Velux Groep sterker uit 2013
 
De Europese kernmarkten Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zorgen nog altijd voor het grootste deel van de omzet van de Velux Groep. Buiten Europa boekte vooral de Amerikaanse markt in 2013 vooruitgang. Dit komt voor een deel doordat de Groep haar volledige productprogramma heeft geoptimaliseerd, wat door klanten goed is ontvangen. Nu is Europa aan de beurt.
 
"In het begin van de recessie hebben we besloten om veel te investeren in innovatie. We hebben de grootste investeringen in de geschiedenis van onze groep gedaan en we bieden nu een volledig geoptimaliseerd assortiment van dakramen aan, die aansluiten op de aankomende nieuwbouweisen. Tegelijkertijd hebben we een geheel nieuwe productcategorie geïntroduceerd bedoeld voor commerciële gebouwen en instellingen", vertelt CEO van de VELUX Groep, Jørgen Tang-Jensen.
Hij is optimistisch over 2014. Dit optimisme komt onder andere doordat de nieuwe energie-efficiënte dakramen door klanten zeer warm zijn onthaald. ”Onze nieuwe generatie dakramen heeft in verschillende landen prijzen ontvangen. Wij zijn blij met deze ontvangst", zegt Tang-Jensen en vervolgt: "De investeringen van de afgelopen jaren helpen onze positie als marktleider verstevigen. Hierdoor zullen we vanuit een krachtige positie te werk gaan wanneer de markt het dieptepunt achter de rug heeft. We verwachten dat dit in 2014 of het volgende jaar zal gebeuren. En de weergoden zijn ons tot op heden ook gunstig gezind, wat tot uiting komt in de verkoopcijfers van de eerste maanden."
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2014 - mei | Pagina(s) 4/6/7/8
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken