Kijken in de winkel, kopen online
 
Qudata-seminar op maandag 21 oktober:
Showrooming, hét woord voor de woonsector voor 2013. Consumenten kijken in de winkel en kopen vervolgens online. In hoeverre heeft die ontwikkeling zich doorgezet in de woonsector en wat kan je er als retailer tegen of aan doen? En wat is de rol van de fabrikant?
 
Het kijken in de winkel, maar er vervolgens niet kopen is een veel gehoorde klacht in de Nederlandse woonretail. Sterker nog, klanten laten op hun smartphone of tablet direct aan retailers zien dat zij online goedkoper uit (denken te) zijn. In hoeverre heeft dit proces, dat veelal wordt aangeduid als showrooming, vaste voet op Nederlandse bodem gekregen? Hoe verloopt dit proces nu precies en bij welke productgroepen heeft men hiervan het meeste last? En tot slot: wat kan je er tegen doen?

Qudata Markt- & Trendanalyses ondervroeg begin dit jaar ruim 1.000 consumenten die onlangs keukenapparatuur of sanitair hebben gekocht of dat binnenkort gaan doen. In het onderzoek is vooral ingezoomd op de omschakelingen tussen het fysieke kanaal (de winkel) en het online kanaal. Kortom, in hoeverre ‘romen’ consumenten showrooms af als het gaat om deze twee specifieke woonproducten? Daarnaast zullen ook algemene ontwikkelingen in andere woonsectoren de revue passeren.

Gegevens:
Datum: 21 oktober 2013
Locatie: Qumedia bedrijfsgebouw, Dreef 6H (verdieping 7) in Zutphen.
Ontvangst: 13.30 uur
Presentatie: 14.00-16.30 uur

U kunt zich voor deze bijeenkomst aanmelden op www.qudata.nl. De toegangsprijs bedraagt € 399,00 (excl. btw). Hiervoor krijgt u tevens het rapport ‘Kijken, maar niet kopen’.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst, project manager Qudata Markt- & Trendanalyses. E-mail: research@qudata.nl of tel. (0575) 51 55 15.
 
 
◀ Terug Delen
 
WTM• Woon Trend Magazine | 2013 - september | Pagina(s) 32
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken