Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
Leegstand begint weer te stijgen
Het jaar 2023 was een turbulent jaar in de retail met faillissementen van grote retailketens als BigBazar, Perry Sport en BCC. Ondanks deze faillissementen bleef de leegstand in 2023 lang stabiel op z...
Lees verder ...
 
   De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ...
Lees verder ...
 
 
   Het familiebedrijf (deel IV)
Het ongekende vermogen: de X-factor van het familiebedrijf
Familiebedrijven presteren beter dan andere bedrijven, omdat ze vaak minder formeel worden geleid. Ze laten zich niet in een keurslijf van kwaliteitsnormen, quota en controlelijstjes persen, maar nemen ook beslissingen op basis van ervaring en intuïtie. En dat werkt, zo blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door het Erasmus Centre for Family Business, in samenwerking met BDO Accountants & Adviseurs en Rabobank. In deze vierde aflevering van onze verhalenreeks over familiebedrijven, bespreken we de zachte kant van het familiebedrijf: het ongekende vermogen.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Zomer in Nederland
Krantenbericht: “Door corona stijgt de werkloosheid in een rap tempo. Ondanks de overheidssteun lukt het ondernemingen niet om al het personeel in dienst te houden.” Het blijkt dat veel jongeren h...
Lees verder ...
 
 
   Snel en veilig winkelen
De retailsector is al jaren in fundamentele verandering en daar bovenop komt nu de huidige corona crisis. De maatregelen die zijn getroffen om verdere verspreiding af te remmen, raken iedere sector ma...
Lees verder ...
 
 
Beterbad ontvangt certificaat
Beterbad uit Dronten heeft onlangs het certificaat ‘Financieel Gezond Bedrijf’ ontvangen van kredietbeoordelaar Graydon. “Dit betekent dat het tot de top behoort van financieel gezonde bedrijven...
Lees verder ...
 
Het voeren van Netto Prijzen in de praktijk (deel 3)
'Het merendeel van onze klanten vraagt helemaal niet om korting'
In het tweede artikel over Netto Prijzen zoomden we in op de trend van het voeren van transparante prijzen. Nu deel 3: de praktijk. Hoe ga je in de praktijk in de winkel of showroom om met Netto Prijzen? Is het een andere manier van verkopen? Want badkamerondernemers geven nog steeds iets vaker dan gemiddeld in de woonbranche 'altijd' of 'regelmatig' korting.
Lees verder ...
 
Omzetgroei voor Duravit
Duravit kan over 2010 terugkijken op een omzetgroei met ruim 12 procent, tot 328 miljoen euro. “Met slechts een paar uitzonderingen tonen de internationale markten buiten de EU een duidelijke omzetg...
Lees verder ...
 
partnership TECE en TOTO
TECE is een strategisch partnership aangegaan met de Japanse sanitairfabrikant TOTO. TOTO is wereldwijd marktleider op het gebied van keramische toiletten en heeft speciaal voor de Europese markt de e...
Lees verder ...
 
Duravit investeert in India
Duravit heeft in oktober, In aanwezigheid van chief minister Shri Narendra Modi, een nieuwe fabriek geopend in de Indiase deelstaat Gujarat in India. Duravit is reeds sinds 2001 actief in India. Om he...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Waarom webshops de sprong naar offline wagen
In de dynamische wereld van retail lijkt het debat tussen online en offline verkoopkanalen nooit te verstommen. Terwijl e-commerce de afgelopen jaren flink aan populariteit heeft gewonnen, zien we een...
Lees verder ...
 
 
   Duurzaamheid voor kleinere retailers
Wie niet groot is, moet extra slim zijn
Duurzaamheid is een onderwerp waar iedereen mee aan de slag moet, ook kleinere retailers. Zij hebben echter minder tijd en geld hiervoor dan de grotere spelers in de markt. Wat kunnen zij doen? Een analyse, mede op basis van gesprekken met twee deskundigen.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers vierde kwartaal
Ondernemersvertrouwen verbeterd, maar blijft negatief
Het ondernemersvertrouwen is begin 2024 enigszins verbeterd ten opzichte van vorig jaar, maar blijft nog steeds negatief. Het laatste kwartaal van 2023 was in het segment recreatie-artikelen, dhz en keukens een duidelijke afname in verkoop en omzetdaling te zien. Het aantal faillissementen nam het vierde kwartaal van 2023 fors toe.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Op overnamepad
Groeiplannen realiseren in 2024? Het jaar is net gestart en biedt weer volop kansen om jouw onderneming te laten groeien. Groei is geen doel op zich, maar een uitkomst. Het stellen van doelen is juist...
Lees verder ...
 
 
   Wordt true pricing de toekomst?
Hoe zou jij reageren als je een product wilt kopen in de winkel en je bij de kassa hoort dat je meer moet betalen dan de prijs op het etiket? En wat als je hoort dat de prijs die je moet betalen de we...
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers derde kwartaal
Meer omzet, maar minder verkopen
In het derde kwartaal van afgelopen jaar boekte de detailhandel aanzienlijke groei in omzet in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, volgens het CBS. Ondanks deze positieve ontwikkeling valt op dat de werkelijke verkoopcijfers daarentegen zijn afgenomen. Het is essentieel dat retailers flexibel blijven en zich aanpassen aan de steeds veranderende marktomstandigheden.
Lees verder ...
 
 
   Column Olaf
Service en klantbeleving met AI
E-commerce heeft in de afgelopen jaren flink terrein gewonnen op fysieke retail. Zo ligt de omzetindex van webwinkels volgens het CBS in het derde kwartaal van 2023 op 277,9 versus 173,3 in 2019. Een ...
Lees verder ...
 
 
   Nadenken over noodscenario
Wat nou als je als ondernemer ineens uitvalt
Stel, je bent ’s ochtends onderweg naar je bedrijf, maar je komt er nooit aan. Hartstilstand, auto-ongeluk, andere narigheid…. Hoe gaat het op zo’n moment verder met je bedrijf? Weten medewerkers precies wat ze moeten doen? Is je partner op de hoogte van alle ins en outs om de zaak draaiende te houden? Wat nou als je als ondernemer/bedrijfseigenaar ineens ziek wordt en langere tijd niet inzetbaar bent voor het bedrijf, of erger nog, als je onverwacht komt te overlijden? Hoe misbaar ben jij in je bedrijf; stort alles in wanneer jij als ondernemer - tijdelijk of blijvend - wegvalt?
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Een verschuivend landschap
Terwijl ik deze column schrijf is Nederland bezig met een politieke verschuiving. Vandaag gaan we stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Wat de uitkomst zal zijn weet ik op het moment van schrijve...
Lees verder ...
 
 
   Retailen op basis van kennis
Thought Leadership biedt retailers nieuwe kansen
Retailen op basis van kennis: thought leadership. Hoe werkt dit bij Beter Bed? Wat kunnen andere retailers hiervan leren? Een analyse, mede op basis van gesprekken met marketingprofessor Cor Molenaar en retailbestuurder John Kruijssen.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken