Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
CBW-Mitex presenteerde halfjaarcijfers
'Stagnatie woningmarkt dwarsboomt wonenbranche'
Natuurlijk kwamen de tegenvallende cijfers over de 'woonmodebranche', die CBW-Mitex deze zomer presenteerde, niet als een verrassing. Maar de keiharde gegevens -zoals een terugval van de omzetten in de wonenbranche met ruim 15 procent- benadrukken nog eens de ernst van de huidige recessie.
Lees verder ...
 
Sphinx Tegels failliet
Geruchten over de surséance van betaling, die door Sphinx Tegels was aangevraagd gingen al enige dagen rond in de branche. Op donderdag 6 november kwam het nieuws naar buiten dat het bedrijf te Maastricht failliet was verklaard. De 124 medewerkers van het bedrijf zijn daarmee hun baan kwijtgeraakt, aldus persbureau ANP.
Lees verder ...
 
Verwachting RND:
'Duizenden winkels sluiten deuren'
De Nederlandse detailhandel wacht zware tijden nu de economie verder verslechtert. Dit voorspellen zowel analisten als de Raad Nederlandse Detailhandel (RND). Volgens de RND sluiten tussen de 5.000 en...
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen stort in
Het vertrouwen van de consument is in juli verder gekelderd. De vertrouwensindicator daalde van -19 naar -31. Dit is de op één na grootste daling ooit waargenomen. Alleen in september 2007 nam het vertrouwen sterker af. In het afgelopen jaar heeft het pessimisme in rap tempo de overhand gekregen. Nog nooit eerder heeft de consument in één jaar tijd zoveel vertrouwen verloren.<br>
Lees verder ...
 
Sparen voor later populair
Sparen voor later is het meest populaire spaardoel onder Nederlanders. Het gaat hierbij niet alleen om een betere inkomensvoorziening op later leeftijd. Onder 'sparen voor later' verstaan Nederlanders...
Lees verder ...
 
Nederlandse huurder staat open voor koop eigen woning
Bijna een kwart van de Nederlandse huurders (22 procent) wil de eigen huurwoning kopen. Dit biedt woningcorporaties kansen om verder bij te dragen aan het verkleinen van de verschillen tussen het huurders- en koperssegment op de vastgelopen woningmarkt.
Lees verder ...
 
Nederlandse woningmarkt in het tweede kwartaal 2008:
Consument is voorzichtig door stagnerende economie
Zoals al uit meerdere publicaties is gebleken daalt het aantal verkochte woningen in Nederland fors. Maar volgens Ed van de Bijl van de Landelijke Makelaars Vereniging LMV is het een tijdelijk stagnatie en heeft deze ontwikkeling al helemaal niets te maken met de kredietcrisis in Amerika. 'Er is eerder sprake van afvlakken van de groei...'
Lees verder ...
 
Nederland ontspringt wereldwijde recessie
Als gevolg van de kredietcrisis zal de economische groei dit jaar wereldwijd terugvallen. Maar er is met uitzondering van de VS geen sprake van een recessie. In 2009 zal de economische groei alweer opleven, waarbij Nederland een sterkere groei gaat vertonen dan de andere landen in de eurozone. Dat stelt de Rabobank in de vandaag verschenen juni-editie van haar Economisch Kwartaalbericht.
Lees verder ...
 
Hoopvolle samenwerking
De Nederlandse economie is in mineur; en de tegelbranche in het bijzonder. Na de debacles van de afgelopen vijf jaar, waarin Stichting Tegel roemloos ten onder ging en waarin andere organisaties niet ...
Lees verder ...
 
Nieuwe cursus verkooptraining
'Het huidige economische klimaat is niet bevorderlijk voor het showroombezoek. Omzet- en winstvermeerdering moeten gezocht worden in verhoging van het scoringspercentage en verlaging van kostbare fout...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Omzetgroei non-food winkels
De retailzomer begint zonnig
De zomer begon in de maanden mei en juni voor de non-food retail redelijk zonnig. De omzet van de non-food winkels groeide, Dat geldt ook voor de winkels in meubels, woninginrichting, doe-het-zelf artikelen en keukens. Het consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen namen toe. Maar INretail maakte wel enkele duidelijke kanttekeningen hierbij.
Lees verder ...
 
 
   Lichte groei non food
Kengetallen laten wisselende stemmingen zien
Na een jaar met corona-maatregelen laten de economische kengetallen wisselende stemmingen zien. De winkels in dhz, die vorig jaar goede cijfers lieten zien, krijgen nu te maken met de gevolgen van de lock down. Tegelijkertijd zien we positieve signalen vanuit het producentenvertrouwen en de koopbereidheid van de consument.
Lees verder ...
 
 
   Lente!
Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van. Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijb...
Lees verder ...
 
 
   Bol.com groeit bijna 70 procent
Webwinkel bol.com zag haar verkopen in het vierde kwartaal van 2020 met 69,9 procent stijgen. In het derde kwartaal kwam er al 45,6 procent bij. Sinds de corona-uitbraak en de lockdown zijn veel consu...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Fysieke winkels in transitie
‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel i...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Maak ambassadeurs van je klanten
Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo...
Lees verder ...
 
 
   Corona-pandemie en ver-thuizing
Het jaar 2020 toont grillige cijfers
De corona-pandemie, een gedeeltelijke lockdown en het vaker (gedwongen) thuis verblijven, zorgden dit jaar voor grillige cijfers op gebied van het BBP, de (tegenvallende) totale consumentenbestedingen en de (opvallend positieve) bestedingen aan woninginrichting. We zetten de cijfers van het CBS over de eerste drie kwartalen op een rijtje.
Lees verder ...
 
 
   Minder winkels en andere strategie
Het coronavirus heeft naast tijdelijke omzeteffecten ook meer structurele gevolgen. In de vorige edities noemden we hiervan al een aantal factoren. Het consumentengedrag verandert, waarbij een versnel...
Lees verder ...
 
 
   Sterke groei internetverkopen
De internet-omzet van de detailhandel heeft in de afgelopen maanden een sterke groei doorgemaakt. De omzet was in het tweede kwartaal van 2020 namelijk 54,8 procent hoger dan een jaar eerder, zo blij...
Lees verder ...
 
 
   Maart en april 2020
Eerste cijfers van de crisis worden zichtbaar
Wat zijn de eerste gevolgen van de corona crisis voor de woonbranche? Veel cijfers zijn natuurlijk nog niet beschikbaar. Maar we kunnen in ieder geval kijken naar de cijfers van CBS en vanuit Duitsland. De eerste conclusies: het consumentenvertrouwen is ingestort, maar de omzetten van onder meer de bouwmarkten plussen sterk.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken