Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
   Bol.com populairder dan Amazon
Nederlanders hebben een duidelijke voorkeur voor bol.com boven Amazon.nl. Dat blijkt uit onderzoek van Capterra onder 857 consumenten. Als een bepaald product bij beide webshops verkrijgbaar is, koopt...
Lees verder ...
 
 
   ADVERTORIAL
Uw berichten in onze dagelijkse nieuwsbrieven
In verband met de uitbraak van het Corona-virus en de consequenties hiervan voor onze abonnee’s hebben de redacties van Qumedia besloten om dagelijks een nieuwsbrief uit te brengen met relevante en actuele informatie. Mededelingen van de overheid, uitleg van deze maatregelen door experts en reacties van branchegenoten zullen hiervoor gebruikt gaan worden. Deze speciale bulletins zullen iedere dag rond het middaguur verspreiden.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Wij horen graag hoe het met u gaat
Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Contact? App ons
Veel branchegenoten werken dezer dagen geheel of gedeeltelijk thuis. Communiceren met elkaar is daardoor een stuk ingewikkelder geworden. Niet iedereen is via zijn normale telefoon of mail bereikbaar. Onze medewerkers kunt u altijd bereiken via telefoon of mail en anders wel via onze website. Maar u kunt ook berichten sturen via WhatsApp.
Lees verder ...
 
 
   Future-proof
Digitalisering en maatschappelijke veranderingen hebben een impact op merkbeleving en marktwaarde. We hebben de komende jaren te maken met een vijftal digitale ontwikkelingen die bepalend zijn voor de...
Lees verder ...
 
 
Ontstressen in 20 minuten
Last van werkstress? Met transcedente meditatie (TM) zou iedereen in slechts 20 minuten kunnen ontstressen. In zijn boek ‘De kracht van transedente meditatie’ legt Bob Roth in heldere stappen uit ...
Lees verder ...
 
Unilux over duurzaamheid<br>
Duurzame productie en hybride auto's<br>
'Je doet wat je kunt doen of wat je tegenwoordig geacht wordt te doen', gaat Unilux-directeur Patrick van Loosbroek van start. Het onderwerp duurzaamheid kwam voor het bedrijf uit Boxtel op de agenda nadat het besef doordrong dat de manier van verpakken eigenlijk best anders kon. 'Op een gegeven moment was ik zelf bezig met de montage van producen en kwam ik erachter, dat alles zo goed verpakt was, dat uitpakken in feite meer tijd kost dan het monteren.'
Lees verder ...
 
Bart Brüggenwirth over
Marketing voor een betere wereld
'Wat zou het geweldig zijn om marketing in te zetten voor een betere wereld. Als bedrijven met hun marketinginspanningen- en budgetten zouden bijdragen aan duurzame keuzes van consumenten en positieve veranderingen in de wereld voeden.' Zo begint Bart Brüggenwirth zijn voorwoord in het boek 'Sterke merken, betere wereld' dat afgelopen jaar verscheen. Bart, afgestudeerd als bedrijfseconoom en van origine marketeer, besloot in 2003 het roer om te gooien en zich als marketeer te focussen op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid. 'Marketing gaat vaak vooral om buitenkant, ik wilde wat zinnigers met mijn vak doen.'
Lees verder ...
 
Volumegroei retail zwakt af
De volumestijging voor de Nederlandse detailhandel gaat dit jaar licht afzwakken. Uit de sectorprognose van ABN Amro komt een volumestijging van 2,3 procent naar voren. Zowel fysieke winkels als websh...
Lees verder ...
 
Omzet Ikea: 34 miljard
De totale omzet uit retailactiviteiten van de Ikea Group in het financiële jaar 2017 is uitgekomen op 34,1 miljard euro. “Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten bedraagt de omzetstijging van deze ac...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Qudata Consumentenonderzoek
Trends en voorkeuren keukenkopers
De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers.
Lees verder ...
 
 
   Branchedag Zonwering op 18 maart
Wie wordt de Zonvakker van het Jaar?
In de vorige editie van Zonvak Magazine maakten wij de drie genomineerden voor de Zonvakker van het Jaar award 2023/34 bekend. In willekeurige volgorde zijn dit: Van van Ee, Vitrona en Ambiance Goes.De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Branchedag Zonwering, die is gepland op maandag 18 maart.
Lees verder ...
 
 
   Inflatie een belemmering?
Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de ...
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (3): keukenmerken
Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel
Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben.
Lees verder ...
 
 
   De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ...
Lees verder ...
 
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek, Vooruitblik Living Kitchen
Op 22 december verschijnt de december-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Vooruitblik Living Kitchen</b>.
Lees verder ...
 
KARWEI MANAGEMENT DECEMBER:
Jaarboek
Op 15 december verschijnt de december-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
ZONVAK MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 8 december verschijnt de december-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST NOVEMBER:
Jaarboek, Terugblik Cersaie
Op 24 november verschijnt de november-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Terugblik Cersaie</b>.
Lees verder ...
 
   [Deel I] Het familiebedrijf: een introductie
“Continuïteit van familiebedrijf is onlosmakelijk verbonden met de harmonie in de familie”
Het hangt enigszins af van de definitie die je gebruikt, maar feit is dat een groot deel van de ondernemingen in ons land familiebedrijven zijn. Van kleine bedrijfjes tot multinationals, zorgen zij voor meer dan de helft van het BNP en 49% van de werkgelegenheid. Familiebedrijven vragen om een andere manier van kijken naar je bedrijf en je bedrijfsvoering. Natuurlijk is een familiebedrijf in heel veel opzichten niet anders dan ieder ander bedrijf, maar tegelijkertijd spelen er issues en onderlinge verhoudingen een rol die bij niet-familiebedrijven niet aan de orde zijn.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken