Veranderend landschap
 
Column Opinie
Het woon-landschap is aan het veranderen. Het lijkt wel, of de trend die decennia geleden al door designers werd gepromoot -ruimten in de woning die in elkaar overlopen- zijn invloed heeft gekregen op de formules in de wonenbranche. Het is nog niet eens zo lang geleden, dat we in dit vakblad ingingen op de diverse keukenorganisaties die ook badkamers gingen verkopen. Die ontwikkeling is al voor een groot deel uitgekristalliseerd. Inkooporganisatie Der Kreis heeft zijn formules Mijn Bad en Bad 3000. VKG start zijn formule Uw BadkamerSpeciaalzaak. En diverse ketens uit de Mandermakers Groep hebben hun eigen badkamershowrooms. In deze uitgave gaan we in op de volgende stap, die verscheidene formules maken: aan de keukens en badkamers wordt meubilair toegevoegd. Der Kreis denkt al over Wonen 3000 en toonde tijdens de jaarvergadering al vloeren van diverse materialen. En de Duitse woonformule VME richt zich in Nederland voortaan ook op keukens. Het woon-landschap verschuift; en formules schuiven in elkaar. We zullen tevens in het dossier in deze uitgave constateren, dat dit niét betekent, dat er voor badkamershowrooms geen rol van betekenis meer zal zijn. Onderzoek toont juist aan, dat de consument graag zijn volledige badkamer in een badkamerzaak wil kopen. Iedere ondernemer zal echter in het veranderende landschap duidelijk zijn eigen positie moeten gaan bepalen.
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2006 - augustus | Pagina(s) 5
Categorie: Management
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken