Nieuwe Omega Oase speelt in op trend
 
Mado wil vooruit met nieuwe producten
Dat Mado Nederland vooruit wil bleek uit alles op woensdag 10 maart op de MadoMorfose. Het thema van de goedbezochte dealerdag in de eigen fabriek in Eindhoven was dan ook niet voor niets 'Verandering is vooruitgang'. 'Mado is volop in beweging', zei directeur Robert Levert in zijn welkomstwoord. 'Wij willen ons onderscheiden met goede, steeds weer nieuwe producten en effectieve marketing ondersteuning.'
 
Voor de dealerdag was een deel van de fabriek toepasselijk omgebouwd tot cocon. ?Mado is al een mooie rups?, legde Robert Levert uit. ?We zitten nu letterlijk en figuurlijk in de cocon. En het is de vraag hoe Mado zich nu ontpopt en wat wij aan nieuwe producten gaan presenteren.? De belangrijkste noviteit was de Omega Oase, een terrasoverkapping. De Omega Oase kan zowel aan een muur als vrijstaand ?op palen? worden geleverd en is op elke ondergrond te monteren. Verlichting en verwarming zijn optioneel.

Vertikaal Beaufort
Andere noviteiten van Mado zijn de Madolette (vensterzonwering), een heel compact vormgegeven valarmscherm met een uitval van 52 cm. Ook de Beaufort, de nieuwe ritsscreen van Mado, heeft nieuwe toepassingen. Koppelen van meerdere delen in één doorlopende kast is nu mogelijk tot 7 meter. Ook is de vertikaal Beaufort nu leverbaar met verduisteringsdoek (Soltis B92) in combinatie met een snelle, bijzonder geluidsarme motor van Hunter Douglas. Verder heeft de Beaufort een windklasse 3 windtunneltest succesvol doorstaan, wat een TÜV-certificaat opleverde.
Ook nieuw is de gepatenteerde beschermhoes voor markiezen: de Markies-IN. Deze unieke optie vermindert de vervuiling en slijtage van het markiesdoek als het scherm langere tijd niet bediend wordt. Mado heeft met deze vinding voor een oud en vertrouwd product een verrassend nieuwe optie weten te creëren, die door de aanwezige dealers enthousiast werd ontvangen.

Marketing
Nadat Robert Levert de noviteiten van Mado uit de doeken had gedaan, was het de beurt aan marketingmanager Bas Leenders die de marketingplannen ontvouwde. De Maand van de Zonwering begint op 22 maart en duurt maar liefst tot 15 mei. ?Een beetje lange ?maand?, maar als een actie succesvol is moet je er zo lang mogelijk van profiteren?, aldus Leenders. Ook kunnen de dealers weer gebruik maken van de kant-en-klare advertenties van Mado waar alleen de dealernaam nog maar hoeft te worden ingevuld. Verder kan men intekenen om weer gezamenlijk te adverteren via regionale radio-omroepen. Nieuw is de inzet van het basispakket, waarmee de showroom snel en professioneel aangekleed kan worden in de sfeer van de Maand van de Zonwering.

Booming Piano?s
Om nader kennis te maken met de nieuwe producten hield Mado in de fabriek diverse praktische workshops, waar de noviteiten van dichtbij konden worden bekeken. Verder was er een interessante lezing over duurzaamheid en energiebesparing en wat zonwering in dat kader kan bijdragen. De dealerdag werd afgesloten met een buffet, waarbij de Booming Piano?s voor het muzikale gedeelte zorgden.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2010 - april |
Categorie: Zonwering, Retail
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken