Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
Facelift Coulisse Lounge
De showroom van Coulisse, wereldwijd leverancier van raamdecoratie, heeft recentelijk een facelift ondergaan. Met een lichte houten vloer en witte design spreektafels en stoelen heeft deze permanente ...
Lees verder ...
 
Thijs Pleging is de nieuwe formulemanager bij Ambiance Zonwering. Hij volgt daarmee Dennis Schoormans op die sinds 1 januari franchise directeur is bij de Ambiance Organisatie. Thijs Pleging was hierv...
Lees verder ...
 
Van de Bilt zit strategisch goed naast de Intratuin
'Je moet daar gaan zitten waar de klant graag komt'
Zonweringbedrijf Van de Bilt in IJsselstein is hét voorbeeld van een goede locatie. Het bedrijf zit op het terrein van de plaatselijke Intratuin waar zometeen rond Pasen weer duizenden bezoekers per dag komen. 'Wij richten ons ook steeds meer op het buitenleven. En dat sluit natuurlijk prima aan op de Intratuin.'
Lees verder ...
 
Vitrona lokt klant met creatieve acties de winkel in
'Je ziet dat veel winkels slecht contact met de klant houden'
Vorig jaar won Vitrona uit Naaldwijk de Zonvakker van het Jaar. De jury prees het bedrijf vooral om zijn proactieve houding naar de klant toe. Ook dit jaar bedacht Vitrona weer een paar creatieve ideeën. Zo plaatsen ze spandoeken, stonden ze op twee braderieën en is er zelfs een bridgetoernooi in de winkel.
Lees verder ...
 
Zonweringbranche aan vooravond koerswijziging
Detaillisten op zoek naar juiste DNA
Een op de drie consumenten koopt zonwering in een zonweringspeciaalzaak. Dat percentage stond in 2010 nog op 41 procent. Consumenten kunnen voor zonwering terecht bij uiteenlopende winkeltypen en schijnbaar verdwijnt de speciaalzaak langzaam van het netvlies. Waar ligt de toekomst van de zonweringspecialist?
Lees verder ...
 
Veel aanmeldingen Zonvakker van het Jaar
De aanmeldingen voor de Zonvakker van het Jaar en het Grote Zonvak Toekomst Debat stromen binnen. “We zitten in een onzekere tijd. Ons Toekomst Debat waarbij we vier toekomstscenario’s gaan bespre...
Lees verder ...
 
Ledental Romazo gedaald
In het afgelopen jaar is het ledental van Romazo Consumenten gedaald van 176 naar 150. Dit maakt branchemanager Martin Straver 2 november bekend tijdens de algemene ledenvergadering. Er waren tien opz...
Lees verder ...
 
Nieuw bestuur Romazo
Tijdens de algemene ledenvergadering van Romazo Consumenten op vrijdag 2 november is afscheid genomen van voorzitter Henk Kooijman en de bestuursleden Michel van Look en Dirk Driessen. Nieuw in het be...
Lees verder ...
 
Structuuronderzoek Zonweringbranche
Onderzoeksbureau Qudata voerde dit voorjaar in opdracht van Zonvak Magazine een algemeen structuuronderzoek uit naar de huidige stand van zaken in de zonweringbranche. De uitkomsten worden gepubliceer...
Lees verder ...
 
Barneveldse woonondernemers over vestigingsbeleid
"Door internet wordt locatie steeds minder belangrijk"
De verwachting is dat één op de drie woonwinkels binnen een paar jaar zijn deuren sluit. De klant oriënteert zich steeds meer via internet en sommige winkelstraten zullen verdwijnen of kleiner worden. Een rondetafelgesprek met vier woonwinkels uit Barneveld. Hoe anticiperen zij op deze ontwikkelingen? <br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Diverse woon-segmenten plussen
Omzet retail houdt stand in de zomer
De omzet van de Nederlandse retail hield ook gedurende de afgelopen zomermaanden goed stand. De omzet nam in augustus met 3 procent toe ten opzichte van 12 maanden geleden. De segmenten dhz, keukens & vloeren en meubels & woninginrichting lieten een duidelijke plus zien. Het segment consumentenelektronica & witgoed bleef echter wat achter.
Lees verder ...
 
 
   Beste bouwmarkt van het jaar
And the winner is... Hubo
Hubo is de winnaar geworden van de Retail Award 2021-2022. In de categorie bouwmarkten op het jaarlijkse event ABN AMRO Retailer of the Year ging de doe-het-zelf keten dit jaar met de eer strijken, nadat deze prijzen jaren achtereen werd gewonnen door Hornbach.
Lees verder ...
 
 
   Gertjo Janssen naar raad van bestuur EK Groep
Gertjo Janssen treedt, net als Jochen Pohle, per 1 oktober 2021 toe tot de EK raad van bestuur als Chief Retail Officer (CRO). Dit na het vertrek van Susanne Sorg, voormalig lid van de EK raad van bes...
Lees verder ...
 
 
   Hubo genomineerd als beste winkelketen
Op 19 augustus zijn de genomineerde voor de “Beste Winkelketen van Nederland 2021-2022” én de Webshop Award Nederland 2021-2022 bekendgemaakt. Hubo is één van de genomineerde voor de Beste Wink...
Lees verder ...
 
 
   Training circulair ondernemen in doe-het-zelf-branche
Actief in de doe-het-zelfbranche als producent, retailer of toeleverancier? En wil je ontdekken welke trends en circulaire mogelijkheden er zijn? Door bijvoorbeeld de levensduur van producten te verle...
Lees verder ...
 
 
   Euretco zet zich in voor de bij
Eind juni verwelkomde Euretco maar liefst 60.000 ‘werkers’ op het terrein in Hoevelaken. In samenwerking met SINNER werd een bijenkast geplaatst, om zo bij te dragen aan het herstel en behoud van...
Lees verder ...
 
 
   Keukenapparatuur bricks & clicks
Winkels zijn populairder vanwege advies
In de vorige editie is geanalyseerd welke soorten keukenapparatuur via welke soorten winkels werden verkocht. Hieruit bleek duidelijk de rol van de keukenretailers naast die van de huishoudelektrozaak, het woonwarenhuis of de bouwmarkt. In dit artikel wordt nader gekeken naar de verschillen tussen ‘bricks & clicks’ oftewel winkels versus internet.
Lees verder ...
 
 
   Effect lock down voelbaar
Omzet bouwmarkt daalt voor eerst sinds coronacrisis
Maandenlang zagen bouwmarkten in Nederland hun omzet stijgen, ondanks of dankzij de coronacrisis. Nu is er voor het eerst een omzetdaling te zien. Oorzaak: de huidige lock down waarbij winkels hun deuren gesloten moeten houden.
Lees verder ...
 
 
   Trendrapport Bedrijfsleven KVK
Aantal stoppende ondernemingen blijft hoog
Het aantal stoppende ondernemingen is al zes maanden hoger dan in dezelfde maand in 2019.De dynamiek in het Nederlandse bedrijfsleven is groot, met zowel een fors aantal startende- als stoppende ondernemingen.
Lees verder ...
 
 
   De lokale winkel 3.0
Voor de corona-crisis waren winkels voor de klant net als water uit de kraan: altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Klanten zagen dat lokale winkels het moei...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken