Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden op QuZine 
 
   CBS-cijfers over eind 2021
Lichte plus in periode vóór lockdown
Van medio december tot medio januari jl. werd de woonbranche opnieuw getroffen door een lockdown, met sluiting van de showrooms. In de maanden daarvoor was sprake van een lichte plus in de omzetten, zo geven de CBS-cijfers aan. De omzet groeide nog wel, maar er was geen sprake meer van ‘oververhitting’ binnen de diverse segmenten.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers van dit najaar
Oververhitting van de markt neemt af
Mede door de lockdown en de nadruk op thuiswerken, met daarbij extra bestedingen aan woninginrichting omdat geld voor vakanties etc. beschikbaar kwam, groeiden de uitgaven binnen diverse segmenten van de woonbranche sterk. Aan deze oververhitting lijkt langzaamaan een einde te komen, wanneer we de cijfers van het CBS bestuderen.
Lees verder ...
 
 
   Omzetgroei non-food winkels
De retailzomer begint zonnig
De zomer begon in de maanden mei en juni voor de non-food retail redelijk zonnig. De omzet van de non-food winkels groeide, Dat geldt ook voor de winkels in meubels, woninginrichting, doe-het-zelf artikelen en keukens. Het consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen namen toe. Maar INretail maakte wel enkele duidelijke kanttekeningen hierbij.
Lees verder ...
 
 
   Lichte groei non food
Kengetallen laten wisselende stemmingen zien
Na een jaar met corona-maatregelen laten de economische kengetallen wisselende stemmingen zien. De winkels in dhz, die vorig jaar goede cijfers lieten zien, krijgen nu te maken met de gevolgen van de lock down. Tegelijkertijd zien we positieve signalen vanuit het producentenvertrouwen en de koopbereidheid van de consument.
Lees verder ...
 
 
   Lente!
Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van. Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijb...
Lees verder ...
 
 
   Bol.com groeit bijna 70 procent
Webwinkel bol.com zag haar verkopen in het vierde kwartaal van 2020 met 69,9 procent stijgen. In het derde kwartaal kwam er al 45,6 procent bij. Sinds de corona-uitbraak en de lockdown zijn veel consu...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Fysieke winkels in transitie
‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel i...
Lees verder ...
 
 
   Branchecijfers over 2020
Weinig vertrouwen, maar veel ver-thuizing
In de afgelopen weken druppelden recente cijfers over het corona-jaar 2020 binnen uit binnen- en buitenland. Minder faillissementen, een laag consumentenvertrouwen en meer thuiswerken; met als gevolg meer ver-thuizing. Cijfers vanuit Duitsland geven aan, dat ook daar de meubel- en keukenbranches vanaf de zomermaanden in omzet groeiden.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Maak ambassadeurs van je klanten
Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo...
Lees verder ...
 
 
   Corona-pandemie en ver-thuizing
Het jaar 2020 toont grillige cijfers
De corona-pandemie, een gedeeltelijke lockdown en het vaker (gedwongen) thuis verblijven, zorgden dit jaar voor grillige cijfers op gebied van het BBP, de (tegenvallende) totale consumentenbestedingen en de (opvallend positieve) bestedingen aan woninginrichting. We zetten de cijfers van het CBS over de eerste drie kwartalen op een rijtje.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende