Update coronacrisis FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats” Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020. Lees verder ... |
Banken nog steeds het meest populair Om de inzicht te krijgen in de behoefte van onze lezers - detaillisten in de woonbranches - te peilen heeft Qumedia zelf onderzoek gedaan naar enerzijds de kennis van onze lezers van moderne financier... Lees verder ... |
Qudata Onderzoek Trends bij aankoop van keukenapparatuur Elk jaar voert Qudata een grootschalig consumentenonderzoek uit onder een netto meer dan 1.000 kopers om inzicht te krijgen in het aankoopproces (Customer journey) van keukenapparatuur. Dit onderzoek biedt een waardevol perspectief op de dynamiek en verschuivingen binnen de markt, en helpt bedrijven om strategieën af te stemmen op de steeds veranderende behoeften en voorkeuren van consumenten. Lees verder ... |
Qudata Consumentenonderzoek Trends en voorkeuren keukenkopers De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers. Lees verder ... |
Qudata consumentenonderzoek Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar De Nederlandse badkamermarkt is voortdurend in beweging, waarbij consumenten en ontwerpers altijd op zoek zijn naar nieuwe en verfrissende ideeën voor badkamerinrichting. In dit artikel onderzoeken we de tien belangrijkste badkamertrends die de afgelopen vijf jaar hebben plaatsgevonden, gebaseerd op gegevens van 2019 tot en met 2023. De genoemde percentages geven aan hoeveel van de respondenten deze trend heeft genoemd. Aan het onderzoek namen 1.043 consumenten deel die in de voorgaande zes maanden een badkamer of badkamerproduct hebben gekocht of dat de komende zes maanden van plan waren. Lees verder ... |
Klanten binden Met Keukenwiki werken aan expertise Olga Kuiper is trainer, verandercoach, schrijver en columnist en heeft de liefde voor de keukenbranche nooit losgelaten. Ze werkt met veel plezier aan de Keukenwiki, een kennisbank met onafhankelijke productinformatie met als doel de keukenverkoper en iedereen in de keukenbranche de kans te bieden zichzelf deskundiger te maken. Lees verder ... |
Positionering keukenverkopers Waarom koopt klant bij u? De Nederlandse keukenmarkt is een competitieve en dynamische sector waarin consumentenvoorkeuren voortdurend veranderen. In 2022 voerde Qudata een uitgebreid marktonderzoek uit onder 1.000 consumenten die recentelijk keukenproducten hadden gekocht. Het doel was de Customer journey van de consument in kaart te brengen, waarbij ook inzicht werd verkregen in de factoren die hun keuze van winkelier beïnvloeden en de evolutie van de naamsbekendheid van de belangrijkste keukenretailers in Nederland. Lees verder ... |
Tuintrends 2024 Tuinbranche Nederland Tuinbranche Nederland presenteert drie nieuwe tuintrends van 2024: Viva la Vida, Gentle Paradox en Meaningful Earth. Ontspannen, genieten en duurzaamheid gaan bij deze trends hand in hand samen. Viva ... Lees verder ... |
Toekomst van E-commerce Internetverkopen stijgen minder snel dan verwacht Thuiswinkel.org, Shopping Tomorrow en GfK hebben de afgelopen jaren gezamenlijk uitgebreid onderzoek verricht naar het online uitgavegedrag van consumenten. In dit artikel vergelijken we de cijfers van GfK voor Thuiswinkel met die van Qudata over de afgelopen jaren in specifieker onze branches. De focus van die vergelijking ligt op de ontwikkeling van consumentenbestedingen via internet. Uit deze onderzoeken blijkt, dat de prognose van de groei van deze verkopen minder hard gaan dan oorspronkelijk gedacht. Lees verder ... |
Samsung lanceert nieuwe Food app Samsung kondigt de nieuwe wereldwijde app aan: Samsung Food. Het is een gepersonaliseerde AI-gestuurde voedings- en receptenplatform dat zich aanpast aan de behoeften en levensstijlen van de gebruiker... Lees verder ... |