Eurocucina Milaan: 12 - 17 april
 
Van 12 tot 17 april vindt in Milaan de Eurocucina plaats, de tweejaarlijkse internationale vakbeurs voor keukens. In de afgelopen jaren heeft deze beurs zich steeds verder ontwikkeld vanuit de Italiaanse keukenmerken naar Duitse merken en ook apparatuur. En tevens vanuit de beurshallen naar diverse locaties in de stad Milaan zelf.
 
Dat blijkt ook uit de vooruitblik van dit jaar. In de beurshallen van de Eurocucina staan 120 deelnemers. De beursorganisatie: “Zij zullen op 23.000 vierkante meter innovatieve keukens van een hoge kwaliteit presenteren, inspelend op de consumentenvraag naar functionaliteit. Rvs en natuursteen zijn daar belangrijke elementen van.”
Rational presenteert het nieuwe keukenconcept met DuPont Corian van de bekende designer Karim Rashid. Leicht komt ter gelegenheid van Eurocucina met haar nieuwe boek ‘Architecture+Kitchen III’, om inspiratie te bieden ‘vanuit indrukwekkende architectuur en elegant interieurdesign van wereldwijd werkende architecten’. Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich bijvoorbeeld de leverancier van Margraf marmer. “Margraf marmer is zeer onderscheidend en biedt een breed scala voor talloze toepassingen voor een moderne of klassieke stijl: gepolijst Nero Belgio of Giada White voor de minimale en urbane keuken; en gepolijst Bianco Statuario of Emperador Dark voor een meer klassieke of landelijke stijl.”

Invisible Kitchen
In de beurshallen voor FTK (Technology For The Kitchen) zijn 40 deelnemers met keukenapparatuur te vinden op 12.000 vierkante meter; met speciale aandacht voor connectivity binnen de keuken.”
Miele laat alvast weten dat het ditmaal met een ’dubbele deelname’ komt. Aan de ene kant presenteert Miele in de FTK-hal een aantal primeurs, waaronder een nieuwe designlijn voor inbouwapparatuur, een nieuwe generatie vaatwassers, schouwkappen en een aanvulling binnen de segmenten koken en koelen. In het midden van de -760 vierkante meter grote- beursstand bevindt zich een ruim café, voorzien van ongeveer 80 zitplaatsen en twee keukens waar life kookshows zullen worden gehouden. Daarnaast komt Miele in het designdistrict van Milaan, de Zona Tortona (in 'Emporio 31’, Via Tortona 31) met ‘the Invisible Kitchen’. Het gaat daarbij om een spannende reis naar de keuken van de toekomst, met ‘connected comfort’. “Naast producteigenschappen tonen willen we met ons merk inspireren. Dit willen we ook bereiken met ‘the Invisible Kitchen’ in Milaan”, aldus sales en marketing directeur Axel Kniehl.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2016 - maart | Pagina(s) 13
 
Relevante publicaties