Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
   Dutch Design Week 2018
Volgt veelkleurigheid het mat zwart op?
Ieder jaar in oktober komen designliefhebbers uit heel Europa naar Eindhoven voor de Dutch Design Week. Wat worden de trends voor de komende jaren? En kan dit alles vertaald worden naar de concrete woonwereld? Vier belangrijke aandachtspunten dit jaar: mat zwart; individualisme met veelkleurigheid; duurzaamheid en circulariteit en 3D- en robot print.
Lees verder ...
 
 
   De kracht van de retail
Retail verslaat naam A-merken
Het einde van de crisis betekent niet alleen groeiende omzet- en winstcijfers in de woonbranche; ook de naamsbekendheid van keuken- en badkamerzaken is in de afgelopen jaren over de volle breedte flink gestegen. Dat geldt niet voor de bekendheid van A-merken, daarin zijn grote verschillen. De kracht van de retail is toegenomen.
Lees verder ...
 
 
Peter Nieland, Locatus
De woonretail verliest winkels
Het aantal verkooppunten in de Nederlandse detailhandel is de afgelopen zes jaar gedaald van bijna 103.000 in 2012 naar net iets meer dan 96.000 begin dit jaar. De beschikbare winkelvloeroppervlakte is eveneens afgenomen; van 27.813.000 vierkante meter naar 27.643.000. Dat blijkt uit Retail Facts, het jaarlijkse onderzoek waarin Locatus winkelinformatie analyseert.

Lees verder ...
 
   Peter Nieland, Locatus
De woonretail verliest winkels
Het aantal verkooppunten in de Nederlandse detailhandel is de afgelopen zes jaar gedaald van bijna 103.000 in 2012 naar net iets meer dan 96.000 begin dit jaar. De beschikbare winkelvloeroppervlakte is eveneens afgenomen; van 27.813.000 vierkante meter naar 27.643.000. Dat blijkt uit Retail Facts, het jaarlijkse onderzoek waarin Locatus winkelinformatie analyseert.

Lees verder ...
 
 
   Ronald Berg, store manager
Intercodam komt met keukens bij CILO
Intercodam huurt binnen de design showroom van CILO te Zutphen 300 vierkante meter, om daar binnen een shop-in-shop concept haar tegelprogramma en badkamers te presenteren. Maar in mei volgen ook keukens. We spreken met store manager Ronald Berg. 'Intercodam is een nieuwe weg ingeslagen, waarin de nadruk meer komt te liggen op de retailactiviteiten.'
Lees verder ...
 
 
   Communication journey
De wijze van reviews verschuift
Om invloed te krijgen op de customer journey van de woonconsument moet je creatief zijn. Hoe communiceer je met de klant? Het bedrijf van Marcel Verkade in Kwintsheul bestaat dit jaar 40 jaar en in die vier decennia werd voortdurend gezocht naar de juiste middelen. Met name de 72 consumenten-reviews op de website zijn interessant.
Lees verder ...
 
 
   Co van der Horst
Icoon in retail designland
Praten we over design in retailland, dan is Co van der Horst in Amstelveen voor velen geen onbekende. In hun fraaie winkel bieden de broers Stephan en Edwin van de Horst – vierde generatie in het familiebedrijf –een grote textielafdeling, keukens, sanitair, tegels, hebberig makende accessoires, prachtige verlichting en natuurlijk een breed scala aan fraaie designmeubelen.
Lees verder ...
 
 
   Dutch Design Week 2016
Design wordt 'creatieve mentaliteit'
De Dutch Design Week kende dit jaar haar 15e editie. Opnieuw vormden designpresentaties negen dagen lang het middelpunt van Eindhoven, met dit jaar een recordaantal van 295.000 bezoekers. En met maar liefst 2.500 ontwerpers, waaronder Piet Hein Eek, rENs, Daphna Laurens en Sabine Marcelis.
Lees verder ...
 
 
   Aankoop, informatie en montage
Herstel van rol winkels in 2016
Aan het einde van de crisisjaren, in het jaar 2015, vond bij de consument een inhaalslag plaats, waarin via internet-aankopen en eigen montage een run op woonproducten plaatsvond. Dat consumentengedrag veranderde echter weer in 2016: een duidelijk herstel van de rol van de woonwinkels volgde.
Lees verder ...
 
 
   Piet Boon Kitchens
Design is teamwork
Piet Boon: “Vanuit ons bouwbedrijf ben ik -inmiddels 20 jaar geleden- begonnen met het ontwerpen van keukens. Die keukens sloegen in het begin niet eens zo heel erg aan, maar het zijn inmiddels wel de...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Designwinkel van Kvik in Villa Arena
De Deense keukenfabrikant Kvik opende 1 december jl. een nieuwe designwinkel in Woonmall Villa ArenA in Amsterdam. Het is de tweede vestiging van de in totaal 28 winkels in Nederland dat is gebouwd vo...
Lees verder ...
 
 
   Hello Kitchen, de jongste formule van DMG
“We begeleiden franchisenemers van medewerker naar ondernemer”
In alle opzichten is Hello Kitchen de jongste formule van De Mandemakers Groep. Qua leeftijd, qua uitstraling en eigenlijk ook qua doelgroep, al is dat laatste niet per se een voorwaarde: iedereen is welkom bij Hello Kitchen, maar, zo geeft Olaf Holtkamp, commercieel verantwoordelijk voor de formule, aan: “Met de sfeer richten we ons op de wat jongere consument, die net op zichzelf gaat wonen, de starters in de markt. Maar omdat we gekozen hebben voor een heel open en transparant prijsbeleid, trekt Hello Kitchen ook veel consumenten die op een eenvoudige en prettige manier een keukenwinkel willen bezoeken.”
Lees verder ...
 
 
   Leon Mennen is 40 jaar actief in de branche
“We zijn ondertussen een echte interieurspecialist”
KIM• blaast dit jaar 40 kaarsjes uit. Natuurlijk zijn we niet de enige met zoveel jaren ervaring in de branche. Daarom brengen we in ons jubileumjaar voor elke editie een bezoek aan een mede-jubilaris, om met hem of haar een blik terug in de tijd te werpen. In deze aflevering: Leon Mennen van Mereno en Mennen Keukens + Interieurs, die dit jaar net als KIM• 40 jaar actief is in de keukenbranche.
Lees verder ...
 
 
   30 jaar samenwerking
MHK reikt Gouden Driehoek uit
Op 7 november organiseerde MHK zijn jaarlijkse congres en kwamen leveranciers, keuken- en badkamerdealers samen aan zee, in Huis ter Duin in Noordwijk. Het jaarlijkse MHK Congres kreeg dit keer een extra feestelijk tintje vanwege het 30-jarig bestaan van de club. Motto van de dag: “De kracht van samenwerken. En de reis gaat verder.”
Lees verder ...
 
 
   Karl von Bodelschwingh, directeur berbel:
“Het begrijpen van de klant is de basis voor elk innovatief product”
De keuken is niet langer een afgesloten ruimte in het huis, het is hét middelpunt geworden, waar alles en iedereen samenkomt. Dit heeft impact op de wensen, de functionaliteiten en het gebruik van producten in de keuken. Karl von Bodelschwingh, directeur berbel en Stefan Ambrozus, ontwerper van Studio Ambrozus en designer voor afzuigspecialist berbel, leggen uit welke aspecten komen kijken bij het ontwikkelen van een award winnend product en dat innovaties, die op stapel staan, maar liefst vijf jaar vooruit reiken.
Lees verder ...
 
 
   Kvik presenteert nieuw winkelconcept
Kvik opende begin oktober jl. de deuren van haar vernieuwde winkel te Wateringen. Het is de eerste vestiging in Nederland dat is omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept van de Deense keukenfabrikant Kvik. In het komende jaar volgen meer vestigingen.
Lees verder ...
 
 
   Heropening vernieuwde Bruynzeel Spijkenisse
Bruynzeel Keukens opende op zaterdag 22 oktober jl. de 18e winkel volgens de vernieuwde retailformule, aan de Lucebertstraat 10 op de woonboulevard in Spijkenisse. “De gloednieuwe keukenwinkel met twe...
Lees verder ...
 
 
   Vastzitten…
“Olga, ik kan het niet, ik kan het echt niet. Ik heb het zo vaak geprobeerd. Ik kan geen “nee zeggen”, ik ga uiteindelijk toch zelf de hele boel weer opknappen. Ik heb geen mensen en mijn klanten reke...
Lees verder ...
 
 
   Ontwerper Kevin Jabou:
“Kaelo gaat over mensen en relaties“
Het duurde jaren om zijn product te verfijnen en te perfectioneren, maar inmiddels staat het ontwerp van de inbouw-wijnkoeler Kaelo sterker dan ooit én is het ontwerp uitgebreid met een aantal nieuwe varianten. In Nederland telt Kaelo, via Denardi, die sinds vier jaar het agentschap voor de inbouw-wijnkoeler heeft, inmiddels 50 dealers. “Het potentieel is enorm groot. Iedereen vindt het mooi.”
Lees verder ...
 
 
   Hello Kitchen nu ook franchiseformule
Leroy en Sanne Steehouder zijn sinds mei van dit jaar de eerste Hello Kitchen franchisenemers. De formule, onderdeel van DMG, telt momenteel acht winkels en biedt vanaf nu ook de mogelijkheid aan met ...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
Iedereen heeft te maken met forse kostenstijgingen. Kunt u aangeven hoeveel uw kosten zijn gestegen dit jaar?