Consumenten willen graag technische informatie
 
Informatie delen over de techniciteit van een product verhoogt de betrokkenheid en daarmee de emotionele waarde van een product voor de koper. Meer en meer bedrijven kiezen voor wat opvalt; de consumenten houden ervan. Ook op Intirio wordt steeds vaker gepraat over productietechnieken. 
 
Over percale katoen, bijvoorbeeld, in het bedlinnen van Dutch Boudoir of van JMA. In tegenstelling tot wat velen denken, hebben ‘percale’ en 'satijn' niets te maken met de samenstelling van de garens. Het zegt enkel iets over de manier van weven. Percale is een fijn weefsel dat al in Egypte werd gebruikt, omdat de katoengarens daar erg fijn waren. Het glanst minder dan satijn en voelt fris en zacht aan. Bij Libeco wordt ook ‘natté’ voorgesteld. En ook dat is een binding. Ze wordt ook wel de panamabinding genoemd. Ze is losser van structuur en wordt vaak in meubelstof gebruikt.
En natuurlijk is er de trend van het digitaal drukken. Bedrijven zoals Erfal en B&C lichten hun klanten in over de printtechnologie die ze gebruiken voor de raamsystemen. Toch wordt ook de klassieke transferdruk nog met trots toegepast. Ondermeer op de kussens van Intimo, die daardoor op hoge temperatuur wasbaar zijn. Eentje om naar uit te kijken is zeker de wandbekleding van Marburg (Spits Wallcovering), die speciaal gemaakt is voor ruimten met gedempt licht, zoals bars. Er wordt gebruik gemaakt van ledlicht en glassfiber met inkervingen om tot het gewenste resultaat te komen. Ze zullen het u graag illustreren op Intirio.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2016 - februari |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken