Mariette van Steijn-Meijer van Meyer Totaal
Over samenwerken, crisistijden en gezond ondernemerschap Het is, na de jaren nul, de tweede keer dat Meyer Totaal in hun nu dertigjarig bestaan, een crisis voor de kiezen krijgt. Los van corona natuurlijk, want dat leek in het begin misschien een crisis te worden, maar pakte ook voor hen heel goed uit. “Toen kwam Oekraïne, het tekort aan materialen en grondstoffen. En nu zien we dat de keukenmarkt het zwaar heeft.” Nerveus wordt keuken- en sanitairondernemer Mariette Meijer er echter niet van. “Eerder van het personeelstekort.” Al weet ze ook dat tot op heden prima te handelen. In gesprek met een enthousiaste en bevlogen ondernemer, die – samen met vader Cees – het jubilerende bedrijf ook dit keer weer door de crisis loodst. Lees verder ... |
Vijf jaar veranderende consumentenvoorkeuren Winkels nog steeds belangrijkste aanspreekpunt In onze snel evoluerende wereld, is het cruciaal om de wisselende golven van consumentenvoorkeuren te begrijpen. Onderzoek door Qudata werpt licht op trends die zich hebben afgetekend gedurende de afgelopen vijf jaar en hoe deze de keuzes van consumenten beïnvloeden. Lees verder ... |
Opening designwinkel Kvik Emmen De Deense keukenfabrikant Kvik opende onlangs de deuren van haar nieuwe winkel in Emmen. De vestiging wordt geleid door franchisenemers Eef Los en Wilfred van Marle die in 2021 al een Kvik winkel open... Lees verder ... |
ADVERTENTIE Ter overname: Grando Zevenbergen Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging om jouw passie voor retail en ondernemerschap te combineren met de keuken- en badkamerindustrie? Dan is dit een bijzondere kans! Lees verder ... |
Ter overname: Grando Epe Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging om jouw passie voor retail en ondernemerschap te combineren met de keuken- en badkamerindustrie? Dan is dit een bijzondere kans! Lees verder ... |
Küchen-Dump opent vestiging in Terneuzen Keukenspecialist Küchen-Dump opende begin april zijn nieuwste vestiging in Terneuzen. Daarmee komt de formule landelijk inmiddels op elf vestigingen. De zaak in Terneuzen is eigendom van franchisenemers Arno en Annemarie Fridt, het echtpaar dat op dezelfde locatie ook sanitairwinkel Sani-Dump heeft. Lees verder ... |
Enrico en Henk Bovee: “Betrouwbaarheid en laagdrempeligheid zijn onze kracht” KIM• blaast dit jaar 40 kaarsjes uit. Natuurlijk zijn we niet de enige met zoveel jaren ervaring in de branche. Daarom brengen we in ons jubileumjaar voor elke editie een bezoek aan een mede-jubilaris, om met hem of haar een blik terug in de tijd te werpen. In deze aflevering: Henk en Enrico Bovee van Bovee Keukens en Badkamers uit Horst. Vorig jaar bestond het bedrijf maar liefst 50 jaar. Vanwege corona werd dit vorig jaar niet gevierd, maar werd wel de complete showroom onder handen genomen. Regen genoeg om vader en zoon Bovee een jaar na het jubileum op te zoeken. Lees verder ... |
10 Vragen aan… Jeroen Geerling van MHK Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van de keukens zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door: Jeroen Geerling (51), algemeen directeur MHK Nederland. Lees verder ... |
Ondernemers Patrick en Maykel Zwanenburg:
“Je moet accepteren dat je niet alles zelf kunt doen” Soms kom je ondernemers tegen die zo ongeveer alles lijken te doen. Raamdecoratie, doe-het-zelf, speelgoed, huishoudartikelen, meubels, keukens, badkamers. Gespecialiseerd, en tegelijkertijd van alle markten thuis; dat is wat Patrick en Maykel Zwanenburg consumenten bieden. In Bodegraven zijn de broers eigenaar van Rijnhoek Plaza, waar zij een Hubo XL exploiteren, maar ook een keukenspeciaalzaak hebben – aangesloten bij MHK –, een Bad in Beeld badkamerspeciaalzaak en de nodige shop-in-shops, zoals meubels (voorheen OTAK) en (Marskramer) huishoudartikelen. Lees verder ... |
Jos Rabelink, directeur/eigenaar Sani4All en Kitchen4Aall:
“In 2022 krijgen onze formules een nieuwe look” Nadat Jos Rabelink en compagnon Lamco de Vries beiden zelf jarenlang een aantal sanitair winkels exploiteerden, besloten ze in 2016 hun winkels onder te brengen onder de gezamenlijke naam Sani4All. Zo luidt althans de korte versie van het ontstaan van Sani4All. Lees verder ... |
Qudata retailers (2) Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht. Eén van de vragen die wordt gesteld aan deze respondenten gaat overde naamsbekendheid van retailers in dit segment. Hieronder volgt een gedetailleerde analyse van de trends en verschuivingen in de badkamerbranche, woonbranche, bouwmarktsector en bouwmaterialenhandel van 2019 tot 2023. Lees verder ... |
Positionering retailers Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt diepgaande inzichten in de customer journey. In dit artikel presenteren we de belangrijkste bevindingen en analyses van het onderzoek, met speciale aandacht voor de prestaties van verschillende retailers en de impact hiervan op de markt. Lees verder ... |
Formule Overzicht 2024 Badkamerformules in beeld Baden+ ‘Met liefde gemaakt’ Aantal leden: 44 Waarvan franchise: alle Directie organisatie: Saskia Euwe Formulemanager: Saskia Euwe Mijn bad in stijl Aantal winkels: 26 Directie: Nathalie Kl... Lees verder ... |
Nieuw sifon cleanFlow van burgbad Met de burgbad sifon cleanFlow introduceert de badkamermeubelspecialist een nieuw type afvoersysteem. De burgbad sifon cleanFlow voor overloopgatvrije wastafels is eenvoudig te installeren, eenvoudig ... Lees verder ... |
DER KREIS jaarvergadering 2024: ‘Zicht op ondernemen’ DER KREIS kijkt terug op een succesvolle Jaarvergadering 2024 op 27 mei jl., met als thema ‘zicht op ondernemen’ en een uitverkochte leveranciersmarkt. Alle DER KREIS en Mijn BAD ondernemers, leveranciers en partners kwamen bij elkaar in De Fabrique in Utrecht. Lees verder ... |
Het luxe GROHE SPA gevoel in Milaan Tijdens de Milan Design Week presenteerde Grohe zijn premium submerk GROHE SPA en vierde \"Salus per aquam\", ofwel Gezondheid door water, met een grote presentatie in het Palazzo Reale, het historische koninklijke paleis in het hart van Milaan. Lees verder ... |
Qudata retailers (1) Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000 kopers ondervraagd. Onderdeel van dit onderzoek zijn vragen over waar en waarom men producten koopt. In dit artikel wordt gekeken hoe deze patronen zich de afgelopen vijf jaar hebben ontwikkeld. Lees verder ... |
Nieuwe Laufen reliëf collectie De nieuwe Laufen Sonar collectie bestaat uit een vrijstaand bad met reliëf en structuur en is gemaakt van Marbond, de wastafels van de Sonar collectie zijn gemaakt van saphirkeramik. Bij de Laufen VAL... Lees verder ... |
Nieuwe frontafwerking Dansani Dansani introduceert de nieuwe frame frontafwerking met zwarte omlijsting: stoer maar tegelijkertijd subtiel. De kastenmakers uit Denemarken hebben een zwart geanodiseerde aluminium lijst rondom een 8... Lees verder ... |