Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Column Opinie
Recessie voorbij?
Karwei Management heeft het jaar afgetrapt met de uitreiking van de Marketing Awards en een boeiende trendlezing voor fabrikanten met als prikkelende titel ?Help, de recessie is voorbij!? De vraag is...
Lees verder ...
 
'We staan aan de vooravond van een datarevolutie'
ICT sterker bepalend voor concurrentiekracht
Gebrekkige technologische oplossingen leiden steeds vaker tot achterstand op de concurrentie. Die ontwikkeling heeft niet alleen van doen met logistiek of voorraadbeheer, maar ook met klanttevredenheid. 'Je weet steeds beter wat een klant koopt, wanneer die langs komt en waarom die bepaalde koopmotieven heeft', zegt Laurens Miedema, hoofd Marktinformatie en Expansiecoördinatie van Intergamma.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Het regent kansen
Vorige week was ik in New York op een congres en de enige conclusie die ik kan trekken; het gaat weer goed. Een en al optimisme om me heen, de ene spreker nog enthousiaster dan de ander en als het aan...
Lees verder ...
 
Nieuwjaarsbijeenkomst Qumedia drukbezocht
Marketing Awards 2009 uitgereikt
Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia zijn maandag 11 januari de Qudata Marketing Awards uitgereikt. Winnaars van de awards van Karwei Management waren Velux, PGZ Retail Concept, Gebu en Robert Bosch.
Lees verder ...
 
Consultant Peter Haens ziet grote kansen voor doe-het-zelfbranche
'Je moet aan de klant vragen: wat blieft u?'
Ondernemers in de sanitair-, keuken- en doe-het-zelfbranche moeten zich nog meer richten op de klant. Dat stelt consultant Peter Haens. Via Somfy, specialist in draadloze bediening voor zonwering, leerde hij bijvoorbeeld de zonweringbranche goed kennen. Niet dat deze één-op-één te vergelijken is met andere branches, maar er lijkt op veel punten wel een vertaalslag gemaakt te kunnen worden. Haens: 'Er liggen grote kansen voor ondernemers, die op dit moment echter niet worden gepakt.'
Lees verder ...
 
11 januari bekendmaking winnaars
Karwei Marketing Awards
De genomineerden voor de Karwei Marketing Awards zijn bekend. Tot eind november konden bouwmarkten hun keuze inzenden. Op maandagmiddag 11 januari worden de prijzen uitgereikt in het bedrijfspand van uitgeverij Qumedia. De bijeenkomst is bedoeld voor fabrikanten en de uitnodigingen worden binnenkort verstuurd.
Lees verder ...
 
Paul Burger van de Doe-het-zelf Groep Nederland
'Van fabrikanten vragen we dat ze meedenken'
Als de laatste drie vestigingen volgend voorjaar overgaan naar Multimate verdwijnt de formulenaam Big Boss. En ook de formules Hubo en Doeland gaan verder onder één naam: Hubo. Volop nieuws tijdens het interview met Paul Burger, de nieuwe algemeen directeur van de Doe-het-zelf Groep Nederland, die verder vertelt dat de kantoren in Den Dolder en Enschede zich gezamenlijk zullen vestigen in één kantoorpand.
Lees verder ...
 
Column Marketing
De zwevende consument
We hebben wat te verstouwen gehad het afgelopen jaar. De opkomstindex liet behoorlijk te wensen over. Bestedingen bleven achter, maar lieten ook maand op maand grote verschillen zien. Ik kreeg zelf he...
Lees verder ...
 
Biologisch afbreekbare cadeaukaart
Praxis is de eerste bouwmarkt die een milieuvriendelijke Cadeaukaart op de markt zet. De kaart is gemaakt van milieuvriendelijk materiaal en is volledig biologisch afbreekbaar. De Cadeaukaart is verkr...
Lees verder ...
 
Column Management
Wie doet wat hij altijd deed?
...zal krijgen wat hij altijd kreeg. Deze zin uit de zogenaamde leercirkel gebruik ik nog al eens bij ondernemingen die veranderingen moeten doorvoeren. Omdat de resultaten terug lopen, de marktpositi...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Winkel centrum inspiratie<br>
Nijhof klaar voor internet 2.0<br>
Na de omwenteling midden jaren negentig, toen producten die technisch al prima voldeden ineens ook modisch moesten worden, staat Nijhof Baarn nu voor een volgende revolutie. Er staat een behoorlijke ommezwaai op de planning, vertelt directeur Jan Nijhof. Reden? De hernieuwde opkomst van internet.
Lees verder ...
 
Klussenier reikt awards uit
Voor de derde keer heeft de Klussenier begin dit jaar haar Awards uitgereikt. Er werden prijzen uitgereikt in vijf categorieën, onder meer voor de klantvriendelijkste klussenier, de beste starter en ondersteuner en de ondernemerschapaward. Ook waren er twee eervolle vermeldingen.
Lees verder ...
 
Communication journey
De wijze van reviews verschuift
Om invloed te krijgen op de customer journey van de woonconsument moet je creatief zijn. Hoe communiceer je met de klant? Het bedrijf van Marcel Verkade in Kwintsheul bestaat dit jaar 40 jaar en in die vier decennia werd voortdurend gezocht naar de juiste middelen. Met name de 72 consumenten-reviews op de website zijn interessant.
Lees verder ...
 
Een lekkend dak
‘Never waste a good crisis...’ Beroemde woorden van oud-politicus Winston Churchill. Zijn overleg met Sovjet-leider Stalin in die crisisperiode leidde na deze woorden tot oprichting van de Verenig...
Lees verder ...
 
Positieve geluiden
Er klinken positieve geluiden uit de markt. De branchebarometers laten zien dat er weer optimisme is. Hoewel de zonweringsbranche iets terughoudender lijkt dan bijvoorbeeld de keukensector, is er ook ...
Lees verder ...
 
Klussenier Marcel den Hartog
'Ik moet mooie klussen laten lopen door tijdgebrek'
Een afspraak maken met Klussenier Marcel den Hartog valt niet mee. Nee, de komende weken heeft hij overdag geen enkel gaatje vrij. En ook 's avonds zit de agenda grotendeels vol. Ergens in die bomvolle agenda een moment vinden voor een interview met KlusPro, is een klus op zich. Het geeft precies aan hoe de werkdagen van de Klussenier uit Amersfoort er tegenwoordig uitzien.
Lees verder ...
 
Speciaal voor zzp'er
Blauwpro Webshop
Dochteronderneming Blauwpro van bouwmaterialenhandelaar Saint-Gobain Distribution Benelux, heeft haar nieuwe webshop www.blauwpro.nl speciaal voor de zzp'er onlangs gelanceerd. Blauwpro richt zich geheel op de zzp'eren hoopt met de webshop ergernissen met betrekking tot het kopen en bestellen van producten te vertalen in oplossingen.
Lees verder ...
 
Vloerendag bij NOA
Op 30 maart organiseert de Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven, de NOA, in Veenendaal de Vloerendag: voor iedereen die actief is in de vloerenbranche met monoliet-, kunststof-, terrazzo-, gietdek-, cementdek- en voor/nabehandeling. De vloerendag moet de ontmoetingsplek worden om van fabrikanten, toeleveranciers en kennisinstituten het laatste nieuws te krijgen. De toegang is gratis.
Lees verder ...
 
Sorbo ziet Abraham
Sorbo, uw hulp in huis, viert zijn vijftigste verjaardag. Om dit te vieren heeft Sorbo 10.000 schoonmaakemmers gevuld die tijdens de jubileumactie (tot 15 december 2017) te winnen zijn, onder meer via bouwmarkten.
Lees verder ...
 
Hornbach nummer twaalf in Amsterdam open
Op vrijdag 17 februari heeft Hornbach de deuren van haar nieuwste vestiging geopend in Amsterdam. De nieuwste vestiging in Nederland bestaat uit twee verdiepingen en is over een doorgaande weg heen gebouwd. En we zijn hier nog lang niet uitgegroeid.'
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken