Integratie Whirlpool en Indesit
 
Sinds de overname van Indesit Company door Whirlpool in 2014 is de integratie van de twee bedrijven in ons land nu in volle gang. In november 2015 zullen de nu nog gescheiden bv's wettelijk gezien worden samengevoegd tot één bedrijf. Als onderdeel van de integratie zullen de medewerkers van Indesit Company in de Meern op termijn verhuizen naar Breda.
 
Naast deze organisatorische veranderingen zijn er ook op strategisch gebied keuzes gemaakt. Het merkenportfolio van Whirlpool Nederland zal in de toekomst bestaan uit de merken Indesit, Whirlpool, Bauknecht en KitchenAid. Het merk Hotpoint komt vanaf juli niet meer in het portfolio voor. In het merkenportfolio is Indesit de nieuwe value brand; een voor de brede massa toegankelijk merk. Daarboven wordt Whirlpool gepositioneerd: “Whirlpool maakt met nieuwe introducties als Supreme Care, Supreme NoFrost en het Absolute design een stap omhoog.” Bauknecht staat en blijft staan voor Duits vakmanschap en kwaliteit. Met KitchenAid wordt aangesloten op een niche-markt in het topsegment.
Willem Henskes, head of marketing Whirlpool Nederland: “Bij het integreren van Indesit en Hotpoint in het bestaande merkenportfolio van Whirlpool Nederland hebben we geconcludeerd dat we ons willen focussen op hetgeen waarin we het sterkst zijn. Het merk Hotpoint zou te veel overlap hebben met de andere merken, en daardoor geen waarde toevoegen aan het portfolio als geheel.”
André den Boer, sales director Whirlpool Nederland: “Met deze vijf merken hebben we een fantastisch en compleet merkenportfolio waarmee de gehele markt kunnen bedienen. We zijn hierin uniek op de Nederlandse markt. Van value brand Indesit tot de absolute top met KitchenAid.”
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Relevante publicaties