Ecotrend ook bij raamdecoratie
 
Shutters blijft groeimarkt op Intirio
Hoewel de maandag wat tegenviel qua bezoekers omdat er slecht weer voorspeld was, kan de organisatie van de Intirio wederom terugkijken op een 'gezellige en intieme' beurs waarop voldoende trends werden gepresenteerd. Zo doet het thema duurzaamheid ook steeds meer z'n intreding in de raamdecoratie.
 
We beginnen ons bezoek op maandag 1 februari op de Intirio met een kijkje op de stand van Luxaflex. Wat gelijk opvalt zijn de touchscreens die straks ook bij alle Gallery Shops en Inspiration Dealers worden geplaatst. Directeur Kees Commijs van Luxaflex Nederland legt uit: ?We starten binnen nu en vier weken met de uitlevering. Eerst bij onze Gallery-dealers maar het is de bedoeling dat het straks ook bij al onze Inspiration Dealers komt. Het mooie van deze touchscreens is dat ze alle informatie bieden die de klant maar hebben wil. Erg handig voor dealers als het druk is in de winkel. Terwijl je de ene klant helpt, kan de andere zich alvast via het scherm oriënteren wat de mogelijkheden zijn bij Luxaflex.?
Kees Commijs demonstreert vervolgens hoe het systeem werkt. ?Via het scherm wordt de klant allerlei vragen gesteld. Bijvoorbeeld om wat voor soort ramen het gaat, welke grootte, of ze op het noorden liggen of op het zuiden en met welk doel de klant een product van ons kiest. Op basis van deze vragen komt de computer dan met een advies?, aldus Kommijs. Naast het opvragen van productinformatie door de klant in de winkel worden de screens ook gebruikt als narrowcasting. Oftewel de dealer heeft de mogelijkheid om via dit scherm advertenties en sfeerbeelden van Luxaflex te laten zien.

Eco-trend
Bas Minkes, Loyalty & Collectiemanager bij Luxaflex Nederland, laat vervolgens de andere noviteiten aan ons zien zoals de nieuwe collectie vouwgordijnen. ?Er zijn weer diverse nieuwe stoffen aan toegevoegd en het nieuwe boek is voor dealers nog weer makkelijker gemaakt om mee te werken?, aldus Minkes.
Ook de collectie paneelgordijnen is opnieuw geïntroduceerd op de Intirio. Qua stoffen kan er gekozen worden aan de brede collectie van de rol- en vouwgordijnen. Wat verder opvalt zijn de horizontale jaloezieën in top-down uitvoering. En ook het bedrukken van horizontale jaloezieën behoort sinds kort tot de mogelijkheid. ?Erg geschikt voor de projectmarkt om een logo in te verwerken maar ook bijvoorbeeld voor een kinderkamer. Een kind kan nu jaloezieën krijgen met daarop zijn favoriete voetbalclub of popartiest. We gaan steeds verder in de personalisering van de raamdecoratie?, aldus Minkes.
Last but not least de Energy Saver. Deze staat onder andere op de website van Luxaflex maar kan straks ook op de beeldschermen in de winkels worden getoond. In drie eenvoudige stappen vertelt dit systeem hoe er met raamdecoratie energie kan worden bespaard. Ook Luxaflex gaat mee in de trend van duurzaamheid. Op 14 juni is er in Gent op initiatief van Intirio en Intres Retail zelfs een congres dat helemaal in het teken staat van de eco-trend. Onder andere gesponsord door Luxaflex maar ook B&C Products.

Duo rolgordijn
B&C Products laat op de Intirio haar nieuwe collectie vouwgordijnen zien. In deze nieuwe collectie zitten circa 165 verschillende stoffen. Ook de duo rolgordijnen van B&C zijn in korte tijd erg populair geworden. Om de duo rolgordijnen nog meer onder de aandacht te brengen bij de consument heeft de fabrikant uit Nunspeet een compleet nieuwe collectie uitgebracht met de kleuren van 2010. Warme grijs-, taupe-, maar ook de veelgevraagde natuurtinten. Er zijn maar liefst zes verschillende kleurtabs namelijk wit, beige, bruin, natuur, grijs/zwart en grijs/taupe. De profielen en kettingen zijn verkrijgbaar in wit, beige, grijs en hoogwaardig aluminium. Verder is de collectie plisségordijnen aangevuld.

Shutters
Wat verder opvalt is het grote aantal shutterfabrikanten op de Intirio. Marktleider in Nederland is ongetwijfeld Jasno Shutters. In tegenstelling tot voorgaande jaren is gekozen voor een wat meer lounge-achtige bar. ?De nadruk ligt iets minder op het product en meer op de ontmoeting met onze klanten?, legt directeur Jeroen Hermans uit. Gezien de naam die ze hebben opgebouwd een logische keuze.
Nieuw op de Intirio is de deelname van Palm Shutters. Het bedrijf bestaat nu vier jaar en heeft zo?n 200 dealers in Nederland. ?Shutters zijn nog steeds een groeimarkt en er zijn voor ons nog voldoende witte vlekken op de kaart. Omdat ons kantoor gevestigd is in Barendrecht zijn we goed vertegenwoordigd in de Randstad en het midden van het land. Maar in het oosten en Limburg kunnen we nog wel dealers gebruiken. En ook hier in België zitten we nog niet echt. Via onze deelname aan deze beurs proberen we ook hier onze vleugels uit te slaan?, zegt Hestie Meijer van Palm Shutters die het succes van de shutters onder andere verklaard met het feit dat de consument in toenemende mate op zoek is naar duurzame producten. ?Shutters is niet de goedkoopste oplossing maar gaan wel een leven mee.?

.




 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2010 - februari | Pagina(s) 42,43
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken