Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
'Volop kansen voor sanitairbranche'
Na een aantal magere jaren zijn er weer volop kansen voor de sanitairbranche in Nederland. Die conclusie trekt het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) in de onlangs gepresenteerde structuurstudie San...
Lees verder ...
 
Winkel moet wel webshop openen
Het hele assortiment moet op internet. De combinatie van gewone winkel en webshop is onontbeerlijk geworden, stelt de Raad Nederlandse Detailhandel (RND). Winkels die nog geen of geen deugdelijke digi...
Lees verder ...
 
Klanten oriënteren zich steeds minder vaak via zoekmachines
Stijgende populariteit internet niet van invloed op de winkelverkoop<br>
Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in het aanschaffen van producten via internet. Uit onderzoek blijkt dat het aantal online shoppers in 2007 wederom is toegenomen, maar dat de stijgende populariteit van internet geen invloed heeft op de winkelverkoop. Daarbij valt vooral op dat websites van winkels populairder worden onder de consumenten en de stijging van het gemiddelde uitgegeven bedrag verdubbelde ten opzichte van 2006.
Lees verder ...
 
Trendwatcher Goos Eilander tijdens uitreiking STS Marketing Awards
'Woonbranche moet spelen met trends'
'Het gevoel dat een Nederlander heeft bij zijn huis is een heel belangrijke variabele. Dat gevoel wordt mede bepaald door een aantal maatschappelijke ontwikkelingen en bewegingen. Ondernemers moeten die bewegingen herkennen en in kaders zetten om zo te kunnen spelen met trends.' Die boodschap had directeur Goos Eilander van marktonderzoeksbureau Trendbox aan de bezoekers van de uitreiking van de STS Marketing Awards.
Lees verder ...
 
Retail's Big Show in New York toont laatste retailtrends
Klantwaarde wordt opnieuw belangrijk
De creativiteit om klanten extra te verleiden, begint het nu eindelijk te winnen van ketenoptimalisatie. En daarmee breken retailers eindelijk met het marketingdenken uit de jaren tachtig en negentig, toen de aandacht vooral uitging naar kostenvermindering en ketenoptimalisatie. Termen als Efficient Consumer Resonse (ECR) en Electronic Data Interchange (EDI) maakten toen die dienst uit, terwijl het accent nu verschuift naar consumer centric marketing. Oftewel: welke keten slaagt er het beste in om klanten extra te verwennen?
Lees verder ...
 
Online winkelen stimuleert winkelbezoek
Mensen die vaak via internet winkelen, bezoeken daardoor niet minder vaak winkels. Sterker nog: winkelbezoek lijkt juist te worden gestimuleerd door online shoppen. Dat concluderen Sendy Farag en Jesse Weltevreden. Zij promoveren in mei 2006 beiden met een onderzoek over winkelen via internet aan de Faculteit Geowetenschappen.
Lees verder ...
 
Nieuw managementteam van Bad & Body:
'We gaan van leveranciers- naar retailmarkt'
Bad & Body bestaat inmiddels tien jaar. Tijd voor een andere aanpak, vond het nieuwe formulemanagementteam bestaande uit Evert van Duuren (directeur), Suzanne Thöne (assistent formulemanager) en René Cornelissen (formulemanager). Zij namen de formule eens goed onder de loep en introduceerden eind november tijdens de open dagen een aantal nieuwe concepten.
Lees verder ...
 
Vorige | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   De rijkste woonbranche-genoten in de Quote500
Wie van onze branchegenoten hebben er dit jaar een plekje veroverd in de Quote 500-lijst die, zoals ieder jaar, onlangs weer werd gepresenteerd door tijdschrift Quote. De ondergrens is dit jaar omhoog geschoven van 80 naar maar lieft 85 miljoen. Dé topper binnen de gehele woonbranche? Dat is Ralph Sonnenberg, van Hunter Douglas (Luxaflex), op plaats 5 in de Quote-lijst.
Lees verder ...
 
 
   We hebben een winnaar
Wonnink is Zonvakker van het Jaar 2019
Wonnink Zonwering is Zonvakker van het Jaar! Hoewel het aantal stemmen en punten voor de top drie genomineerden dichtbij elkaar lag, kwam het prachtige zonweringsbedrijf van Ries en Yvonne de Jong uit Amersfoort uiteindelijk als terechte winnaar uit de bus.
Lees verder ...
 
 
   Ikea komt met winkel-app
Ikea opende in juli haar kleinste winkel in Nederland: een geheel nieuwe app. Hiermee kunnen producten niet alleen bekeken, maar ook direct gekocht worden. De nieuwe app maakt deel uit van Ikea’s t...
Lees verder ...
 
 
   Bert Ruiter van BVR
“Ik wil iets terug doen voor de branche”
Wie wordt in 2019 Zonvakker van het Jaar? Het duurt nog even voor we dat bekendmaken, tijdens de Romazo Branchedag op 4 november. Tot die tijd maken we in elke uitgave van Zonvakmagazine uitgebreid kennis met de ondernemers die tot de top tien genomineerden behoren. In deze editie het verhaal van Bert Ruiter van BVR.
Lees verder ...
 
 
   Intergamma wint Wecycle Gouden Bakkie Award
Intergamma heeft dit jaar een Gouden Bakkie Award verdiend voor het succesvol inzamelen van consumentenverlichting. De prijs werd in ontvangst genomen op een bijzondere locatie; GAMMA Leeuwenstein in Delft. Hier plaatste Wecycle in 2012 de eerste inzamelstraat.
Lees verder ...
 
 
   Hornbach zoekt kluskampioen
Hornbach zoekt de Beste Klusser van Nederland. Jong, oud, man, vrouw, professional of doe-het-zelver: iedereen mag meedoen. Via voorrondes in alle veertien vestigingen van Hornbach wordt het kaf van h...
Lees verder ...
 
 
   Evert de Goede, Hornbach Nederland
“Blijf vooral kijken naar je sterke punten”
Op 2 april, de dag van ons interview met Evert de Goede -algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland- is het exact 22 jaar geleden dat de eerste Nederlandse Hornbach haar deuren opende. Toeval, net als het feit dat naast de plek waar nu de nieuwste Hornbach gebouwd wordt, De Goede ooit zijn carrière begon bij Marktkauf, wat locatie Duiven extra speciaal voor hem maakt.
Lees verder ...
 
 
   Jack en Mark van Vitrona zonwering & terrasoverkappingen
“Vitrona wil zonweringsbranche naar hoger niveau brengen”
Wie wordt in 2019 Zonvakker van het Jaar? Het duurt nog even voor we dat bekendmaken, tijdens de Romazo Branchedag op 4 november. Tot die tijd maken we in elke uitgave van Zonvakmagazine uitgebreid kennis met de ondernemers die tot de top tien genomineerden behoren. In deze editie: Jack en Mark van der Voort van Vitrona zonwering & terrasoverkappingen in Naaldwijk en Berkel Rodenrijs.
Lees verder ...
 
 
   Evert de Goede, Algemeen directeur Hornbach Nederland:
“We moeten elke dag weer ons uiterste best doen”
Op 2 april, de dag van ons interview met Evert de Goede - Algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland - is het exact 22 jaar geleden dat de eerste Nederlandse Hornbach haar deuren opende in Zaandam. Toeval, net als het feit dat naast de plek waar momenteel de nieuwste Hornbach gebouwd wordt, De Goede ooit zijn carrière begon bij Marktkauf, wat locatie Duiven extra speciaal voor hem maakt.
Lees verder ...
 
 
   Wel uitstel, geen afstel
Wie wordt Zonvakker van het Jaar 2019?
Het Qumedia Event, dat gepland stond voor maandag 11 februari a.s. in Zutphen, gaat niet door. De verkiezing van de Zonvakker van het Jaar blijft echter gewoon staan! Vanuit onze branches werd aangegeven dat er behoefte was aan dit event, maar helaas is het niet gelukt de benodigde sponsoring voor de organisatie ervan bij elkaar te krijgen.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken