Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Pascal Joore naar Werkspot.nl
Pascal Joore is per 1 oktober begonnen als commercieel directeur bij Werkspot.nl. Joore komt van Maxit waar hij verantwoordelijk was voor de herpositionering van Beamix in de Nederlandse doe-het-zelf- en professionele bouwmaterialenmarkt.
Lees verder ...
 
AkzoNobel schrapt banen
Het Nederlandse chemie- en verfconcern AkzoNobel schrapt de komende drie jaar 3500 banen, zo heeft topman Hans Wijers laten weten. Vooral in Noord-Amerika en Europa zullen arbeidsplaatsen sneuvelen, d...
Lees verder ...
 
Kwaliteitstraject werpt z'n vruchten af
Consumenten die niet tevreden zijn over de kwaliteit van het uitgevoerd werk door een AF-erkend onderhoudsbedrijf, kan een technisch inspecteur op de stoep verwachten. Dit is het gevolg van de introdu...
Lees verder ...
 
AkzoNobel schrapt banen
Het Nederlandse chemie- en verfconcern AkzoNobel schrapt de komende drie jaar 3500 banen, zo heeft topman Hans Wijers laten weten. Vooral in Noord-Amerika en Europa zullen arbeidsplaatsen sneuvelen, de meeste bij de afdeling decoratieve verven.<br>
Lees verder ...
 
ZZP & Klusmonitor 2008
Angst voor buitenlandse ZZP'ers neemt af
Een meerderheid van de Nederlandse ZZP'ers ziet geen serieuze bedreiging in de steeds groter wordende groep buitenlandse ZZP'ers. Dat blijkt uit de ZZP & Klusmonitor 2008, die onderzoeksbureau USP Marketing Consultancy heeft uitgevoerd in opdracht van BouwKennis.
Lees verder ...
 
Verosol Greenguard gecertificeerd
Per september 2008 heeft Verosol Fabrics uit Eibergen het Greenguard Indoor Air Quality®-certificaat en het aan nog strengere regels verbonden Children & SchoolsSM-certificaat ontvangen voor zeven van haar zonwerende stoffen. Deze gecertificeerde producten worden gekenmerkt door het GREENGUARD logo.
Lees verder ...
 
Pontmeyer tevreden over eerste helft 2008
Bestuursvoorzitter Hol van PontMeyer is tevreden over de resultaten die de bouwmaterialengroothandel over de eerste helft van 2008 heeft behaald. De omzet daalde licht, maar die werd bijna geheel gecompenseerd door een toename in volume. De omzet bedroeg Euro 226,7 miljoen, de nettowinst Euro 5,0 miljoen (tegenover Euro 5,7 miljoen over dezelfde periode in 2007).
Lees verder ...
 
Faalkosten blijven een groot probleem
Ruim vier op de tien bedrijven die actief zijn in de bouw denkt dat deze sector niet inventief genoeg is om de faalkosten te verminderen. Bovendien denkt 60 procent van de bedrijven dat de bouwsector onvoldoende leert van de gemaakte fouten. Dit blijkt uit onderzoek van ten behoeve van het BouwKennis Jaarrapport 2008/2009.
Lees verder ...
 
Klusbedrijven houden imagoprobleem
Klusbedrijven komen maar moeilijk af van het slechte imago dat deze bedrijven al enige tijd hebben. Onder een representatieve steekproef van 35 typen organisaties uit de bouwkolom is naar voren gekome...
Lees verder ...
 
Consument positief over radiator
Relatief veel consumenten onderkennen dat vloerverwarming radiatoren overbodig maakt. Desalniettemin is de ruime meerderheid (zeer) tevreden met de radiator. Momenteel zijn erg mooie radiatoren te kri...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Inflatie een belemmering?
Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de ...
Lees verder ...
 
 
   Het familiebedrijf (deel 5)
Het franchise familiebedrijf overnemen
In vier eerdere artikelen hebben we, aan de hand van gesprekken met deskundigen van BDO accountants & belastingadviseurs, verschillende aspecten van het reilen en zeilen in het familiebedrijf besproken. In deze laatste aflevering zoomen we met Anne-Marie Nijman en Edith Nobels in op de bedrijfsovername in geval van aansluiting bij een franchiseorganisatie.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale Valente
Financieel van de leg
Zondagochtend, in alle vroegte genieten van lekker bruin brood en een goede espresso, gezet zoals vroeger, met een Bialetti Moka Express. De schrijver begint aan zijn column. Bijzonder? Nou, de zon sc...
Lees verder ...
 
 
   De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ...
Lees verder ...
 
 
   Het familiebedrijf (deel IV)
Het ongekende vermogen: de X-factor van het familiebedrijf
Familiebedrijven presteren beter dan andere bedrijven, omdat ze vaak minder formeel worden geleid. Ze laten zich niet in een keurslijf van kwaliteitsnormen, quota en controlelijstjes persen, maar nemen ook beslissingen op basis van ervaring en intuïtie. En dat werkt, zo blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door het Erasmus Centre for Family Business, in samenwerking met BDO Accountants & Adviseurs en Rabobank. In deze vierde aflevering van onze verhalenreeks over familiebedrijven, bespreken we de zachte kant van het familiebedrijf: het ongekende vermogen.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Zwaar weer op komst
De titel van deze column slaat niet op het weerbericht, maar op een minder prettige financiële situatie bij ondernemingen. Op dit moment bereiken mij berichten dat in enkele gevallen betalingen van r...
Lees verder ...
 
 
   Hello Kitchen nu ook franchiseformule
Leroy en Sanne Steehouder zijn sinds mei van dit jaar de eerste Hello Kitchen franchisenemers. De formule, onderdeel van DMG, telt momenteel acht winkels en biedt vanaf nu ook de mogelijkheid aan met ...
Lees verder ...
 
 
   BDO, het familiebedrijf deel III
Kansen en struikelblokken bij opvolging in het familiebedrijf
Communicatie, communicatie, communicatie. Als er iets is waarmee een bedrijfsopvolging binnen de familie valt of staat, is het dat wel. In de praktijk blijken overnames van het bedrijf binnen de familie nog regelmatig mis te lopen. Oorzaak nummer één: verkeerde verwachtingen, vaak een gevolg van gebrekkige communicatie. Het is ook niet het makkelijkste onderwerp om te bespreken aan de keukentafel. In deze aflevering bespreken we met Machiel Gosschalk en Anne-Marie Nijman van BDO, de kansen én de struikelblokken bij een overname van het familiebedrijf bínnen de familie. Wat komt erbij kijken, waar moet je op letten en wat zijn de grootste valkuilen?
Lees verder ...
 
 
   Column Natale Valente
Veranderingen in het financieringslandschap
Nu de oorlog in Oekraïne aanhoudt, de inflatie behoorlijk drukt op de bestedingsruimte van de consumenten en een rentestijging op de kapitaalmarkt duidelijk effect heeft op de hypotheekrente, is het ...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Het financieren van investeringsuitgaven en de CAPEX
In de vorige editie heb ik jullie meegenomen in de werkkapitaal ratio’s. Nu gaan we het hebben over investeringen in bedrijfsmiddelen en de wijze waarop geldverstrekkers kijken naar de haalbaarheid ...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken