Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Youri Meuleman over inzet facebook
'Aan heel veel likes heb je niks'
Grote kans dat u Facebook gebruikt. Leuk om een fotootje te delen tijdens de vakantie, een grappig kattenfilmpje te kijken, voor een nieuwtje van de lokale krant of een kennis of een plaatje van de maaltijd die de buurvrouw gisteravond op tafel zette en eerst even fotografeerde. Maar Facebook is veel meer dan dat. Wel eens overwogen om het zakelijk in te zetten?
Lees verder ...
 
Bol.com is de grootste online
Met een consumentenomzet van 950 miljoen euro is Bol.com de grootste webshop van Nederland. Coolblue is zowel Wehkamp als Zalando voorbijgestreefd qua omzet en is daarmee de nieuwe nummer twee online ...
Lees verder ...
 
Samenwerking voorop bij bol.com
Online megashop vriend of vijand
Simpelweg goed is niet goed genoeg voor bol.com. Elke klantervaring moet fantastisch zijn. En dat geldt niet alleen voor de orders die bij bol.com zelf gedaan en afgehandeld worden, maar ook voor de bestellingen die gedaan worden via de vele samenwerkingspartners die bij de online gigant zijn aangesloten.
Lees verder ...
 
Flinke plus dankzij aantrekken woningmarkt
Dat de woningmarkt flink aantrekt, legt de detailhandel bepaalt geen windeieren. Met name de handel in bouwmaterialen gaat hard. Doehetzelf-winkels, keukenboeren en vloerenbedrijven zien hun omzetten hard groeien. Volgens het CBS is hun aandeel in de omzetgroei van de detailhandel in juni ver bovengemiddeld.
Lees verder ...
 
Omzetgroei retail vooral door wonen
De omzet van de detailhandel in ons land is in de eerste maanden van dit jaar stevig gegroeid, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) uit juni. Een omzetgroei van 4,8 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. Ook de omzet van webwinkels nam toe.
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
Expertise als troefkaart
In mijn vorige column gaf ik aan dat er twee belangrijke troefkaarten overblijven voor fysieke winkels: de ‘Expertise’ van het personeel en de ‘Experience’ (beleving) van de winkel. Laten we h...
Lees verder ...
 
Winkel centrum inspiratie<br>
Nijhof klaar voor internet 2.0<br>
Na de omwenteling midden jaren negentig, toen producten die technisch al prima voldeden ineens ook modisch moesten worden, staat Nijhof Baarn nu voor een volgende revolutie. Er staat een behoorlijke ommezwaai op de planning, vertelt directeur Jan Nijhof. Reden? De hernieuwde opkomst van internet.
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Lees verder ...
 
Points of Engagement
De rol van fysieke winkels in het retaillandschap is sterk veranderd. Technologie heeft de veranderingen in consumentengedrag mogelijk gemaakt en deze ontwikkeling zal doorzetten. ‘Internet of Thing...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Keukenapparatuur bricks & clicks
Winkels zijn populairder vanwege advies
In de vorige editie is geanalyseerd welke soorten keukenapparatuur via welke soorten winkels werden verkocht. Hieruit bleek duidelijk de rol van de keukenretailers naast die van de huishoudelektrozaak, het woonwarenhuis of de bouwmarkt. In dit artikel wordt nader gekeken naar de verschillen tussen ‘bricks & clicks’ oftewel winkels versus internet.
Lees verder ...
 
 
   Effect lock down voelbaar
Omzet bouwmarkt daalt voor eerst sinds coronacrisis
Maandenlang zagen bouwmarkten in Nederland hun omzet stijgen, ondanks of dankzij de coronacrisis. Nu is er voor het eerst een omzetdaling te zien. Oorzaak: de huidige lock down waarbij winkels hun deuren gesloten moeten houden.
Lees verder ...
 
 
   De lokale winkel 3.0
Voor de corona-crisis waren winkels voor de klant net als water uit de kraan: altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Klanten zagen dat lokale winkels het moei...
Lees verder ...
 
 
   Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komend...
Lees verder ...
 
 
   Hornbach: vanaf maandag mondkapje verplicht
Vanaf maandag 19 oktober stelt Hornbach het dragen van een mondkapje verplicht. De nieuwe huisregel geldt voor medewerkers en klanten in alle vestigingen. De projectbouwmarkt neemt deze maatregel vooruitlopend op de landelijke invoering van de plicht.
Lees verder ...
 
 
   HORNBACHhelpt jongeren met beperking
De stichting HORNBACHhelpt en vrijwilligerscommunity 10,000 HOURS slaan de handen ineen. Op zaterdag 19 september werken zij samen aan de unieke, grootschalige vrijwilligersactie <b>INTHISTOGETHER. Op tien locaties verspreid door het land gaan meer dan 200 vrijwilligers aan de slag, om de tuinen van zorglocaties voor jongeren met een beperking kleur te geven.
Lees verder ...
 
 
   Solide resultaat 2019, hogere resultaten 2020
E-commerce belangrijke groeidrijver Intergamma
Intergamma heeft in 2019 solide resultaten geboekt. De omzet steeg in 2019 met bijna 1% tot Euro1.702 miljoen en de online omzet steeg met 20% tot Euro145 miljoen in vergelijking met een jaar eerder. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat kwam in 2019 uit op Euro134 miljoen, een stijging van bijna 2%. Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus hebben de formules van Intergamma, Gamme en Karwei, het klantenbezoek en marktaandeel zien toenemen.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Zomer in Nederland
Krantenbericht: “Door corona stijgt de werkloosheid in een rap tempo. Ondanks de overheidssteun lukt het ondernemingen niet om al het personeel in dienst te houden.” Het blijkt dat veel jongeren h...
Lees verder ...
 
 
   Hornbach zet volgende stap in duurzaamheid
Hornbach gaat dit jaar al haar Nederlandse bouwmarkten voorzien van milieuvriendelijke led-verlichting, met het oog op duurzaamheid en het verminderen van de CO2-uitstoot. Zeven van de 15 vestigingen ...
Lees verder ...
 
 
   Borreltas voor Multimate en Hubo ondernemers
Afgelopen vrijdag verraste franchisegever DGN retail alle Hubo en Multimate ondernemers met een goed gevulde borreltas. Waar sommige branches en ondernemers door de coronacrisis grote verliezen leden de afgelopen maanden, bleef het binnen de DHZ-branche erg goed gaan. Sterker nog, het was enorm druk.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken