Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Innovatie sleutel voor de toekomst
Het succesverhaal van Hema
Een nieuw, hoopvol jaar is aangebroken. De eerste tekenen van economisch herstel zijn gesignaleerd, maar het na-ijleffect is in de markt voelbaar. Er gebeurt een hoop in de woonsector en wat we met z'n allen nodig hebben is een succesverhaal!
Lees verder ...
 
DHZ-sector ruikt online kansen
Woonretail heeft 'last' van lentekriebels
Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Het voorjaar is voor veel woonretailers het moment om consumenten in grote getale naar de winkels en bouwmarkten te lokken met bijvoorbeeld aansprekende tuinacties. Maar het kan heel goed zijn dat consumenten kiezen voor de nieuwe online aankoopkanalen....
Lees verder ...
 
In 2016 nog 8.000 woonwinkels over
Sanering woonsector ten koste speciaalzaken
'Een op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen', liet hoogleraar eMarketing Cor Molenaar aan het begin van dit jaar optekenen in de landelijke media. De kaalslag in het Nederlandse winkellandschap zal groot zijn... door de crisis en door internet, zo voorspellen veel retaildeskundigen met hem. Wat betekent dit nu voor de Nederlandse woonsector?
Lees verder ...
 
Qudata-onderzoek vloer- en wandtegels
Een derde van de consumenten koopt in tegelspeciaalzaak
Bijna 80 procent van de consumenten die op zoek is naar vloer- en wandtegels bezoekt hiervoor een winkel. In ruim 60 procent van de gevallen kijkt men (ook) op internet. Uiteindelijk koopt een op de drie consumenten tegels in een tegelspeciaalzaak. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar het aankoopgedrag van tegelconsumenten.
Lees verder ...
 
Online verkoop oneerlijke concurrentie?
De eerste woon-webwinkels werden enkele jaren geleden met veel wantrouwen gadegeslagen door woonondernemers. Inmiddels is de online verkoop van woonproducten niet meer weg te denken als aankooplocatie...
Lees verder ...
 
QumediaTV
Hoe genereert u traffic naar uw winkel?
Hoe kunnen winkeliers traffic genereren? Volgens Cor Molenaar, Hoogleraar eMarkting aan de Erasmus Universiteit, is het raadzaam om als detaillist na te denken over samenwerking met bijvoorbeeld internetaanbieders. Molenaar geeft vervolgens nog allerlei tips waarmee retailers effectief aan de slag kunnen.
Lees verder ...
 
Voldoende spaargeld consument is lichtpuntje
Woonpanel maakt zich op voor een moeilijk jaar
De woonbranche realiseerde in 2011 een omzetdaling van 3 procent, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie CBW-Mitex. De BrancheBarometer, waarin honderden woondetaillisten aangeven hoe het met de markt gaat, liet aanvankelijk een positieve ontwikkeling zien aan het begin van 2011, maar maakte in het najaar een vrije val. En de verwachtingen voor dit jaar zijn weinig positief, zo blijkt uit cijfers van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Hoe krijg je de consument in je winkel
"De consument is niet veranderd, maar oriënteert zich anders"
Is de consument veranderd sinds de intrede van de digitale media? Jan Kessels, in het verleden directeur van onder meer Hema en V&D en tegenwoordig actief met zijn adviesbureau 'uit het vak', zegt van niet. "De argumenten voor consumenten om te kopen zijn nog altijd dezelfde, alleen de wijze waarop zij zich oriënteren is anders."
Lees verder ...
 
QumediaTV
40 procent zoekt nieuwe producten op Marktplaats
Dennis van Allemeersch, directeur B2C van Marktplaats, geeft aan dat inmiddels 40 procent van de bezoekers op zoek is naar nieuwe producten.<br>Bekijk hier de korte video-impressie....
Lees verder ...
 
Hoe krijg je de consument in je winkel
"De consument is niet veranderd, maar oriënteert zich anders"
Is de consument veranderd sinds de intrede van de digitale media? Jan Kessels, in het verleden directeur van onder meer Hema en V&D en tegenwoordig actief met zijn adviesbureau 'uit het vak', zegt van niet. "De argumenten voor de consument om te kopen zijn nog altijd hetzelfde, alleen de wijze waarop hij zich oriënteert is anders."
Lees verder ...
 
Vorige | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Omzetcijfers MHK Groep boven 6 miljard
De omzet van de MHK Groep is afgelopen jaar met 8 procent toegenomen naar ruim 6 miljard euro, zo werd door directeur Hans Strothoff bekend gemaakt ter gelegenheid van de jaarlijkse algemene vergadering, afgelopen maand in Berlijn. Nederland behoort tot de landen waar de omzet bovengemiddeld toenam.
Lees verder ...
 
 
   Wel uitstel, geen afstel
Wie wordt Zonvakker van het Jaar 2019?
Het Qumedia Event, dat gepland stond voor maandag 11 februari a.s. in Zutphen, gaat niet door. De verkiezing van de Zonvakker van het Jaar blijft echter gewoon staan! Vanuit onze branches werd aangegeven dat er behoefte was aan dit event, maar helaas is het niet gelukt de benodigde sponsoring voor de organisatie ervan bij elkaar te krijgen.
Lees verder ...
 
 
Feestelijk jubileum en Zonvakker van het jaar<br>
Kom naar het Qumedia Event 2019
Qumedia, de uitgever van dé vakbladen in de woonretailbranche, waaronder Zonvakmagazine, viert dit jaar zijn 25e jubileum. Die verjaardag willen we niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom organiseert Qumedia op maandag 11 februari 2019 een groots Qumedia Event op een prachtige locatie in het Oosten van ons land. Waar we ook de Zonvakker van het jaar bekend zullen maken!
Lees verder ...
 
Sunmasters Premium Dealer van het jaar 2018<br>
Sunmaster heeft tijdens haar jaarlijks Premium Dealer Event, dit keer in Spakenburg, haar 'eerste Premium Dealer van het Jaar' bekend gemaakt, een beloning voor de manier waarop zij het merk Sunmaster en hun eigen zaak profileren qua productpresentatie, service, marketing en klantgerichtheid.
Lees verder ...
 
Jubileum en Keukendetaillist van het Jaar
Kom naar het Qumedia Event 2019
Qumedia, de uitgever van dé vakbladen in de woonretailbranche, waaronder KIM, viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum. Die verjaardag willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom organiseert Qumedia op maandag 11 februari 2019 een groots Qumedia Event op een prachtige locatie in het oosten van ons land. Daar maken we ook de Keukendetaillist van het Jaar bekend!
Lees verder ...
 
Jubileum en Badkamerdetaillist van het Jaar
Kom naar het Qumedia Event 2019
Qumedia, de uitgever van dé vakbladen in de woonretailbranche, waaronder Sanitair & Tegel Specialist, viert dit jaar zijn 25e jubileum. Die verjaardag willen we niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom organiseert Qumedia op maandag 11 februari 2019 een groots Qumedia Event op een prachtige locatie in het Oosten van ons land. Waar we ook de Badkamerdetaillist van het Jaar bekend zullen maken!
Lees verder ...
 
Positionering keukenretailers, deel 3
Hoe retailers hun strategie aanpasten
In deze laatste aflevering over de positionering van keukenretailers: aandacht voor prijzen en marktaandelen. We zagen reeds hoe verschillende keukenretailers zich richten op verschillende markten, althans hoe hun marketingbeleid leidt tot verschillende doelgroepen. Ook in prijsstelling blijken speciaalzaken te verschillen, vooral in hun beleid. Dat heeft weer effect op de verdeling van de omzet in de keukenmarkt.
Lees verder ...
 
Nieuwe betaaloplossingen retail
Retail moet mee met nieuwe betaalsystemen
Retailers worden geconfronteerd met enorme veranderingen op het gebied van betalen. Pinnen is in ons land niet meer weg te denken en ook het gebruik van de QR-code bij online betalingen of telebankieren is gemeengoed geworden. De introductie van contactloos betalen verloopt zo snel dat nu al 50 procent van de transacties contactloos afgehandeld wordt. Daarnaast komen er steeds aanbieders van apps die betalen via de mobiele telefoon mogelijk maken. Ondernemers vragen zich af hoe ze op al die veranderingen moeten reageren.
Lees verder ...
 
Advertorial
Om KlusWijs kun je niet heen
'Door vanuit een 360º benadering te werken, zijn onze merken KlusWijs en KW Wonen aanwezig op alle communicatiekanalen', vertelt Sonja Bouchier, marketing & communicatiemanager bij KlusWijs. 'Voor elke fase van de customer journey zorgen wij voor relevante content.'
Lees verder ...
 
25 jaar retail in Nederland
Een terugblik op 25 jaar doehetzelf
Qumedia, de uitgeverij van onder meer vakblad KWM. bestaat deze maand 25 jaar. Een mooi moment om eens terug te kijken op de dhz-branche zo'n 25 jaar geleden. Welke trends werden er destijds waargenomen? Is er veel veranderd, of misschien juist helemaal niet....?
Lees verder ...
 
Vorige | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken