Vier bouwmarkten vergeleken Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (8): Grando-klanten kopen duurdere keukens KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando. Lees verder ... |
Uitreiking Klussenier Awards Op vrijdag 8 april werd de zesde editie van De Klussenier Awards georganiseerd in Zwartebroek. Met awards in zes categorieën, diverse jubilarissen en het eerste erelid van De Klussenier. Na twee jaar... Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (7): Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’ KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (5): Bruynzeel ijzersterk merk KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent en Brugman Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar één van de meeste bekende keukenmerken: Bruynzeel. Lees verder ... |
KlusWijs 10 jaar jong Een jaar met een feestelijk tintje 2021 was voor KlusWijs een jaar met een feestelijk tintje. “We bestonden dit jaar 10 jaar! En wie jarig is, trakteert. Dus we hebben de KlusWijs winkels feestelijk aangekleed en de klanten ontvingen een leuk cadeautje. Bovendien konden de klanten profiteren van aantrekkelijke jubileumacties. Er stond ook een groot feest in de planning voor alle medewerkers van de winkels, leveranciers en andere relaties, een feest voor meer dan 500 man. Lees verder ... |
Partnerschap en planning Bauhaus: focus op de toekomst De webshop van Bauhaus werd in december 2020 naast click & collect uitgebreid met thuisbezorging. En dat kwam geen dag te vroeg. In de eerste maanden van de lockdown moest het team alles op alles zetten om de klanten nu ook online te bedienen. Lees verder ... |
Speciaalzaak versus bouwmarkt Eerste Hornbach Vloeren open in Kerkrade Consumenten met keuzestress zijn bij de splinternieuwe retailformule Hornbach Vloeren aan het verkeerde adres. Maar voor ieder ander biedt de nieuwe formule van Hornbach Nederland op 7.000 m2 werkelijk alles op het gebied van vloeren. Tegen vaste lage prijzen, zoals het bedrijf die ook in de bouwmarkten hanteert. Op 26 november opende de eerste vestiging van Hornbach Vloeren zijn deuren in Kerkrade. Lees verder ... |
Dhz-formule bestaat 55 jaar “Hubo wil een duidelijk gezicht laten zien” Het vieren van de vijftigste verjaardag werd even uitgesteld, mede door de nog om te bouwen Multimates en natuurlijk corona. En straks bestaat dhz-formule Hubo ineens alweer bijna 55 jaar. Ook geen gek moment voor een jubileumviering. Dit najaar viel al een dubbel voorschotje te nemen op de feestvreugde: twee awards. Diverse Hubo’s hebben ook een ‘Keukenplein’; we kijken dus even mee. Lees verder ... |
Corine Duchenne, Algemeen Directeur Praxis:
“Een jaar in het teken van ons nieuw phygital concept” “Als ik terugblik op 2021, kijk ik terug op een mooi jaar. Een jaar dat vooral in het teken stond van ons nieuw gelanceerde phygital concept. In dit concept sluit de fysieke winkel beter aan op de online kanalen van Praxis, bijvoorbeeld door het gebruik van QR-codes en configuratoren. Hierdoor versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd”, vertelt Corine Duchenne, algemeen directeur Praxis. Lees verder ... |