![]() |
Aart van de Pol Keukens en Badkamers
“Ons vak is altijd in beweging en ik ook” Na 20 jaar heeft Aart van de Pol eindelijk een showroom in de stad Deventer. Eindelijk inderdaad, want al toen hij twee decennia geleden voor zichzelf begon als sanitair ondernemer, was het zijn wens een winkel te openen in de Overijsselse Koekstad. Dat bleek lastig, door het beperkte aanbod voor grootschalige detailhandel en wensen qua parkeren en magazijn die niet zomaar ingevuld konden worden. Maar Van de Pol is niet iemand die zomaar opgeeft. Lees verder ... |
![]() |
DER KREIS jaarvergadering 2024: ‘Zicht op ondernemen’ DER KREIS kijkt terug op een succesvolle Jaarvergadering 2024 op 27 mei jl., met als thema ‘zicht op ondernemen’ en een uitverkochte leveranciersmarkt. Alle DER KREIS en Mijn BAD ondernemers, leveranciers en partners kwamen bij elkaar in De Fabrique in Utrecht. Lees verder ... |
![]() |
MHK: uitbreiding en intensivering activiteiten op Europese markt De MHK Groep heeft meer dan veertig jaar geschiedenis en heeft als doel de sterke punten te benutten en de efficiëntie te verhogen op de Europese markt. "Oostenrijk, België en Nederland zijn onze sterkste markten", aldus Volker Klodwig, CEO van de MHK Group. "Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn de afgelopen jaren echter ook belangrijker geworden.” Lees verder ... |
![]() |
Grando hoofdsponsor Peakz Rekre Sport 1 Grando Keukens & Badkamers is deze wintercompetitie de nieuwe hoofdsponsor van Peakz Padel Rekre Sport 1. “We zijn verheugd dat we deze samenwerking aan kunnen gaan. Grando gelooft in sporten en wil z... Lees verder ... |
![]() |
De nieuwe uitstraling van Grando Keukens | Badkamers
“De klantbenadering blijft hetzelfde” Grando Keukens en Badkamers heeft zijn winkels in een fris, nieuw jasje gestoken. Eén van de eerste winkels in de geheel nieuwe eigentijdse uitstraling is die van ondernemer Paul Lucas in Lelystad. KIM• ging op locatie in gesprek met directeur Jean Paul Hagen en Eduard van Looij, marketing manager bij Grando, over de vernieuwde positionering van de franchise formule. “Onze ondernemers staan dichtbij de klant, daarin is de formule niet veranderd. Het enige dat anders is, is de uitstraling. Die sluit nu nog beter aan bij waar we voor staan en bij de marktpositie van Grando.” Lees verder ... |
![]() |
Keuken- en sanitairondernemer Rense Postma:
“Samenwerking maakt het ondernemen een stuk makkelijker” In de vijf jaar dat Rense Postma nu keuken- en sanitairondernemer is, was er altijd wel wat te vernieuwen, te verschuiven of te verfraaien in zijn riante showroom in het Friese Dokkum. Heel bewust koos hij ervoor, toen hij de stap maakte voor zichzelf te beginnen, zich aan te sluiten bij MHK; Keukenexpert voor de keukens en Bad&Body voor de sanitairafdeling. “Onderdeel van mooie formules waarbij de eigen identiteit van mij als ondernemer richting de consument voorop staat. Gericht op consumenten die nog echt komen voor deskundig, eerlijk, op maat gesneden advies. Met persoonlijke aandacht.” Wij zochten de gedreven ondernemer op in het hoge Noorden van ons land voor een gesprek over ondernemen, de turbulente jaren die hij achter de rug heeft en zijn liefde voor de sanitair- en keukenbranche. Lees verder ... |
![]() |
10 Vragen aan… Nathalie Kleinherenbrink van DER KREIS Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van de keukens zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door: Lees verder ... |
![]() |
Het gedachtegoed van Arie Dekker “We gaan met medewerkers en klanten om zoals je ook met familie omgaat” Nederland telt veel mooie ‘maak bedrijven’. Eén daarvan is Dekker Zevenhuizen, het familiebedrijf dat al sinds 1930 actief is in de keuken- en inmiddels ook badkamerbranche. “Keukens bestaan uit kasten, apparatuur en de rest. En die rest, dat doet Dekker”, vat CEO Leo van der Velde de activiteiten van het bedrijf bondig samen. Lees verder ... |
![]() |
Omzetcijfers MHK Groep boven 6 miljard De omzet van de MHK Groep is afgelopen jaar met 8 procent toegenomen naar ruim 6 miljard euro, zo werd door directeur Hans Strothoff bekend gemaakt ter gelegenheid van de jaarlijkse algemene vergadering, afgelopen maand in Berlijn. Nederland behoort tot de landen waar de omzet bovengemiddeld toenam. Lees verder ... |
![]() |
Nieuwe Kvik in Amstelveen Onlangs opende Kvik haar nieuwe winkel in Amstelveen, onder leiding van ondernemer Ralf Bechthold, die zijn internationale ervaring in de hotellerie, horeca en retail nu gaat inzetten voor deze nieuwe... Lees verder ... |
![]() |
ICON van Caesarstone Caesarstone introduceert ICON™, een innovatieve collectie oppervlakken die vrij is van kristallijn silica en voor circa 80% uit gerecyclede materialen bestaat. De lijn is ontwikkeld met oog voor veili... Lees verder ... |
![]() |
Innovatief en sociaal verantwoord Quooker: van briljant idee tot wereldwijde keukenrevolutie Koop je vandaag de dag een nieuwe keuken, dan hoort daar als vanzelfsprekend een kokendwaterkraan bij. En wie aan een kokendwaterkraan denkt, denkt al snel aan Quooker. Voor velen is de kraan “die alles kan” - kokend, koud, warm, gekoeld én bruisend water -inmiddels net zo vanzelfsprekend als een koelvriescombinatie of de vaatwasser. Wat anno 2025 bekend staat als wereldwijd bekende en geliefde kraan, begon ruim 50 jaar geleden met een – zo zou later blijken – briljante ingeving in een Londense vergaderruimte. Lees verder ... |
![]() |
ETNA breidt inductiefamilie uit ETNA breidt het inductieassortiment uit met twee nieuwe kookplaten: een 80 cm brede variant met vijf zones (waarvan drie met extra power) en maar liefst 16 standen per zone voor nauwkeurige temperatuu... Lees verder ... |
![]() |
De perfecte mens… “Als ik heel eerlijk ben Olga, dan voel ik me moe. Ik heb geen puf meer om aan nieuwe dingen te beginnen op het werk, terwijl ik dat juist altijd harstikke leuk vind en het ook mijn taak is.” Ik zit ... Lees verder ... |
![]() |
Dornbracht kranen in Cosentino Cities De Spaanse Cosentino Group werkt voor de inrichting van haar internationale showrooms samen met de Duitse fabrikant Dornbracht. Beide merken delen een focus op design, hoogwaardige afwerking, vakmansc... Lees verder ... |
![]() |
Fellow serie van Hotbath Met de introductie van de nieuwe Hotbath-catalogus is de Fellow-serie – die verfijnd design combineert met slimme functionaliteiten - uitgebreid met drie nieuwe modellen in hoogwaardig RVS316. Dit mat... Lees verder ... |
![]() |
Herlancering BORA X Pure Met de herlancering van de BORA X Pure heeft BORA een van zijn populairste kookveldafzuigsystemen opnieuw ontworpen. De ronde afzuigopening en het intuïtieve driekleurige sControl+ bedieningspaneel zo... Lees verder ... |
![]() |
Franke Well-living is on show Franke Home Solutions heeft zijn nieuwe internationale merkcampagne gelanceerd onder de titel “Well-living is on show”. Met deze campagne richt het bedrijf zich op drie centrale thema’s: comfort, technologie en gezondheid in de keuken. De campagne volgt op “The Great Stage” uit 2022 en vormt de volgende stap in Franke’s merkverhaallijn. Lees verder ... |
![]() |
Bart Goverde, Your Kitchen Breda
Pril ondernemer met jarenlange keukenervaring In de fraaie buitenwijk ’t Ginneken in Breda, is sinds twee jaar de showroom van Your Kitchen te vinden. Het is de eerste winkel van deze nieuwe franchiseformule, behorend tot dezelfde organisatie als onder meer de Keuken Discounters formule. Sinds november is Bart Goverde eigenaar van de Brabantse keukenzaak. Nieuw bij Your Kitchen, maar met een geschiedenis in de keukenbranche die al twee decennia teruggaat. Lees verder ... |