Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Resultaten 
 
   Qumedia wenst u mooie feestdagen
2024 zit er bijna op. Dat betekent dat dit onze laatste nieuwsbrief voor dit jaar is. De redactie van Qumedia gaat, hopelijk net als u, genieten van de feestdagen die voor de deur staan. Vanaf maandag...
Lees verder ...
 
 
   Stijging omzet detailhandel
De omzet van de Nederlandse detailhandel is in de maand juli gestegen met 2,6 procent in vergelijking met deze maand vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van het CBS. De detailhandel zag het verkoopvolume gemiddeld met 2,1 procent stijgen. Online werd zelfs 10,8 procent omgezet.
Lees verder ...
 
 
   Bol.com populairder dan Amazon
Nederlanders hebben een duidelijke voorkeur voor bol.com boven Amazon.nl. Dat blijkt uit onderzoek van Capterra onder 857 consumenten. Als een bepaald product bij beide webshops verkrijgbaar is, koopt...
Lees verder ...
 
 
   ADVERTORIAL
Uw berichten in onze dagelijkse nieuwsbrieven
In verband met de uitbraak van het Corona-virus en de consequenties hiervan voor onze abonnee’s hebben de redacties van Qumedia besloten om dagelijks een nieuwsbrief uit te brengen met relevante en actuele informatie. Mededelingen van de overheid, uitleg van deze maatregelen door experts en reacties van branchegenoten zullen hiervoor gebruikt gaan worden. Deze speciale bulletins zullen iedere dag rond het middaguur verspreiden.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Wij horen graag hoe het met u gaat
Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Contact? App ons
Veel branchegenoten werken dezer dagen geheel of gedeeltelijk thuis. Communiceren met elkaar is daardoor een stuk ingewikkelder geworden. Niet iedereen is via zijn normale telefoon of mail bereikbaar. Onze medewerkers kunt u altijd bereiken via telefoon of mail en anders wel via onze website. Maar u kunt ook berichten sturen via WhatsApp.
Lees verder ...
 
 
   Future-proof
Digitalisering en maatschappelijke veranderingen hebben een impact op merkbeleving en marktwaarde. We hebben de komende jaren te maken met een vijftal digitale ontwikkelingen die bepalend zijn voor de...
Lees verder ...
 
 
Ontstressen in 20 minuten
Last van werkstress? Met transcedente meditatie (TM) zou iedereen in slechts 20 minuten kunnen ontstressen. In zijn boek ‘De kracht van transedente meditatie’ legt Bob Roth in heldere stappen uit hoe ...
Lees verder ...
 
Unilux over duurzaamheid<br>
Duurzame productie en hybride auto's<br>
'Je doet wat je kunt doen of wat je tegenwoordig geacht wordt te doen', gaat Unilux-directeur Patrick van Loosbroek van start. Het onderwerp duurzaamheid kwam voor het bedrijf uit Boxtel op de agenda nadat het besef doordrong dat de manier van verpakken eigenlijk best anders kon. 'Op een gegeven moment was ik zelf bezig met de montage van producen en kwam ik erachter, dat alles zo goed verpakt was, dat uitpakken in feite meer tijd kost dan het monteren.'
Lees verder ...
 
Bart Brüggenwirth over
Marketing voor een betere wereld
'Wat zou het geweldig zijn om marketing in te zetten voor een betere wereld. Als bedrijven met hun marketinginspanningen- en budgetten zouden bijdragen aan duurzame keuzes van consumenten en positieve veranderingen in de wereld voeden.' Zo begint Bart Brüggenwirth zijn voorwoord in het boek 'Sterke merken, betere wereld' dat afgelopen jaar verscheen. Bart, afgestudeerd als bedrijfseconoom en van origine marketeer, besloot in 2003 het roer om te gooien en zich als marketeer te focussen op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid. 'Marketing gaat vaak vooral om buitenkant, ik wilde wat zinnigers met mijn vak doen.'
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Consumentenwensen
Positionering belangrijkste badkamermerken
In het Qudata-onderzoek onder ruim 1.000 consumenten naar de Customer joruney van badkamerproducten wordt gevraagd welke eigenschappen men aan een bepaald merk toekent. Op basis van bijgaande tabel waarin de relatieve percentages per merk en kenmerk zijn weergegeven, kunnen we enkele opvallende observaties en trends identificeren.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey
Oriëntatiebronnen op internet
De internetbronnen die consumenten raadplegen bij het oriënteren op badkamerproducten hebben de afgelopen vijf jaar enkele opvallende veranderingen ondergaan. Deze verschuivingen geven inzicht in hoe consumenten hun online zoektocht organiseren en welke bronnen ze het meest vertrouwen tijdens hun aankoopproces. De cijfers van deze analyse komen uit het jaarlijkse onderzoek van Qudata naar de customer journey bij de aankoop van badkamerproducten.
Lees verder ...
 
 
   Van junior keukenverkoper tot 14 winkels
Jan Stam over een halve eeuw keukenbranche
Op 31 december 2024 was het na meer dan vijftig actieve jaren in de keukenbranche, de allerlaatste formele werkdag van Jan Stam. Na een halve eeuw, gevuld met pittige, maar vooral heel veel mooie jaren, verlegt de keukenondernemer in hart en nieren de focus van werk naar privé. Niet dat hij van plan is achter de spreekwoordelijke geraniums te gaan zitten, zeker niet, maar na een leven lang ‘in de keukens’ is het nu het moment het wat kalmer aan te gaan doen voor de inmiddels 72-jarige Jan Stam. “Genieten deed ik al, maar vanaf nu hoeft niet alles meer in de zesde versnelling. Wat meer rust. Daar zal ik mijn weg in moeten vinden.”
Lees verder ...
 
 
   Klantenfluisteraar Jan van Setten
“Klantgerichtheid is verwarrend eenvoudig”
Bestaat er zoiets als hét recept voor klantvriendelijkheid? Eén ding is zeker: als ondernemer kun je niet om je klanten heen. Klanten vormen het waardevolste ‘bezit’ van je bedrijf, dus of je iemand nou aardig vindt of ronduit vervelend, je kunt er maar beter voor zorgen dat je vat krijgt op hun gedrag. Hoe? Daarover spraken we met ‘klantenfluisteraar’ Jan van Setten, die graag wat heilige huisjes omver schopt. En vooral stelt: “Klantgerichtheid is in feite verwarrend eenvoudig.”
Lees verder ...
 
 
   Een blik op de toekomst
Verwachtingen op basis van trends
Op basis van de analyse van de trends van de afgelopen vijf jaar en de huidige consumenteneisen in 2024, kunnen we enkele voorspellingen doen over welke eisen in de toekomst waarschijnlijk zullen toenemen. Hier zijn de belangrijkste gebieden waarin we verwachten dat de vraag zal groeien.
Lees verder ...
 
 
   Verduurzamen (te) ingewikkeld volgens huiseigenaren
Driekwart van de huizenbezitters met verbouw- en nieuwbouwplannen vindt het ingewikkeld om goede keuzes te maken in het verduurzamen van hun huis. Ruim 85% kan ook de weg in subsidieland maar moeilijk vinden. En door de politieke onzekerheid overweegt meer dan 60% van de huiseigenaren met bouw- of verbouwplannen zelfs om verduurzamingsplannen uit te stellen.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenwensen (2)
Wat zoekt de consument bij badkamerproducten
Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de vragen in het Qudata-onderzoek naar de customer journey van kopers van badkamerproducten is welke eisen zij stellen aan deze producten. De responses weerspiegelen veranderende prioriteiten en voorkeuren, variërend van prijs en kwaliteit tot design en duurzaamheid. Hier is een gedetailleerde analyse van de belangrijkste bevindingen:
Lees verder ...
 
 
   Noviteit en Persoon van het Jaar + Duurzaamheidsaward
De KIM• Awards 2025
Vakblad KIM• (her)introduceert de jaarlijkse Awards uitreiking. Waar we in het verleden altijd de keukenondernemer van het jaar verkozen, gaan we vanaf 2025 awards uitreiken in maar liefst drie categoriën. Een prijs voor een product, een persoon en een prestatie. Om welke awards het gaat en hoe de verkiezing werkt? Dat lichten we graag toe.
Lees verder ...
 
 
   Parmigiano Reggiano, een luxe product?
Parigiano Reggiano: deze Parmezaanse kaassoort wordt ook wel de koning van de kazen genoemd. Een symbool van de hoogste kwaliteit én goede smaak. Bovenal: made in Italy en beschermd. Het draagt het ke...
Lees verder ...
 
 
   Conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel
De branche is minder negatief, maar nog altijd is er sprake van een omzetdaling. Dit blijkt uit de conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel voorjaar 2024 van Hibin, netwerk voor de bouwlevering. Na een relatief scherpe daling in omzet en brutomarge over het afgelopen halfjaar lijken er voorzichtig aan iets betere tijden aan te komen.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening