Ambiance begint met solar en gordijnen
 
Ambiance Zonwering gaat zijn pakket uitbreiden met zonnepanelen en overgordijnen. Dit meldt Dennis Schoormans, die vanaf 1 januari franchise directeur is van de Ambiance Organisatie. Hij krijgt daarbij versterking van Thijs Pleging die de nieuwe formulemanager is.
 
Vanaf 1 januari zijn de activiteiten van Ambiance Zonwering en fabrikant PBS los van elkaar komen te staan. PBS richt zich primair op haar rol als fabrikant en handelshuis van buitenzonwering en buitenlevenproducten, terwijl bij de formule Ambiance Zonwering het verdienmodel van de ondernemer nóg meer centraal staat. De afgelopen maanden is Ambiance Zonwering druk bezig geweest om te kijken welke extra producten er aan het basisassortiment van de formule kunnen worden toegevoegd.
Dennis Schoormans daarover: “We gaan starten met Ambiance Solar. Diverse ondernemers binnen Ambiance waren al gestart met zonnepanelen en we hebben ook een speciale werkgroep die zich daarmee bezig houdt. Onze conclusie is dat als je er een goede boterham aan wil verdienen, je de verkoop van zonnepanelen onderdeel moet laten uitmaken van je totale bedrijfsvoering. Dus zelf inkopen bij de bron, zelf verkopen en zelf de montage doen. De marges in de solar zijn al niet zo groot, dus daar moeten verder geen andere schakels tussen zitten.”
De Ambiance Organisatie heeft daarbij een soort van groothandelfunctie. “We gaan met een paar verschillende merken werken. Allemaal A-kwaliteitsmerken. Het is aan de dealer zelf voor welke fabrikant hij kiest, maar we gaan dus wel gezamenlijk inkopen en we zetten de zonnepanelen in de markt weg onder de naam Ambiance Solar.” Volgens Schoormans verkopen tien Ambiance-dealers op dit moment al zonnepanelen, maar dat aantal zal alleen maar stijgen.

Toppoint
Verder wordt het pakket van Ambiance Zonwering uitgebreid met vitrages van Toppoint, het gordijnenmerk van raamdecoratieleverancier GB Products. “Voor de raamdecoratie is GB Products al één van onze contractleveranciers. Daar worden dus nu ook de overgordijnen van Toppoint aan toegevoegd. Het mooie van beide collecties is dat ze qua look en feel op elkaar aansluiten waardoor het bij de klant in huis één geheel wordt.” Om de dealer voldoende expert te kunnen laten zijn op dit gebied is er gekozen voor een ruime collectie van 750 tot duizend stalen.”
Tenslotte start Ambiance Zonwering op 1 juni met een eigen webwinkel waar klanten buitenzonwering van PBS en binnenzonwering van GB Products kunnen kopen.

 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2013 - mei | Pagina(s) 4/6/7/8
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google