Consumentenvoorkeuren Keukenapparatuur
Wat werkelijk telt (2020-2024) In de afgelopen vijf jaar hebben marktonderzoeken van Qudata, elk onder meer dan 1.000 consumenten die recentelijk een keukenapparaat hebben aangeschaft, inzicht gegeven in wat consumenten belangrijk vinden bij de keuze van nieuwe keukenapparatuur. De resultaten van dit onderzoek tonen een interessante verschuiving in prioriteiten, die veel vertelt over de veranderende consumentenbehoeften en marktdynamiek van 2020 tot 2024. Lees verder ... |
Verduurzamen (te) ingewikkeld volgens huiseigenaren Driekwart van de huizenbezitters met verbouw- en nieuwbouwplannen vindt het ingewikkeld om goede keuzes te maken in het verduurzamen van hun huis. Ruim 85% kan ook de weg in subsidieland maar moeilijk vinden. En door de politieke onzekerheid overweegt meer dan 60% van de huiseigenaren met bouw- of verbouwplannen zelfs om verduurzamingsplannen uit te stellen. Lees verder ... |
Kopers van keukenapparatuur
Internetbronnen bij de aanschaf van keukenapparatuur Het online landschap is van cruciaal belang geworden voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe keukenapparatuur. De afgelopen vijf jaar is het gebruik van verschillende internetbronnen onder kopers aanzienlijk veranderd, zoals blijkt uit recent onderzoek. Deze analyse op basis van een marktonderzoeken van Qudata onder kopers van keukenapparatuur over de afgelopen vijf jaren biedt inzicht in de verschuivingen in de voorkeuren van consumenten voor specifieke online kanalen. Lees verder ... |
Consumentenwensen (2) Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op de cijfers uit het recente grootschalige consumentenonderzoek naar badkamerproducten, van 2020 tot 2024, laat duidelijke trends en veranderingen zien in de prioriteiten van consumenten bij het inrichten of renoveren van hun badkamer. Lees verder ... |
Consumentenwensen (1) Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder andere gevraagd naar de trends die men ziet. De responses van de afgelopen vijf jaar laten zien welke trends in populariteit toenemen of juist afnemen volgens de perceptie van consumenten. Deze trends geven inzicht in de veranderende voorkeuren en prioriteiten van mensen bij het inrichten of renoveren van hun badkamers. Lees verder ... |
Analyse 2020-2024 Informatiebronnen bij aanschaf keukenapparatuur De manier waarop consumenten informatie verzamelen over nieuwe keukenapparatuur is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Dit blijkt uit de resultaten van marktonderzoeken van Qudata uitgevoerd tussen 2020 en 2024 onder kopers van keukenapparatuur. Deze veranderingen geven inzicht in de verschuivingen in consumentengedrag, met name in het digitale tijdperk, en de blijvende relevantie van meer traditionele informatiebronnen. Lees verder ... |
Qudata retailers (2) Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht. Eén van de vragen die wordt gesteld aan deze respondenten gaat overde naamsbekendheid van retailers in dit segment. Hieronder volgt een gedetailleerde analyse van de trends en verschuivingen in de badkamerbranche, woonbranche, bouwmarktsector en bouwmaterialenhandel van 2019 tot 2023. Lees verder ... |
Een mooie zomer gewenst De komende weken geniet de redactie van Qumedia - vakbladen KIM• (Keuken- en Interieur Magazine), STS• (Sanitair- en Tegelspecialist), ZVM• (Zonvak Magazine) en KWM• (Karwei Management) - van de zomer... Lees verder ... |
Qudata onderzoek Internetbronnen bij zoektocht keukenapparatuur In het jaarlijkse consumentenonderzoek naar de aankoop van keukenapparatuur onder ruim 1.000 kopers wordt onder andere gekeken naar de wijze waarop de consumenten zich informeren. Zo blijkt internet een belangrijke informatiebron te zijn. In de analyse wordt gekeken naar welke internetbronnen dit specifiek zijn. Deze analyse omvat een grondige blik op de gegevens van de afgelopen vijf jaar. Lees verder ... |
Qudata onderzoek Aanvullende informatiebronnen aanschaf keukenapparatuur In het jaarlijkse onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar de aanschaf van keukenapparatuur, is gekeken naar de verschillende bronnen die consumenten raadplegen voor aanvullende informatie over specifieke eigenschappen van keukenapparatuur. Door de gegevens van de afgelopen jaren te vergelijken, kunnen trends geïdentificeerd worden, maar ook de veranderende voorkeuren van consumenten als het gaat om het verkrijgen van gedetailleerde productinformatie. Lees verder ... |