'Als ze weten wat je biedt, komen ze vanzelf terug'
 
Tien vragen aan... Heidi en Teunis Wind van A5 Deco Zwolle
Heidi en Teunis Wind openden dit voorjaar hun eigen zonweringzaak. In het centrum van Zwolle bestieren zij A5 Deco Zwolle. 'Een bewuste keus om tegen de rand van het winkelcentrum te beginnen. We zijn nieuw, mensen moeten ons leren kennen. Dan helpt het dat veel mensen langs onze winkel lopen', zegt Heidi Wind.
 
1. Jullie zijn nu enkele maanden onderweg met jullie eigen bedrijf. Hoe gaat het?
?Ik kan niet anders zeggen dan dat het goed gaat. We hebben veel aanloop van publiek en dat is, zeker in het begin toch belangrijk.?

2. Hoezo? Kopers zijn toch interessanter dan kijkers?
?Dat klopt, maar we zullen eerst naam moeten maken. Mensen moeten A5 Deco in Zwolle leren kennen. We zitten aan de rand van het winkelcentrum en daardoor komen veel mensen langs de winkel. Aan ons de taak om ze over de drempel te trekken.?

3. Hoe doe je dat?
?Door de winkel zo aantrekkelijk mogelijk in te richten. De mensen moeten verleid worden om binnen te komen. Als ze eenmaal weten wat je te bieden hebt, komen ze vanzelf terug op het moment dat ze nieuwe zonwering of raamdecoratie nodig hebben.?

4. Hoe zijn jullie op deze locatie terecht gekomen?
?We hebben ons in eerste instantie heel breed georiënteerd in onze zoektocht naar een bedrijfspand. Toen deze locatie voorbij kwam, waren we direct enthousiast. Een mooi en groot oud pand aan de Thorbeckegracht. Hier kunnen we ons bedrijf gestalte geven zoals wij dat willen. Bovendien past het binnen ons budget.?

5. Was de prijs bepalend in jullie keuze?
?Prijs is essentieel, zeker voor een beginnende onderneming. Maar de prijs is niet het enige. Ligging, omvang en uitstraling zijn ook elementen die meespelen in de afweging. Zo zien wij grote voordelen in de ligging, zo dicht tegen het centrum aan. Het biedt ons de gelegenheid om ons voor een groot publiek te presenteren. Maar, zoals gezegd, als starters moeten we op de centen letten, dus de prijs was wel een belangrijk element.?

6. Hebben jullie dat voordeel van de locatie al ondervonden?
?Het is lastig om dat toe te schrijven aan de ligging alleen, maar we hebben in de eerste weken al veel mensen binnen gehad. Deels toevallige passanten die komen kijken, maar ongetwijfeld ook mensen die naar aanleiding van onze advertenties in de lokale media een kijkje komen nemen. Ik denk dat we hier wel meer mensen ontvangen dan wanneer we weggestopt op een industrieterrein waren begonnen.?

7. Hebben jullie veel moeten versleutelen aan het pand of konden jullie er zo in?
?Nee, het heeft aardig wat bloed, zweet en tranen gekost voordat we de winkel konden openen. Het is een oud pand, waarin jarenlang een accuhandel heeft gezeten. We hebben acht weken hard moeten werken om de zaak in te kunnen richten.?

8. Nog hulp gehad bij jullie zoektocht, bijvoorbeeld van een makelaar?
?Nee, we hebben zelf gezocht en gevonden. We wisten wat we wilden en wat we nodig hebben om het bedrijf volgens onze ideeën in te richten. Uiteindelijk kwamen we al snel uit op dit pand.?

9. Jullie runnen het bedrijf samen?
?Ja, ik sta in de winkel en mijn man verzorgt de montage.?

10. Al grote plannen voor de toekomst?
?We zijn net uit de startblokken. Ons voornaamste doel is om de winkel stevig neer te zetten. Een goede naam opbouwen met een dito klantenbestand. Daar willen we de tijd voor nemen en van daaruit kijken hoe we verder kunnen groeien.?
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2008 - mei | Pagina(s) 11
Categorie: Zonwering, Management
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google