Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Uitgebreid zoeken
U kunt binnen ons archief individueel zoeken op trefwoord(en), exacte woordcombinatie, rubriek, categorie en periode of een combinatie hiervan. Tevens is het mogelijk te zoeken in koppen, inleidingen of berichten.
 
Standaard zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Zoeken op exacte woordcombinatie
Zoeken in
Periode
Categorie
Rubriek
 
 

 
 
Gevonden op QuZine 
 
   Future-proof
Digitalisering en maatschappelijke veranderingen hebben een impact op merkbeleving en marktwaarde. We hebben de komende jaren te maken met een vijftal digitale ontwikkelingen die bepalend zijn voor de...
Lees verder ...
 
 
Aantal webwinkels groeit explosief
Structurele veranderingen van de retailsector (consumentengedrag, demografie, technologie, concurrentie) zijn veel bepalender voor de toekomst van de retail dan de swings in de economie. Ook in de woo...
Lees verder ...
 
Nieuwe betaaloplossingen retail
Retail moet mee met nieuwe betaalsystemen
Retailers worden geconfronteerd met enorme veranderingen op het gebied van betalen. Pinnen is in ons land niet meer weg te denken en ook het gebruik van de QR-code bij online betalingen of telebankieren is gemeengoed geworden. De introductie van contactloos betalen verloopt zo snel dat nu al 50 procent van de transacties contactloos afgehandeld wordt. Daarnaast komen er steeds aanbieders van apps die betalen via de mobiele telefoon mogelijk maken. Ondernemers vragen zich af hoe ze op al die veranderingen moeten reageren.
Lees verder ...
 
Innovatie: keiharde noodzaak
Zowel de retail- als de groothandelsmarkt verandert fundamenteel door veranderend klantgedrag, demografie en technologie. Innovatie is noodzakelijk om op deze veranderingen te blijven inspelen. Via in...
Lees verder ...
 
Iets minder winst voor Ikea Nederland
Ikea heeft het vorige boekjaar 53,5 miljoen euro winst geboekt in ons land. Dat is iets minder dan een jaar eerder, toen de winst van de woonwinkelketen 54 miljoen euro bedroeg. Het verschil tussen de...
Lees verder ...
 
Omnichannel: Amazon en Coolblue
Wonen en DHZ profiteren van de sterke woningmarkt, zo blijkt uit de Rabobank Retail Update van januari. Maar ook in 2018 zal de retailsector blijvend innoveren door veranderingen in consumentengedrag,...
Lees verder ...
 
Retail 2017 in positieve flow
Jos Voss, sectorspecialist Retail bij Rabobank Nederland: De retailsector blijft in een positieve flow en de verwachting is dat in 2017 de sterkste jaargroei sinds 2007 gerealiseerd wordt. De marktoms...
Lees verder ...
 
Zijn de rechten van u?
Veel ondernemers hebben te maken met dienstverleners die iets maken dat beschermd wordt door het auteursrecht zoals een websitebouwer, reclamebureau/grafisch vormgever, ICT/software leverancier, fotog...
Lees verder ...
 
Expertise als troefkaart
In mijn vorige column gaf ik aan dat er twee belangrijke troefkaarten overblijven voor fysieke winkels: de ‘Expertise’ van het personeel en de ‘Experience’ (beleving) van de winkel. Laten we het aspec...
Lees verder ...
 
Jos Voss, RaboResearch
Winkel wordt 'point of engagement'
De rol van fysieke winkels in het retaillandschap is sterk veranderd. Door fundamentele sectorveranderingen is het bezoeken van de winkel voor de consument een keuze geworden, stelt Jos Voss, sectorspecialist Retail bij RaboResearch. 'Winkels blijven veranderen en dat biedt nieuwe kansen door Points of Engagement.'
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Deze pagina printen