Sanidrõme-erelid Jan Hofland Sanidrõme heeft onlangs Jan Hofland van Sanidrõme Hofland uit Woudenberg, die dit jaar honderd jaar bestaat, benoemd tot erelid van de betere badkamerformule. Hofland is één van de oprichters van ... Lees verder ... |
Grohe Nederland heeft per 1 maart 2024 Christian Götter aangesteld als nieuwe Leader Netherlands. Götter, die al sinds 2006 werkzaam is bij Lixil, neemt tevens de rol van Leader Northern Europe op z... Lees verder ... |
Primabad nieuwe design spiegels Primabad lanceert een compleet nieuwe collectie design spiegels, met 28 verschillende spiegels en spiegels op maat; van ronde of rechthoekige tot ovale en organische modellen. De spiegels zijn voorzie... Lees verder ... |
Nieuwe Plieger inbouwreservoir Plieger introduceert het UP320 inbouwreservoir, met de bekende kwaliteit van Geberit UP320. Dit reservoir is gemakkelijk te installeren en compatibel met zowel Geberit Sigma als Plieger Roma bediening... Lees verder ... |
Nieuwe ontwerpen RenoDeco wandpanelen Met de nieuwe ontwerpen brengt het RenoDeco wandbekledingssysteem van HSK Duschkabinenbau een persoonlijk tintje in elk badkamerontwerp en wordt het keuzeproces voor klanten hierdoor eenvoudiger. De R... Lees verder ... |
Villeroy & Boch voltooit overname Ideal Standard Villeroy & Boch heeft de overname van alle werkmaatschappijen van de Ideal Standard Group succesvol afgerond. Ideal Standard zal als afzonderlijk onderdeel worden geïntegreerd. Door de overname worde... Lees verder ... |
Meer matzwart bij Grohe Onderzoek van Grohe in 2023 wees met 42,7 procent uit dat matzwart nog altijd populair is binnen sanitair. Vorig jaar introduceerde Grohe de matzwarte Phantom Black afwerking voor badkamer- en keukenk... Lees verder ... |
Schell breidt Modus-serie uit Schell heeft de Modus-serie kranen voor wastafels en douches uitgebreid met een nieuwe wandhouder, een flexibele slang en een handdouche. De handdouche is als afzonderlijk product leverbaar in drie st... Lees verder ... |
Detremmerie neemt deel aan Independent Hotel show Detremmerie gaat op 12 en 13 maart naar de Independent Hotel Show in Amsterdam. Koen Ducatteeuw, CEO van Detremmerie: “Onze gekleurde keramische toiletten en waskommen, onze marmer en maatwastafels ... Lees verder ... |
Detremmerie gaat naar consumentenbeurs Detremmerie neemt deel aan de consumentenbeurs Eigen Huis in Utrecht, van 22 tot 24 maart. Koen Ducatteeuw, CEO van Detremmerie: “Detremmerie deed in het verleden telkens mee aan de Woonbeurs in Ams... Lees verder ... |
Afzetkanalen badkamerproducten (deel 1) Klant fysieke winkel vaak iets traditioneler Consumenten kopen hun badkamers en badkamerproducten grofweg op drie manieren. De meeste in de fysieke winkel, iets minder nog via internet en een heel klein deel koopt het rechtstreeks bij fabrikant of leverancier. In dit artikel -het eerste onderdeel van een drieluik- wordt onderzocht wat de verschillen in klanten tussen deze drie kanalen zijn. Lees verder ... |
Onderzoek Qudata naar badkamermarkt Speciaalzaak grootst, aandeel bouwmarkt dalend Uit een recent Qudata-onderzoek naar de verkoop van badkamers en -producten blijkt, dat de rol van de speciaalzaak met een marktaandeel (in aantallen) onverminderd het belangrijkst is met 42 procent. Het marktaandeel van de bouwmarkten daalt heel geleidelijk over de afgelopen jaren naar 34 procent. Het aandeel van de woonmarkten (voornamelijk Ikea) blijft met rond 16 procent over de jaren ongeveer gelijk. Lees verder ... |
Consumentenonderzoek badkameraankopen Prijs bij bouwmarkt belangrijkste Uit een onderzoek van Qudata naar de customer journey bij de aankoop van badkamers, blijken duidelijk de verschillen tussen A-merken en eigen merken. Zo blijkt de eerste categorie een veel sterkere identiteit te hebben dan de tweede. A-merken worden duidelijk vaker gekocht, omdat men het merk kent, terwijl de retailmerken meestal gekocht werden omdat men ze in de winkel ‘tegenkwam’. Lees verder ... |
Smartframe van Ostermann In toevoeging op de Smartcube biedt de kantenspecialist Ostermann een nieuw open meubelschapsysteem, genaamd Smartframe, aan. Het rechthoekige, uit vierkante profielen bestaande systeem is veelzijdig ... Lees verder ... |
Consumentenonderzoek geeft inzicht Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten. Lees verder ... |