Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Nederlanders klunzen met klussen
De Nederlandse klusser blijkt regelmatig flink te klunzen. Zo verwondt een derde van de jongeren zich bijvoorbeeld tijdens het klussen en maar 1 procent van de Nederlanders weet hoe je het verven van ...
Lees verder ...
 
Woonbranche tevreden over 1e kwartaal
Tevredenheid overheerst bij ondernemers in de woonbranche en bij klusbedrijven. De situatie van de eigen bedrijven wordt veelal goed genoemd. Er zijn meerdere oorzaken, onder meer het toegenomen aantal verhuizingen. De branchebarometer laat mooie cijfers zien voor de omzetontwikkeling ten opzichte van vorig jaar.<br>
Lees verder ...
 
   Reviews belangrijk voor klusbedrijf
Online reviews worden steeds belangrijker bij de aanschaf van producten en diensten en ook de voorheen zo traditionele klusmarkt maakt een succesvolle verschuiving naar online. Recent onderzoek van SAMR in opdracht van Werkspot toont aan dat 56% van de consumenten gebruikmaakt van online reviews bij de zoektocht naar een vakman.
Lees verder ...
 
 
Beveiliging schuur vaak slecht<br>
Heeft u uw gereedschap en werkmaterialen in een schuur of berging staan? En is die ruimte goed beveiligd? Vier op de tien Nederlanders vindt hun berging of schuur slecht beveiligd. Desondanks staan ze vol met kostbare spullen, met vaak een behoorlijke waarde.
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Onafgeronde klus geeft spanning in relaties<br>
Nederlanders zien onafgeronde klussen als een belangrijke bron van irritatie binnen hun relatie. Uit onderzoek van Werkspot, het platform dat vakman en klus bij elkaar brengt, blijkt dat 32% van de Ne...
Lees verder ...
 
Overzicht woonbranches
Het jaar 2016 was een uitstekend omzetjaar
Ook dit jaar vroegen we aan ondernemers uit de keuken-, badkamer-, zonwering-, doe-het-zelf- en klusbranche naar hun mening over de actuele situatie van hun branche en hun eigen bedrijf. In dit jaaroverzicht nemen we het gemiddelde van deze vijf branchepanels, om een goed beeld te krijgen van de woonbranche in 2016.<br>
Lees verder ...
 
Consument verbouwt weer
De cijfers? van het ?C?BS tonen dat consumenten meer consumeren en vaker grotere aankopen doen. Uit het onderzoek dat de Klussenier uit heeft laten voeren blijkt dat ook de behoefte om te verbouwen is toegenomen. De consument doet vaker een aanvraag en zet eerder zijn handtekening onder een offerte.<br>
Lees verder ...
 
Mannen geven sneller sleutel af
Wanneer Nederlanders een klus laten uitvoeren, blijken mannen hun vakman sneller in vertrouwen te nemen dan vrouwen. 17 procent van de mannen zegt bereid te zijn de sleutel aan hun vakman af te geven, ten opzichte van 9 procent van de vrouwen.
Lees verder ...
 
Voor zzp'ers in de bouw:
Particulier belangrijkste opdrachtgever
De particulier wordt het vaakst genoemd als partij waar zzp'ers in de bouw zaken mee te doen. Ook meer dan de helft van de omzet van de zzp'ers komt bij de particuliere opdrachtgever vandaan. Andere opdrachtgevers spelen echter ook een grote rol.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (7):
Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (4):
Brugman-klanten gaan voor veilig
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken van Qudata. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens en Keukenconcurrent onder de loep; in deze editie kijken we naar weer een DMG-formule: Brugman.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (2)
Niet alleen Jan Modaal koopt bij Superkeukens
De komende maanden gaat KIM• in een serie analyses profielschetsen maken van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In elk van deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Op deze manier worden de karaktereigenschappen van onze collega’s duidelijk. In deze editie: Superkeukens.
Lees verder ...
 
 
   De eerste cijfers over 2021
Vertrouwen herstelde, maar winkels zijn dicht
Gedurende het corona-jaar 2020 herstelden zowel het consumentenvertrouwen als de koopbereidheid. Het sluiten van ‘niet-essentiële’ winkels op 15 december was echter een nieuwe rem op de consumentenbestedingen. Ook verschoven verkopen van gesloten showrooms naar winkels met afhaalpunten. De eerste cijfers over begin 2021 van het CBS en Qudata op een rijtje...
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek naar grootste douche-ergernissen
Het onderzoek Achter gesloten badkamerdeuren van hansgrohe onthult de grootste douche-ergernissen van Nederlanders. Met stip op 1 met 40% staat de daling van de watertemperatuur omdat iemand anders in huis de kraan aan zit. Ook een te zachte straal stemt Nederlanders absoluut niet blij, zeker 32% ergert zich hieraan.
Lees verder ...
 
 
   Aandelen retailers apparatuur verschuiven licht
Het marktaandeel in aantallen van keukenspeciaalzaken bij de verkoop van inbouwkeukenapparatuur is het afgelopen jaar gedaald van 54,9 procent naar 51,8 procent ten opzichte van het vorige jaar. Het marktaandeel bij de verkoop van vrijstaande apparatuur is daarentegen iets gestegen (30,3 procent in 2020 en 31,4 procent in 2021).
Lees verder ...
 
 
   Kenmerken keukenverkopers
Ikea wordt gewaardeerd om de prijs
In de onderzoeken die Qudata sinds 2014 doet naar de keukenmarkt wordt de kopers van keukens een aantal vragen voorgelegd over waar men deze keuken heeft gekocht. Zo wordt er gevraagd waarom men zijn keuken daar heeft gekocht. De antwoorden zijn de basis van deze artikelen, een vorig artikel over dit onderwerp is vorig jaar mei gepubliceerd in KIM•.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Luxaflex
Derde Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown
Ondanks dat we dit jaar met z’n allen verplicht meer thuisblijven, vindt meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Qudata naar badkamermarkt
Speciaalzaak grootst, aandeel bouwmarkt dalend
Uit een recent Qudata-onderzoek naar de verkoop van badkamers en -producten blijkt, dat de rol van de speciaalzaak met een marktaandeel (in aantallen) onverminderd het belangrijkst is met 42 procent. Het marktaandeel van de bouwmarkten daalt heel geleidelijk over de afgelopen jaren naar 34 procent. Het aandeel van de woonmarkten (voornamelijk Ikea) blijft met rond 16 procent over de jaren ongeveer gelijk.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken