een bepaalde beperking, maar om comfort met een moderne, luxe uitstraling voor mensen die, wanneer ze wat ouder worden, zo lang mogelijk thuis kunnen wonen. Maar daarbij kan je wel een badmeubel plaatsen, waar iemand met een rollator eenvoudig bij kan. Iedereen, ook niet-senioren, moet door zo’n badkamer aangenaam verrast worden. We hebben zelf met onze medewerkers in de hotelkamers proef-geslapen om alles uit te proberen en controleren.”
Het project binnen het hotel is eigenlijk één grote showroom, waar ook iedere particulier welkom is en waar men allerlei informatie kan krijgen. “Dat alles mist zijn uitwerking niet”, constateert Patricia de Wilde. “Het levert ons allerlei opdrachten van consumenten op. We plaatsen als bedrijf bijvoorbeeld momenteel iedere dag wel ergens in het land een douche-wc. En van Zeeland tot Groningen hebben we renovatieopdachten.”

Expertise
“We hebben mensen opgeleid die voor consumenten in het land 3D-tekeningen maken en het ter plekke in komen meten, van een douche-wc tot een bad-eruit-douche-erin tot een compleet gerenoveerde badkamer. Dergelijke aanpassingen zijn vaak ook echt nodig, omdat veel badkamers die we tegenkomen echt onveilig zijn en aan vervanging toe.”
Deze aanpak is uniek in Nederland te noemen. “En een concept als dit is ook nodig”, voegt Patricia de Wilde daaraan toe. “Dit segment verdient immers meer aandacht dan het gebruikelijke ramp-en-stamp werk. Well-Fair heeft veel verstand van de ouderenmarkt en wij koppelen daaraan onze expertise op gebied van sanitair, tegels en installatie. We leren van elkaar en inspireren elkaar. Veel badkamerondernemers zijn huiverig voor dit marktsegment, omdat ze het niet goed kennen. Maar ze moeten niet meer denken in ‘aangepaste’ badkamers, maar in ‘gebruiksvriendelijk’, met comfortabele en gemakkelijk te bedienen producten, die er ‘gelikt’ uit zien.”
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2016 - september | Pagina(s) 7,8
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken