Steeds meer totaalaanbieders op IFA
 
'Meest succesvolle editie'
'Dit was de meest succesvolle IFA allertijden', zo kijkt Christian Göke, voorzitter van de bedrijfsleiding van Messe Berlin, terug op de apparatuur- en elektronicabeurs die begin september werd gehouden. In de beurshallen werden 245 duizend bezoekers ontvangen; dat waren er 5.000 meer dan vorig jaar.
 
Bij iedere editie lijkt het aantal elektro-merken dat zich richt op de Europese keukenmarkt groter te worden. De afgelopen jaren kwamen merken als Samsung, KitchenAid en Asko in Berlijn en Milaan al met een volledig keuken-inbouwprogramma. Dit jaar waren diverse andere wereldspelers naar de IFA gekomen om te laten zien wat zij op die gebied te bieden hebben: Panasonic, Sharp, Grundig... Het zijn allemaal totaal-leveranciers geworden. Grundig is al lang geen radio-merk meer. Door middel van modeshows ondersteunde het haar activiteiten op de markt voor hairstyle en lichaamsverzorging. En direct daarnaast was een groot deel van de beursstand ingericht voor de presentatie van Grundig keukenapparatuur. Met aandacht voor haar built-in programma, Grundig Flexi Cook+ (met acht kookzones) en ‘harmonisch koken met Eco silent technologie’. Sharp maakte inmiddels ook de overstap van tv’s via magnetrons en koelkasten naar een inbouwprogramma. Panasonic presenteerde haar keukenopstelling en koppelde deze aan de tablet, maar combineerde dit tevens met kookdemonstraties. Want technische features moeten wel samengaan met kookbeleving. Hierover leest u meer in de KIM-editie van november, de kookapparatuur-special.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2015 - september | Pagina(s) 42,43
 
Relevante publicaties