Corona Update Pronorm afdelingen actief Keukenproducent Pronorm Einbauküchen in Vlotho (D) kan medio april melden, dat haar diverse afdelingen actief zijn. Het gaat zowel om de productie en de logistiek als om de afdelingen marketing, de v... Lees verder ... |
Online keukenplatform Bribus Bribus lanceert haar vernieuwde online keukenplatform Studio B. “Studio B is het online inspiratieplatform waar de slimme vastgoedbezitter zijn keukens uitzoekt. Met Studio B configureert men snel e... Lees verder ... |
Qudata Markt- & Trendanalyses Hoe lang ziet de consument iets als trend? Hoe lang blijft een item een trend? Voor designers is die periode korter dan voor de consument. Maar ook voor die consument wordt een bepaald item eerst een trend, om vervolgens als ‘standaard’ of ‘normaal’ te worden gekenmerkt en uiteindelijk zelfs als ‘gedateerd’. Dat blijkt duidelijk uit de onderzoeken die Qudata in de afgelopen zeven jaar hield onder keukenconsumenten. Lees verder ... |
Noblia groeit met 4,9 procent Keukenproducent Nobilia zag in 2019 haar omzet met 4,9 procent toenemen tot 1.288 miljard euro. Deze omzet werd bereikt met de productie van ruim 7,5 miljoen kasten en ca. 1,7 miljoen werkbladen. In D... Lees verder ... |
Omzet Schüller stijgt bijna 10 procent Onder het motto ‘Altijd een stap vooruit’ kon keukenproducent Schüller Möbelwerk KG in 2019 de positieve ontwikkeling van het voorafgaande jaar voortzetten. Met een omzet van 554 miljoen euro -en daarmee een stijging van 9,9 procent ten opzichte van 2018- ontwikkelde het bedrijf zich in het afgelopen jaar bijzonder positief. Lees verder ... |
Jetstone en Keller samen naar Küchenmeile Het jaar 2020 is nog maar net begonnen; toch druppelen de eerste berichten over de Küchenmeile in september al binnen. Jetstone presenteert zich, net als afgelopen jaar, tijdens de Küchenmeile op la... Lees verder ... |
Schmidt Küchen investeert De Duits-Frans keukenproducent Schmidt investeert opnieuw een half miljoen euro in haar productielocatie in Türkismülle (D). Op logistiek gebied werd geïnvesteerd in onder meer de toegankelijkheid ... Lees verder ... |
Häcker groeit met 2,3 procent De omzet van Häcker Küchen in Rödinghausen (D) groeide afgelopen jaar met 2,3 procent naar 616 miljoen euro. Net als in 2018 was het exportaandeel 39 procent. Het aantal werknemers nam toe van 1.73... Lees verder ... |
Consument over keukenmerken Oordeel van consument is onnavolgbaar Soms is het oordeel van de consument verrassend, zo blijkt uit de uitkomsten van het Consumentenonderzoek Keukenmarkt 2019 van Qudata Markt- & Trendanalyses. Eigen merken kunnen hoger scoren op gebied van ‘design’ dan de bekende Duitse designmerken. Keukens worden wel eens verward met apparatuurmerken en duurzaamheid speelt vrijwel geen rol. Lees verder ... |
Wastoren van Verburg Agenturen Onder de merknaam ‘Wastoren’ heeft Verburg Agenturen Hengelo een hoogwaardig meubelconcept ontwikkeld dat elk ‘washok’ verandert in een stijlvolle en comfortabele wasruimte: “Met deze ‘Was... Lees verder ... |