Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Action groeit 32 procent
Action heeft in 2015 32 procent meer omzet behaald dan een jaar eerder. De omzet kwam in de eerste 52 weken uit op bijna 2 miljard euro; de extra week 53 meegeteld ligt de omzet zelfs boven 2 miljard....
Lees verder ...
 
In de 'grabbelton' van de retail
Doorstart failliete onderdelen V&D
De faillissementen van grote bedrijven zoals Macintosh en V&D haalden de voorpagina's. Ook in de vorige editie van dit vakblad berichtten we daarover. Bij diverse bedrijven werd het faillissement echter gevolgd door een overname of doorstart, al lijkt het soms op een 'grabbelton' voor de meest gunstige bedrijfsonderdelen.
Lees verder ...
 
Oase van rust binnen de retail?
Stilte voor of na de storm
De ingrijpende crisisjaren lijken achter ons te liggen. Dat heeft zijn sporen nagelaten in de Nederlandse retail. En daarin blijkt de rust nog lang niet te zijn teruggekeerd. We doen een greep uit de berichtgeving uit de laatste maanden. Eigenlijk lijkt de keuken- en badkamerbranche momenteel daarbij vergeleken een oase van rust. Of niet?
Lees verder ...
 
Nieuwe kansen voor het A-merk
Merkenstrijd in nieuwe fase (2)
De merkenstrijd is in een nieuwe fase gekomen, constateerden we in de vorige editie. Er zijn tal van bedreigingen voor de A-merken. Maar er zijn ook nieuwe kansen voor het A-merk. Dat blijkt uit allerlei vormen van samenwerking en het opzetten van flagship stores of inspiration centers. Want het kopen van een A-merk product is voor veel consumenten nog steeds vertrouwenwekkend.
Lees verder ...
 
Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Lees verder ...
 
Bedreigingen voor het A-merk
Merkenstrijd in nieuwe fase (1)
De Nederlandse woonsector blinkt niet uit in branding en imagebuilding. Er zijn weinig échte woonmerken bekend bij het grote publiek. En dan blijken vooral retailers zoals Ikea en Riviera Maison, populair te zijn bij de consument. De merkenstrijd is in een nieuwe fase gekomen. In deze editie kijken we naar de bedreigingen van A-merken. In een volgende editie gaat het over nieuwe kansen voor het A-merk.
Lees verder ...
 
Retailers zoeken branchevreemde partners
Het Jaar van de (kritische) samenwerking
2014 wordt Het Jaar van de (kritische) samenwerking. Dat kondigde retaildeskundige Alexander Heijkamp van de Rabobank eind vorig jaar in dit vakblad aan. En inderdaad, verschillende retailpartnerships kwamen dit jaar als een duveltje uit een doosje. Een van de opvallendste was het pact tussen Hema en Travelbird.
Lees verder ...
 
Komst Outletcentrum zorgt voor beroering
De Kwestie Zevenaar
Grote commotie in het Zuidoostelijke deel van Gelderland. De Amsterdamse belegger Solidiam wil in Zevenaar een outlet openen die vergelijkbaar is met Designer Outlet Roermond. Het nieuwe winkelcentrum moet op jaarbasis twee tot vier miljoen bezoekers trekken en levert naar schatting zo'n 250 tot 300 nieuwe banen op. Tot zo ver een prachtig initiatief, maar er speelt natuurlijk meer mee…
Lees verder ...
 
Franchiseloyaliteit onder druk door gebrek aan respect
Het is niet goed gesteld met de loyaliteit van franchisenemers naar franchisegevers. De franchisenemers wijten dit vooral aan gebrek aan respect van de franchisegevers. Dit blijkt uit recent bekendgemaakte resultaten van een online onderzoek onder bijna 600 Nederlandse franchisenemers.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Dwaze dagen
Begin oktober waren het weer Drie Dwaze Dagen (DDD) in De Bijenkorf. Wij begonnen er dertig jaar geleden mee om het dure imago van De Bijenkorf met een ludieke actie te ontkrachten. Vanaf de eerste ke...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Update coronacrisis
Gamma België op verantwoorde wijze heropend
De winkels van Gamma België, die zijn gesloten sinds de algemene lockdown van 18 maart, bereiden zich grondig voor op een verantwoorde heropening op maandag 20 april. Een aantal Belgische Gamma-bouwm...
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Schlappi: “Gezond en ontzettend druk”
Hoe vergaat het de ondernemers in onze branche in deze coronatijd? Wij vroegen het dit keer aan Dennis Schoormans van Schlappi Markiezen. Gelukkig klinken er positieve geluiden vanuit Tilburg. “Ik kan je melden dat wij ontzettend druk zijn. Gelukkig zijn we allemaal gezond en heb ik niemand ziek thuis zitten.”
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Verano:”Thuis nu juist heel belangrijk”
Hoe vergaat het u tijdens de coronacrisis? Vandaag een reactie van Verano: ”Wij geloven dat wij het merk zijn dat mensen handvatten geeft voor het leven, met middelen en manieren om mooie momenten te creëren.
Lees verder ...
 
 
   Geen feestje, wel taart
Vier Hubo’s heropenen deuren
Helaas, een openingsfeestje zat er niet in vanwege de coronacrisis, maar ondanks dat openden de afgelopen weken maar liefst vier Hubo-vestigingen hun vernieuwde deuren. Door de impact van het coronavi...
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Branchevereniging DHZ lanceert gezamenlijke campagne
“Samen klaren we deze grote klus.” Met dat motto lanceert de Vereniging van Winkelketens in de Doe-Het-Zelfbranche (VWDHZ) vandaag een campagne waarin deze boodschap centraal staat. In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus, nemen Nederlandse bouwmarkten vergaande veiligheidsmaatregelen. Om verantwoord te kunnen blijven klussen is ook de inzet nodig van alle doeners die ons land rijk is.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Ambiance vervroegt TV commercial
Vanaf deze week gaat Ambiance weer een TV Commercial uitzenden. “De laatste weken hebben we de ontwikkelingen in de markt op de voet gevolgd. Na de aankondiging van de intelligente lockdown blijkt dat we toch onze werkzaamheden kunnen uitvoeren. We zien gelukkig veel positieve ontwikkelingen”, aldus marketing manager Vincent Zacht.
Lees verder ...
 
 
   Geen zorgen, wel scherp blijven
Amazon dwingt retail in actie te komen
Op 10 maart was het zover: de start van Amazon in Nederland is een feit. Dat dat moment een keer zou komen was al jaren bekend en nu is het dan echt zo ver. Internetreus Amazon is de grootste webwinkel ter wereld. Dagelijks stuurt het bedrijf miljoenen pakketjes de wereld. Waar de Nederlandse markt tot voor kort werd bediend vanuit de Duitse webwinkel, heeft ons land vanaf nu dus een eigen webshop.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Velota scoort met online adviesgesprek
Velota Zonwering & Terrasoverkappingen scoort met een filmpje waarin zij klanten uitnodigen zich aan te melden voor een online adviesgesprek. Gemaakt door Caby’s zoon Chiel van Bodegraven, die u wel...
Lees verder ...
 
 
   Niet Bauhaus maar Hornbach goedkoopste
Een correctie op wat we gisteren communiceerden: wil je als klusser zeker weten dat je het goedkoopste uit bent, dan moet je bij Hornbach zijn en niet, zoals we gisteren meldden, bij Bauhaus. Bauhaus volgt zijn Duitse collega op de voet qua goedkoopste prijzen, maar Hornbach krijgt van de Consumentenbond nog altijd het predikaat Laagste Prijs.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Eurocucina uitgesteld tot 2021
De Eurocucina-editie van dit jaar -en van de gehele Salone del Mobile in Milaan- is opnieuw uitgesteld. Het evenement zal nu plaatsvinden van 13 tot 18 april 2021. Het besluit tot uitstel werd genomen...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken