“Zonder passie voor het product zou ik dit succes niet kunnen behalen”
Juni vorig jaar opende The Mosaïc Factory in Nistelrode naast hun kantoor het ‘Experience Centre’ een inspirerende ruimte, van onder tot boven aangekleed...
Vakmanschap wordt steeds meer gewaardeerd
Wat speelt er zoal in de bouwmarktwereld en wat maakt HUBO onderscheidend? KWM• sprak erover met Miriam de Bruin, algemeen manager HUBO. De sleutelwoorden die...
Oriënteren
Wij zijn momenteel aan het kijken naar een andere woning. Hoe de badkamer en de keuken eruit zien is daarbij één van de dingen waar ik als eerste op let....
Nieuwe winkel Thuisin De Bongerd
Per 1 oktober heeft Meubelpark De Bongerd zich aangesloten bij de Thuisin formule. Door de samenwerking met de landelijke woonformule, zet het meubelpark in op...
Verwachtingen op basis van trends
Op basis van de analyse van de trends van de afgelopen vijf jaar en de huidige consumenteneisen in 2024, kunnen we enkele voorspellingen doen over welke eisen...
Wat zoekt de consument bij badkamerproducten
Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de...
Noviteiten en het nieuwe gezicht van RIHO
Op maandag 9 september vond het allereerste Riho Launch Festival plaats. Magazijn en showroom van het bedrijf in Tilburg werden deze dag omgetoverd tot...
Groeien, samenwerken en blijven ontwikkelen
In de afgelopen veertien jaar is het hard gegaan met Bokmerk, het bedrijf in aluminium achterwanden, dat in 2010 werd opgericht door Marcel Bok. De komst van...
Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer
De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op...
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder...
De KIM• Awards 2025
Vakblad KIM• (her)introduceert de jaarlijkse Awards uitreiking. Waar we in het verleden altijd de keukenondernemer van het jaar verkozen, gaan we vanaf 2025...
“Ons vak is altijd in beweging en ik ook”
Na 20 jaar heeft Aart van de Pol eindelijk een showroom in de stad Deventer. Eindelijk inderdaad, want al toen hij twee decennia geleden voor zichzelf begon als...
“Er gaat geen jaar voorbij zonder dat we met iets nieuws komen”
Het was 2021, middenin coronatijd, toen ik voor het laatst een bezoek bracht aan Primabad en directeur Jan Zwanenberg. Het Brabantse bedrijf vierde destijds...
Wisselend tweede kwartaal
In het tweede kwartaal van 2024 liet de detailhandel een gemengd beeld zien. De omzet groeide in april en mei, maar daalde licht in juni. De non-food sector...
Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten
Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht....
Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen
Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt...
“We hebben het bedrijf met elkaar laten groeien”
Een verhuizing naar een prachtige en ruime nieuwe showroom in Woudenberg, ondernemer Jan Hofland is door de Sanidrõme organisatie benoemd tot erelid én het...
Badkamerformules in beeld
Baden+ ‘Met liefde gemaakt’ Aantal leden: 44 Waarvan franchise: alle Directie organisatie: Saskia Euwe Formulemanager: Saskia Euwe Mijn bad in stijl...
Nederlandse detailhandel boekt sterke groei
In het eerste kwartaal van 2024 heeft de Nederlandse detailhandel een opmerkelijke groei doorgemaakt, met een omzetstijging van bijna 4 procent ten opzichte van...
Uitdagend jaar maar met optimisme vooruit
De consument investeert meer dan ooit in energiezuinige en slimme huishoudelijke apparaten die met het internet verbonden zijn en op afstand bediend kunnen...
Meer groen in de stad
Groene ruimten worden steeds belangrijker in stedelijke gebieden. En in allerlei vormen en kleuren, zal de natuur in de (nabije) toekomst ook op balkons en...
Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal
Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000...
Wie niet groot is, moet extra slim zijn
Duurzaamheid is een onderwerp waar iedereen mee aan de slag moet, ook kleinere retailers. Zij hebben echter minder tijd en geld hiervoor dan de grotere spelers...
Ondernemersvertrouwen verbeterd, maar blijft negatief
Het ondernemersvertrouwen is begin 2024 enigszins verbeterd ten opzichte van vorig jaar, maar blijft nog steeds negatief. Het laatste kwartaal van 2023 was in...
Branchedag Zonwering 2024
In de week dat de lente begon én voor de tweede keer de Global Shading Day werd georganiseerd, vond op maandag 18 maart de Branchedag Zonwering plaats. In...
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening