Keukenapparatuur bricks & clicks Winkels zijn populairder vanwege advies In de vorige editie is geanalyseerd welke soorten keukenapparatuur via welke soorten winkels werden verkocht. Hieruit bleek duidelijk de rol van de keukenretailers naast die van de huishoudelektrozaak, het woonwarenhuis of de bouwmarkt. In dit artikel wordt nader gekeken naar de verschillen tussen ‘bricks & clicks’ oftewel winkels versus internet. Lees verder ... |
Effect lock down voelbaar Omzet bouwmarkt daalt voor eerst sinds coronacrisis Maandenlang zagen bouwmarkten in Nederland hun omzet stijgen, ondanks of dankzij de coronacrisis. Nu is er voor het eerst een omzetdaling te zien. Oorzaak: de huidige lock down waarbij winkels hun deuren gesloten moeten houden. Lees verder ... |
De lokale winkel 3.0 Voor de corona-crisis waren winkels voor de klant net als water uit de kraan: altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Klanten zagen dat lokale winkels het moei... Lees verder ... |
Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komend... Lees verder ... |
Hornbach: vanaf maandag mondkapje verplicht Vanaf maandag 19 oktober stelt Hornbach het dragen van een mondkapje verplicht. De nieuwe huisregel geldt voor medewerkers en klanten in alle vestigingen. De projectbouwmarkt neemt deze maatregel vooruitlopend op de landelijke invoering van de plicht. Lees verder ... |
HORNBACHhelpt jongeren met beperking De stichting HORNBACHhelpt en vrijwilligerscommunity 10,000 HOURS slaan de handen ineen. Op zaterdag 19 september werken zij samen aan de unieke, grootschalige vrijwilligersactie <b>INTHISTOGETHER. Op tien locaties verspreid door het land gaan meer dan 200 vrijwilligers aan de slag, om de tuinen van zorglocaties voor jongeren met een beperking kleur te geven. Lees verder ... |
Solide resultaat 2019, hogere resultaten 2020 E-commerce belangrijke groeidrijver Intergamma Intergamma heeft in 2019 solide resultaten geboekt. De omzet steeg in 2019 met bijna 1% tot Euro1.702 miljoen en de online omzet steeg met 20% tot Euro145 miljoen in vergelijking met een jaar eerder. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat kwam in 2019 uit op Euro134 miljoen, een stijging van bijna 2%. Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus hebben de formules van Intergamma, Gamme en Karwei, het klantenbezoek en marktaandeel zien toenemen. Lees verder ... |
Column Natale Zomer in Nederland Krantenbericht: “Door corona stijgt de werkloosheid in een rap tempo. Ondanks de overheidssteun lukt het ondernemingen niet om al het personeel in dienst te houden.” Het blijkt dat veel jongeren h... Lees verder ... |
Hornbach zet volgende stap in duurzaamheid Hornbach gaat dit jaar al haar Nederlandse bouwmarkten voorzien van milieuvriendelijke led-verlichting, met het oog op duurzaamheid en het verminderen van de CO2-uitstoot. Zeven van de 15 vestigingen ... Lees verder ... |
Borreltas voor Multimate en Hubo ondernemers Afgelopen vrijdag verraste franchisegever DGN retail alle Hubo en Multimate ondernemers met een goed gevulde borreltas. Waar sommige branches en ondernemers door de coronacrisis grote verliezen leden de afgelopen maanden, bleef het binnen de DHZ-branche erg goed gaan. Sterker nog, het was enorm druk. Lees verder ... |