Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
   Consument kent maar vijf merken
Naamsbekendheid gereedschappen
Het snel veranderende aankoopgedrag van consumenten is de afgelopen jaren door Qudata Markt- en Trendanalyses uitgebreid onderzocht. In het onderzoek Naamsbekendheid Gereedschappen is de naamsbekendheid, het imago en de positionering van gereedschapsmerken onder Nederlandse consumenten onder de loep genomen. En het blijkt dat de consument helemaal nog niet zo thuis is in gereedschapsmerken.
Lees verder ...
 
 
   Rechtstreeks kopen in Amerika
De meeste retailers over de hele wereld erkennen dat de dhz-beweging in de Verenigde Staten is begonnen. Amerikaanse fabrikanten produceren dan ook vaak unieke, interessante en exclusieve producten voor deze markt.
Lees verder ...
 
 
   Service is belangrijkste reden
OZP'er koopt gereedschap vooral in winkel
De winkel wordt door 60 procent van de ozp'ers gezien als de locatie om gereedschap, zoals boormachines en zaagmachines, aan te schaffen. Eenderde van de ondervraagde ozp'ers noemt de (technische) groothandel. Internet is voor slechts 7 procent geschikt om gereedschap te kopen, zo blijkt uit Qudata-onderzoek binnen het KlusPro-panel.
Lees verder ...
 
 
   Raab Karcher opent Greenworks Academy
Raab Karcher heeft in Breda z'n prestigieuze Greenworks Academy geopend. Een groot 'experience center', specifiek gericht op het duurzame assortiment Greenworks van de bouwmaterialenhandel. Op de Academy worden trainingen, workshops en opleidingsprogramma's aangeboden over duurzaam bouwen aan zowel zzp'ers, aannemers, architecten als woningcorporaties. Ook kunnen zij er productdemonstraties volgen en zelf met de verschillende producten werken.
Lees verder ...
 
 
   Kluspanel licht positief over eigen bedrijf
De deelnemers aan het KlusPro-panel zijn beduidend minder positief gestemd over de branche en de economie in vergelijking met de vorige maand. Toen stond de BrancheBarometer nog op 59, 4. Dat is behoorlijk positief ten opzicht van de neutrale score 50. Dit keer duikt de barometer naar 43,3. Dat betekent dat ons panel negatief is over de branche. Met een score van 55 blijft de OndernemingsBarometer, oftewel de beoordeling van het eigen bedrijf, positief.
Lees verder ...
 
 
   Eerste resultaten KlusPro-panel
Klusser gematigd positief over de markt
Ondanks de huidige economische situatie zijn veel klussers positief over de branche en hun eigen bedrijf. Dat blijkt uit het eerste onderzoek onder het kersverse KlusPro-panel, dat begin dit jaar officieel van start is gegaan.

Lees verder ...
 
 
   Aanmelden OZP'ers nog steeds mogelijk
KlusPro-panel van start
Het KlusPro-panel is van start gegaan. Op recente oproepen in vakkrant KlusPro en op deze website hebben veel OZP'ers, oftewel ondernemers zonder personeel, gereageerd. Inmiddels zijn er ruim voldoende deelnemers om een representatief panel te kunnen vormen.
Lees verder ...
 
 
   Hornbach biedt ontbijt en mortelcurus
Professionele klussers krijgen op een bijzondere manier en tijdstip de gelegenheid hun kennis over mortels bij te spijkeren. Bouwmarktketen Hornbach en mortelproducent Sakrete bieden hen namelijk een ontbijt aan, in combinatie met een demonstratie van de kant-en-klare mortels van Sakrete.
Lees verder ...
 
 
   Kennisgebrek kost tussenhandel klanten
Bouwers die hun materialen rechtstreeks bij de fabrikant inkopen, doen dat vooral omdat de fabrikant meer kennis en deskundigheid in huis heeft en betere prijzen biedt dan de tussenhandel. Ook de snellere levering van fabrikanten wordt als voordeel gezien. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis.
Lees verder ...
 
 
Woonbranche eindigt 2010 nipt in de min
De woonbranche heeft het jaar 2010 met een kleine min afgesloten, meldt CBW-MITEX. De stagnatie in de woningmarkt, het lage consumentenvertrouwen en de effecten van overheidsbezuinigingen op de consum...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Hubo genomineerd als beste winkelketen
Op 19 augustus zijn de genomineerde voor de “Beste Winkelketen van Nederland 2021-2022” én de Webshop Award Nederland 2021-2022 bekendgemaakt. Hubo is één van de genomineerde voor de Beste Winkelketen...
Lees verder ...
 
 
   Training circulair ondernemen in doe-het-zelf-branche
Actief in de doe-het-zelfbranche als producent, retailer of toeleverancier? En wil je ontdekken welke trends en circulaire mogelijkheden er zijn? Door bijvoorbeeld de levensduur van producten te verle...
Lees verder ...
 
 
   Euretco zet zich in voor de bij
Eind juni verwelkomde Euretco maar liefst 60.000 ‘werkers’ op het terrein in Hoevelaken. In samenwerking met SINNER werd een bijenkast geplaatst, om zo bij te dragen aan het herstel en behoud van bij...
Lees verder ...
 
 
   Keukenapparatuur bricks & clicks
Winkels zijn populairder vanwege advies
In de vorige editie is geanalyseerd welke soorten keukenapparatuur via welke soorten winkels werden verkocht. Hieruit bleek duidelijk de rol van de keukenretailers naast die van de huishoudelektrozaak, het woonwarenhuis of de bouwmarkt. In dit artikel wordt nader gekeken naar de verschillen tussen ‘bricks & clicks’ oftewel winkels versus internet.
Lees verder ...
 
 
   Effect lock down voelbaar
Omzet bouwmarkt daalt voor eerst sinds coronacrisis
Maandenlang zagen bouwmarkten in Nederland hun omzet stijgen, ondanks of dankzij de coronacrisis. Nu is er voor het eerst een omzetdaling te zien. Oorzaak: de huidige lock down waarbij winkels hun deuren gesloten moeten houden.
Lees verder ...
 
 
   Trendrapport Bedrijfsleven KVK
Aantal stoppende ondernemingen blijft hoog
Het aantal stoppende ondernemingen is al zes maanden hoger dan in dezelfde maand in 2019.De dynamiek in het Nederlandse bedrijfsleven is groot, met zowel een fors aantal startende- als stoppende ondernemingen.
Lees verder ...
 
 
   De lokale winkel 3.0
Voor de corona-crisis waren winkels voor de klant net als water uit de kraan: altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Klanten zagen dat lokale winkels het moei...
Lees verder ...
 
 
   Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komende...
Lees verder ...
 
 
   Hornbach: vanaf maandag mondkapje verplicht
Vanaf maandag 19 oktober stelt Hornbach het dragen van een mondkapje verplicht. De nieuwe huisregel geldt voor medewerkers en klanten in alle vestigingen. De projectbouwmarkt neemt deze maatregel vooruitlopend op de landelijke invoering van de plicht.
Lees verder ...
 
 
   Aantal starters én stoppers gegroeid
Het aantal startende ondernemingen in Nederland was hoger in de maanden juni, juli, augustus en september dan in dezelfde periode in 2019. Daar staat tegenover dat ook het aantal ondernemers dat stopte in deze periode hoger was dan in 2019.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken