Cor Molenaar geeft antwoord
 
Zonvakker van het Jaar over thema 'Het einde van de winkel?'
Hoofdspreker tijdens de Zonvakker van het Jaar op maandagmiddag 24 oktober is Cor Molenaar. Zijn nieuwe boek heet 'Het einde van winkels?' met als onderkop 'De strijd om de klant'. Molenaar gaat op het event niet alleen in op de problemen die afkomen op de zonweringdetaillist maar geeft ook tips hoe ze weer meer traffic in hun winkel kunnen krijgen. Locatie: Van der Valk hotel 'De Cantharel' in Apeldoorn. AAnvang: 14.30 uur.
 
De spelregels in de retail zijn sterk aan het veranderen. De economische crisis is nog lang niet achter de rug, klanten kopen steeds meer op internet, zijn mondiger en ook de macht van de fabrikant wordt steeds groter. Volgens Cor Molenaar moeten winkels anders worden: opnieuw hun toegevoegde waarden gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers, collega’s en klanten om te overleven.
Daarnaast moet volgens hem ook hun houding veranderen. “Winkeliers zijn nog veel te veel vissers. Terwijl ze juist jagers moeten worden”, aldus Molenaar. Op maandagmiddag 24 oktober op de Zonvakker van het Jaar geeft hij het publiek allerlei tips & tricks hoe zij meer traffic in hun winkel kunnen krijgen. “De tijd van afwachten is voorbij. De winkelier moet nu in actie komen om te overleven!”

Tips & tricks
De Zonvakker van het Jaar zal evenals de voorgaande jaren worden gepresenteerd door hoofdredacteur Peter Besselink. Hij wordt daarbij geassisteerd door Derk-Jan Rouwenhorst van ons onderzoekbureau Qudata. Rouwenhorst zal op deze middag de nieuwe conclusies bekend maken van een nieuw groot consumentenonderzoek waarbij het aankoopgedrag bij het kopen van zonwering onder de loep is genomen. Waar letten consumenten op bij de aankoop van zonwering? Speelt de prijs een belangrijke rol of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis. Of koopt men liever via internet?
Aansluitend op het verhaal van Cor Molenaar zal ook de mening worden gevraagd aan een fabrikantenforum. Het forum zal bestaan uit marketingstrateeg Arie Barendregt (tot voorkort Somfy), Luuk Willekens (online marketing deskundige bij Luxaflex Nederland) en Henk Schouten van Weinor. Verder zullen ook de drie finalisten aan de tand worden gevoeld over hoe zij met innovatieve acties inspelen op de veranderende consument. Een middag met veel tips & tricks die u niet mag missen en die wordt afgesloten met de bekendmaking van de Zonvakker van het Jaar en een borrel met buffet.

 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2011 - september | Pagina(s) 7
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken