![]() |
Waarom consumenten merk apparatuur kiezen Uit recent consumentenonderzoek van Qudata Home Analytics onder ruim 1.000 kopers van keukenapparatuur blijkt dat consumenten hun merkkeuze sterk laten afhangen van het motief dat voor hen het zwaarst weegt: kwaliteit, prijs, gebruiksgemak, design of bijvoorbeeld energieverbruik. Geen enkel merk is in álle opzichten favoriet, maar verschillende merken blinken duidelijk uit op specifieke kenmerken. In de juni-uitgave van KIM• (Keuken & -Interieur Magazine) een uitgebreide analyse van dit onderzoek Lees verder ... |
![]() |
Eén op de vier apparaten gekocht bij dit kanaal Huishoudelektrozaak houdt stevige positie in keukenmarkt In een markt waarin consumenten steeds meer keuzes hebben in waar ze hun keukenapparatuur aanschaffen, blijft de huishoudelektrozaak een stabiele en belangrijke schakel. Uit recent consumentenonderzoek naar aankoopkanalen van keukenapparaten blijkt dat gemiddeld 25,2% van deze aankopen via een huishoud-electrozaak verloopt. Dit geldt voor uiteenlopende productgroepen – van koffiemachines tot inductiekookplaten – en laat zien dat de elektrozaak nog altijd stevig verankerd is in het aankooptraject van veel huishoudens. Lees verder ... |